סדרת הפורמולה 1 בנטפליקס קיבלה בשנה שעברה אינספור חומרים לעוד עונה אחרי הזכייה הדרמטית של מקס ורסטאפן באליפות אחרי דרמה אדירה שבשיאה השאיר מאחור את לואיס המילטון בהקפה האחרונה של המרוץ האחרון. אבל גם היום (ראשון) בצהריים לא ממש הייתה חסרה דרמה ובסיומה ורסטאפן זכה באליפות שנייה ברציפות אחרי רגעים שנראו מעט ביזאריים.

השורה התחתונה היא שוורסטאפן ניצח בגרנד פרי בסוזוקה, יפן, אבל גם אחרי שחצה את קו הסיום לא היה לו מושג אם הוא זכה באליפות. "זכיתי או לא? אני שומע הרבה דברים", אמר הנהג ברגעים של בלבול. רק לאחר מכן הגיע האישור הרשמי מהמארגנים ואז ורסטאפן הבין: הוא אלוף העולם שנה שנייה ברציפות - ופעם שנייה בקריירה.

ורסטאפן מרד בול, עבורו הניצחון ביפן היה ה-32 בקריירה, ידע שכדי להכריע כבר היום את גורל אליפות הנהגים, הוא צריך ששארל לקלר יסיים לכל היותר במקום השלישי. הדרמה החלה כשלקלר סטה מהמסלול בהקפה הלפני אחרונה ומנע מסרחיו פרס לעקוף אותו, מה שהוביל לעונש של חמש שניות שהוא ספג. בעקבות זאת פרס סיים פורמלית במקום השני ולקלר בשלישי.

כעת המחלוקת הייתה רק ניקוד הנהגים והאם הוא מספיק לוורסטאפן כדי לזכות באליפות, מה שיצר את כל הבלבול. בפורמולה כבר הודיעו על הזכייה באליפות ואז התקבל גם האישור הרשמי, שכן הוענק הניקוד המלא על המרוץ מכיוון שהוא לא הופסק.

עד סיום העונה נותרו עוד ארבעה מרוצים ולמעשה זו האליפות שמוכרעת בשלב הכי מוקדם בעונה מאז סבסטיאן פטל ב-2011 - גם כשנותרו ארבעה מרוצים. רק מיכאל שומאכר ב-2002 (6) ונייג'ל מנסל ב-1992 (5) זכו כשנותרו יותר מרוצים לעונה. ורסטאפן הוא הנהג ה-13 בהיסטוריה שזוכה בשתי אליפויות פורמולה 1 רצופות והשני הכי צעיר, בגיל 25 ו-9 ימים, שזוכה בשתי אליפויות.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה