נבחרת ישראל בכדורסל תופיע באליפות אירופה הקרובה שתהיה בקיץ הבא, אך מאמן הנבחרת, ארז אדלשטיין, עדיין לא חתום על המשך דרכו, ולמעשה יכול בכלל לאמן במקום אחר ולא מחוייב לאיגוד הכדורסל.

אדלשטיין הוחתם כמאמן הנבחרת רק לצורך משימת מוקדמות היורובסקט, אותה הוא הוביל בהצלחה גדולה והוליך את הנבחרת, שנאלצה לשחק את כל משחקיה מחוץ לישראל בגלל מבצע 'צוק איתן'.

שלבי הגמר של האליפות יתקיימו בצרפת, כאשר השלבים המוקדמים יתקיימו בתחילת חודש ספטמבר 2015 בזאגרב שבקרואטיה, בריגה (לטביה), ברלין ומונפלייה.

לאחר שאדלשטיין הוביל את הנבחרת בהצלחה, נאמר לו לפי בכירים באיגוד כי ישבו איתו לאחר החגים כדי לסכם איתו על המשך החוזה שלו כמאמן הנבחרת, אך באיגוד כנראה לא אמרו על איזה חגים הם בדיוק התכוונו.

למרות שבהודעות האיגוד אדלשטיין עדיין מוצג כמאמן הנבחרת, הוא באופן מעשי לא מאמן הנבחרת, אין לו שום חוזה והוא לא מקבל על כך כסף. רק היום (שני) הוציאו באיגוד הודעה על אדלשטיין שנפגש עם רענן כץ, הספונסר של הנבחרת.

כדי להתפרנס, אדלשטיין חזר להיות פרשן כדורסל. זו זכותו ואפילו חובתו לדאוג קודם לעצמו ולמשפחתו אם באיגוד מתנהלים כמו חלטורה אחת גדולה.

האיגוד מאפשר למאמן הנבחרת לאמן גם קבוצה, אבל אדלשטיין, שהיו לו בקיץ האחרון חודשיים אינטנסיביים ביותר כמאמן הנבחרת, לא היה יכול גם אם רצה לאמן קבוצה, זה לא רציני כלפי אותה קבוצה וכלפי לנבחרת.

ארז אדלשטיין. חושב על עתידו (משה חרמון)
ארז אדלשטיין. חושב על עתידו (משה חרמון)
 

הבעיה הכי גדולה היא שאליפות אירופה הקרובה תתקיים בחודש ספטמבר, היא יכולה להסתיים מבחינת הנבחרת רק באמצע ספטמבר, משמע אדלשטיין לא יוכל להכין קבוצה בליגה גם לעונה הבאה. לאליפות אירופה צריך להתכונן, להכין סקאוטינג על כל הנבחרות, על הנבחרת שלנו, אלא אם רוצים באיגוד עוד איזה הופעה מבישה.

לא מובן איך באיגוד עוד טרם ישבו עם אדלשטיין, והאם משרת מאמן לאומי היא לא מספיק חשובה בענף ספורט הגדול בישראל? כנראה לא כך חושבים קברניטי איגוד הכדורסל. באיגוד היו יכולים אף לשלב לאדלשטיין תפקיד עם גידול כשרונות במסגרת האקדמיה.

השאלה מה יעשו באיגוד אם אדלשטיין נניח יקבל פתאום בתקופה הקרובה הצעה מפתה לאימון? האם הם חושבים שהוא צריך לחכות להם עד שקרבניטי האיגוד יפנו להם זמן?

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה