סבסטיאן פטל יזנק מחר (ראשון) מהפול-פוזישן (המקום הראשון) בגראנד-פרי איטליה, אחרי שניצח במוקדמות המירוץ במונזה, אבל הסיפור הגדול של מירוץ הוא הדירוג של לואיס המילטון, שיזנק מהמקום ה-12 בלבד. המילטון הבריטי זכה בארבעה מירוצי דירוג רצופים עד שהגיע לאיטליה, אך איבד את הבכורה עם ה'מרצדס' שלו במונזה.
פטל, אלוף העולם שלוש פעמים, יהנה במירוץ גם מהעובדה שחברו לקבוצת רד-בול, מארק וובר, יזנק מהמקום השני. מהמקום השלישי יזנק המתחרה המפתיע לטובה של היום, ניקו האלקנברג.
הפתעה נוספת היא העובדה שפליפה מאסה ניצח את כל חבריו לקבוצת 'פרארי' כולל פרננדו אלונסו, ויזנק מהמקום הרביעי, ואחריו אלונסו. המתמודד שיזנק הכי גבוה מקבוצת 'מרצדס' יהיה ניקו רוזנברג, שסיים במקום השישי, שביעי יזנק דניאל ריצ'יארו האיטלקי.
קבוצת 'מקלארן', שחוגגת בסוף השבוע 50 שנים לקיומה, גם חגגה כאשר הצליחה, בפעם השלישית בלבד העונה, לשלוח שני נציגים אל העשירייה הראשונה - סרחיו פרס שיזנק מהמקום השמיני, וג'ייסון בוטון שיזנק תשיעי. ז'אן-אריק ורנייה ישלים את העשירייה הפותחת.
|
פטל. מרוצה מאוד, גם מהעבודה שמארק וובר סיים במקום השני (רויטרס) |
|
|
כמובן שהסיפור הכי גדול של מירוץ הדירוג הוא זה של המילטון, שאחרי היציאה לחלק הראשון של המירוץ יצא אל מחוץ למסלול. כאשר המתחרה הבריטי יצא לחלקו השני של המירוץ תחת לחץ, הוא נתקל בפקק תנועה מאחורי אדריאן סוטיל ההודי, מיקרה אשר נחקר על בטענה אפשרית לפעולה לא חוקית.
המילטון הצליח לסיים את החלק הראשון במקום התשיעי, אך מהר מאוד נדחק למקום ה-12 מאחורי קימי ראייקונן הפיני, שסיים במקום ה-11. למרות שהמילטון טען לחסימה של סוטיל, הוא גם הודה בסיום המירוץ: "נהגתי כמו אידיוט. זו הייתה הנהיגה הכי גרועה שלי מזה הרבה הרבה זמן".
|
לואיס המילטון: "זו הייתה הנהיגה הכי גרועה שלי מזה הרבה הרבה זמן" (רויטרס) |
|
|
מאז שנת 2010 המילטון לא סיים מירוץ דירוג בפורמולה במקום כל כך נמוך, אז הוא פתח במאלזיה במקום ה-20 בגלל תנאי מזג האוויר ותנאי המסלול. לפני כשנה המילטון אמנם פתח במקום ה-24 בספרד, אבל זאת בעקבות עונש שקיבל על תדלוק שחורג מהנהלים.