מארק וובר לא ראה את זה קורה. אחרי שהתאכזב קשות מחבר קבוצתו, סבסטיאן פטל, שלקח לו את הניצחון בניגוד להוראות הקבוצה במלזיה, הוא הגיע הבוקר (שבת) למקצה הדירוג בשנחאי, סין, וזכה לאכזבה נוספת – הפעם מקבוצתו, רד בול.
בתוך Q2 וובר הרגיש ירידה בלחץ הסולר שבמכונית שלו והתריע על כך בפני אנשי קבוצתו. קצת לאחר מכן הוא כבר נעצר בצד ולא יכל להמשיך את מקצה הדירוג, מה שעלה לו בפתיחה מהמקום האחרון במירוץ מחר. וובר אומנם סיים 14, אך הבדיקה שנערכה אח"כ למכונית גילתה כי היו בה רק 150 מיליליטר של סולר, בניגוד לתקנות הקובעות כי הכמות הנמוכה ביותר שיכולה להיות במיכל הרכב היא ליטר. רד בול לא ערערה על העונש והסבירה כי הייתה דליפה מהמיכל ולא ניסיון של אנשי הקבוצה להפוך את הרכב לקל יותר.
גם חברו (או שכבר לא), סבסטיאן פטל, חווה מקצה דירוג רע ויפתח מהמקום התשיעי. פטל לא הצליח לספק את הזמנים הגבוהים שאפיינו אותו בשני המירוצים הראשונים של העונה והוא ראה נהגים כמו דניאל ריקארדו (טורו-רוסו) ורומאן גרוז'אן (לוטוס) מסיימים הרבה לפניו וזוכים למקומות טובים יותר בזינוק.
את הפול פוזישן תפס לואיס המילטון, לראשונה עבור מרצדס, אחרי שקבע 1:34:484 דק' ב-Q3. הוא הקדים בשלוש עשיריות את קימי רייקונן מלוטוס שיפתח במקום השני וגם את פרננדו אלונסו שיחל שלישי. ניקו רוזברג, ממרצדס גם כן, יזנק רביעי ומתחתיו פיליפה מאסה של פרארי, אולי הנהג שהרשים יותר מכולם באימוני סוף השבוע. בגזרת מקלארן המאכזבת, ג'נסון באטן יזנק שמיני וסרחיו פרס 12 בלבד.
|
לואיס המילטון דוהר למקום הראשון (רויטרס) |
|
|