מאת: אסף לביא בנארי, מוטו מגזין

מותג המכוניות החשמליות של טסלה שנכנס לישראל בתחילת 2021 גרם למהפכה של ממש בהרגלי הצריכה של הנהג הישראלי והפך את התואר 'רכב חשמלי' לנחשק ויוקרתי, ואת זה ניתן לראות בסיכום המכירות של אותה השנה שכולל פי 10 רכבים חשמליים מהשנה שעברה.

לתוך הזירה החמה הזו שמורכבת מרכבים בכל הגדלים והסוגים, נכנסת ג'ילי - או יותר נכון, הגיאומטרי c של ג'ילי אוטו, אחד ממותגי הרכב של קונצרן הענק הסיני שמחזיק בין היתר גם בבעלות על וולוו השוודית - שמגיעה לישראל בייבוא של חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, וסוגרת את 2021 עם יותר מ־4,500 הזמנות.

ככה זה נראה במפנים (רונן טופלברג)ככה זה נראה במפנים (רונן טופלברג)

את הג'ילי גיאומטרי c אנחנו בוחנים בחודש נובמבר, בהשקתה המקומית, מדובר ב־SUV קומפקטי (ועל כך ה־c בשמה) עם שתי גרסאות בעלות מנוע זהה עם הספק של 150kW וסוללות בקיבולת של 53kWh המספקות טווח נסיעה של כ־350 ק"מ, או 70kWh עם טווח נסיעה של כ־460 ק"מ. רמת האבזור של הגיאו c גבוהה למדי, בעיקר בהשוואה למחיר של 145,430 ₪ על הכביש לגרסה הבכירה, ומימדיה נדיבים ביחס לקטגוריה, אם כי בשורת המושבים האחורית קו הגג הנמוך משרה תחושה צפופה.

החבילה שמציעה הג'ילי, במיוחד במחירה, הופכת אותה לאחד מהרכבים החשמליים המשתלמים ביותר בישראל נכון להיום, עם מרחב שמתאים למשפחה ממוצעת בת 4 נפשות וגדול יותר ממתחרותיה הישירות, אבזור טכנולוגי נהדר ואבזור בטיחותי של קבוצה 7, איכות גימור מרשימה, ביצועים מצוינים וטווח נסיעה גדול, שגם בנסיעה פחות חסכונית נותר גבוה למדי. בנוסף לכל זה הג'ילי נוחה מאוד, עם מתלים שסופגים הרבה וסביבת נהג שימושית ונעימה. 

הנה מסך המגע שחיפשתם (רונן טופלברג)הנה מסך המגע שחיפשתם (רונן טופלברג)

כפי שכבר הבנתם, הטסלה מודל 3 והג'ילי גיאומטרי c שתיהן מכוניות חשמליות, אך שם נגמר הדימיון ביניהם. הג'ילי ג'יפון, הטסלה משפחתית. הג'ילי זולה בכ־55 אלף שקל מהטסלה, אבל תיפול ממנה בכמעט כל סעיף שיבחן, עם זאת, כל זה לא הופך אותה לפחות טובה, להפך - הג'ילי מצליחה לענות על רוב צרכי הנהג הישראלי הממוצע בצורה טובה יותר לעומת מהמודל 3, שאמנם חזקה ונחשקת יותר, אבל עושה זאת בתמורה לתוספת מחיר משמעותית של יותר מ־30% ובצורה שלא מספקת למשפחה הממוצעת שום יתרון רלוונטי בעולם האמיתי.

ההשוואה בין הרכבים לא הוגנת, אבל מעמדן של שתי המכוניות בטבלת המכירות מעיד שהיא קיימת, והרוכשים הפוטנציאלים בוחרים בין החבילה הסופר-משתלמת של הג'ילי, שמספקת טווח נסיעה מכובד ושימושי, אבזור נדיב, נוחות נסיעה ואיכות כללית גבוהה, מול החבילה היקרה יותר של הטסלה. ג'ילי היא לא טסלה, אבל זה לא עומד לרעתה, היא נכון להיום אחד מהרכבים המשתלמים ביותר בישראל, עם תמורה מצוינת למחיר.

לינק למבחן המלא: מבחן דרכים: ג'ילי ג'יאומטרי C בהשקה מקומית

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה