עפ"י תכנית המשחקים המקורית של נבחרת ישראל במוקדמות יורו 2016 המשחק עם בלגיה אמור להתקיים ב-ב-31 במארס 2015 באצטדיון טדי, כאשר המשחק מול נבחרת וויילס שיתקיים שלושה ימים לפני כן ב-28 במארס יתקיים באצטדיון 'סמי עופר' בחיפה. עם זאת גורמים שונים סביב ההתאחדות לכדורגל מנסים כעת להעתיק את המשחק עם בלגיה לאצטדיון בחיפה.

לאחר ההצלחה הגדולה של הנבחרת במשחק ראשון באצטדיון החדש שהיווה אווירה יוצאת מן הכלל במשחק נבחרת שלא זכורה כזאת במשך שנים רבות, המחשבה היא שהנבחרת צריכה לשחק בחיפה גם במשחק הכל כך חשוב עם בלגיה.

כמו כן, הנבחרת משחקת רק שלושה ימים לפני כן מול וויילס בחיפה והעתקת המשחק לטדי תפגע בביתיות של הנבחרת. גם שחקנים בנבחרת אמרו היום (שני) בשיחות פנימיות שהם היו מעדיפים לשחק מול בלגיה גם בסמי עופר. השחקנים אומרים כי אווירה כמו שהייתה בחיפה לא זכורה להם במשחקי הנבחרת הרבה מאד שני. בנוסף, להתאחדות מבחינה לוגיסטית עדיף את המשחק השני בתוך מספר ימים לשחק בחיפה ולא להעביר את כל הציוד לירושלים.

אצטדיון טדי המחודש (יניב גונן)
אצטדיון טדי המחודש (יניב גונן)
 

עם זאת, ישנם מספר מכשולים; להתאחדות יש הסכם חתום עם עיריית ירושלים וזו תהיה בעיה להפר כעת את ההסכמים, בטח כאשר ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, לא ימהר לוותר על כך שנבחרת ישראל תשחק בעיר הבירה שלה.  בנוסף, נמכרו מנויים למשחק הנבחרת לירושלים, אך זה דבר שאפשר להתגבר עליו בלי בעיות כיוון שמי שרכש מנוי לטדי יקבל מנוי לסמי עופר או החזר כספי.

קהל נבחרת ישראל (יניב גונן)
קהל נבחרת ישראל (יניב גונן)
 

גורמים בהתאחדות לכדורגל הודו היום כי אין להשוות כלל בין סמי עופר לטדי הירושלמי, וכי מבחינה האווירה לנבחרת סמי עופר לוקח את הבכורה בקלות.  אבל מנגד אסור לשכוח שהנבחרת של כולם וכי יש הסכם עם עיריית ירושלים.

אוהדים במתחם מחוץ לסמי עופר (עמרי שטיין)
אוהדים במתחם מחוץ לסמי עופר (עמרי שטיין)
 

בנוסף, אומרים אותם גורמים כי הוצע לפני חודשיים לעיריית חיפה לארח את וויילס ובלגיה ולוותר על אירוח בוסניה לטובת טדי. עיריית ירושלים הסכימה למהלך בעוד עיריית חיפה התנגדה. יתרה מכך, הגורמים ציינו כי לא נראה שניר ברקת יוותר על אירוח בירושלים, עיר הבירה של ישראל.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה