בסוף השבוע האחרון התקבצו באילת חובבי ספורט מוטורי רבים למפגן של רעש מנועים, תחרותיות והרבה אווירה טובה. אירוע סיום העונה של הראלי ספרינט הישראלי התקיים בשטח פתוח ונתן לנהגי המכוניות והרייזרים להפגין את יכולות הנהיגה שלהם ואף לזכות בכבוד הראוי להם.

הכל היה מתוקתק עד לפרטים הקטנים - סימונים מדוייקים על החול, שילוט מפורט, מרשלים (בקרי מסלול) ומכוניות מאובזרות. רמת ההפקה הייתה מהגבוהות ביותר לאירוע שניתן להגדיר אותו כנישתי, אבל אירוע נישתי זה לא היה. עשרות צופים הגיעו לחוות את חוויית הספורט המוטורי בפעם הראשונה בחייהם, חלקם נפשו בעיר הדרומית והחליטו לבוא ולבדוק במה מדובר, אך הרוב הגדול היה של חובבי התחום. האירוע הופק על ידי חברת מסלולים.

המסלול לא היה אימתני, אבל שלושת הקילומטרים אותם גמעו המתמודדים שוב ושוב כדי להשיג את התוצאה שתביא להם את הגביע היו עמוסים בפניות חדות ונופים מרהיבים של עיר הנופש. אלוף ישראל ויו"ר התאחדות ירדא והמועדון המוטורי הישראלי, אלון חלווה, התייחס לכך: "אנשים באים לפה ורואים את רמת ההפקה ובטוחים שזה קל. המארגנים נותנים לכל העוסקים בדבר את התנאים המקסימליים כדי להראות את יכולותיהם".

כ-40 רכבים התמודדו בשתי קטגוריות: קטגוריות הרכבים וקטגוריות הרייזרים, שהם רכבי שטח סגורים. המתמודדים הגיעו מרחבי הארץ וייצגו קבוצות שונות. אחד הדברים הבולטים בתחרות הייתה העובדה כי הרעב למהירות הוא לא דבר אינדבידואלי ובתחרות התמודדו אבות לצד בנים. לירון בן ארי, ביתו של הנהג הוותיק, ניר בן ארי, הייתה המתמודדת היחידה בתחרות והתחרתה בקטגוריית הרכבים לצד אביה ואחיה אייל: "אני מאוד מקווה שיגיעו עוד נשים, אני חושבת שזה יכול להיות ערך מוסף לאירוע כזה ובטח יגרור אליו עוד קהל. הרצון של כולנו הוא לראות עוד קהל ולמשוך עוד נותני חסות שיתמכו בספורט הזה".

צפו באירוע סיום עונת ראלי ישראל

לא הרבה יודעים אבל רק לפני כשנה וחצי עבר החוק המוטורי בישראל אשר מאפשר התארגנות ואפשרות להתחרות בצורה חוקית. עד אז כל ההתארגנות של הספורט המוטורי בארץ נמצאה בעלטה והמתחרים נאלצו לקחת חלק בתחרויות לא חוקיות. אמיר ברמלי, יו"ר קבוצת רוביקון ומבעלי חברת מסלולים: "עד שעבר החוק היינו בין המדינות הבודדות בעולם שלא היה בה חוק מוטורי. כלומר, עד שעבר החוק וסדרת האירועים המוטורים שהתקיימו בישראל מאז, כל התחרויות היו לא חוקיות".

מעבר לתחרותיות דבר אחד בלט מעל הכל – האחווה. נהגים ותיקים לצד חדשים, אבות לצד בנים, נשים וגברים כולם פעלו יחד בשיתוף פעולה מלא ופרגון הדדי על מנת שאירוע סיום השנה יהיה הטוב ביותר שהיה עד כה בישראל. בשנת המירוצים הבאה עשויה לגדול כמות התחרותיות השנתיות וכמות הקטגוריות בהן יתחרו המתמודדים, אז גם אם אתם חובבי התחום וגם אם לא, מומלץ לבוא ולראות חוויה מסוג אחר. ההנאה מובטחת.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה