גיא שגיב, הרוכב המקצוען הישראלי הראשון אי פעם שסיים בהצלחה גראנד טור – הג׳ירו דה איטליה ההיסטורי שהוזנק בירושלים – וסלל את דרכם של הרוכבים הישראלים שהגיעו בעקבותיו – מסיים את דרכו במדי ״ישראל פרמייר טק״ אחרי עשר שנים והודיע על פרישה מהענף. הקבוצה הציעה לו להצטרף לצוות המקצועי שלה.
בהודעת הפרישה, שפורסמה בחשבון האינסטגרם שלו, רשם גיא שגיב: “תודה לך ענף האופניים על כל השנים הנפלאות האלה. זו הייתה נסיעה מטורפת ואני אסיר תודה על כל רגע, הטובים וגם הרעים. כולם ביחד, יחד עם כל כך הרבה אנשים נפלאים שפגשתי לאורך השנים, מייצגים את מי שאני היום”.
“החיים ממשיכים ולמרות שאני עצוב לסיים את קריירת האופניים שלי, אני גם נרגש לקראת העתיד. הישארו מעודכנים לעוד בנושא זה. תודה לכל מי שתמך בי במהלך המסע שלי, אבל במיוחד עבור המשפחה שלי ושותפתי לחיים עומר שפירא על כך שתמיד היו שם עבורי”.
שגיב בן ה-29 מסכם עשור כרוכב בקבוצה הישראלית, והוא היחיד שרכב במדיה מאז העונה הראשונה שלה בשנת 2015, ומשאיר מאחוריו חותם ורקורד מרשימים: הוא ייצג את הקבוצה במספר שיא של מירוצים – 467 – והיה שותף לניצחונות לא מועטים, ובסך הכל רכב במדיה למעלה מ-274 אלף קילומטרים באימונים ומירוצים, שמהווים קרוב לשבע פעמים את הקפת כדור הארץ על אופניים.
שגיב אמר: ״האמת היא שמספרים יבשים מעולם לא הרשימו אותי. יותר מכל ארצה להיזכר כמי ששבר את תקרת הזכוכית לא רק עבורי אלא עבור הישראלים שבאו אחרי והצעירים שכבר מתדפקים על הדלת לעולם הרכיבה המקצועני. הוכחתי להם שהחלום הוא לחלוטין אפשרי. מבחינה זו אני מאד גאה במה שהשגתי, לא רק בג׳ירו הבלתי נשכח, אלא בשנים על שנים של קריירה מקצוענית והשתתפות במרוצים הנחשבים בעולם״.
הוא מותיר אחריו מורשת של דוגמא למקצוענות מוקפדת ונדירה כפי שהיא גם באה לידי ביטוי בדברי הערכה העמוקים שקיבל מקיר לקיר בקבוצה, רוכבים, אנשי הצוות המקצועי וראשיה.
בעלי ישראל פרמייק טק, סילבן אדמס, התייחס לנושא: ״הפרידה מגיא כרוכב מקצוען בשורותינו אחרי המסע הארוך הזה ביחד - נוגעת עמוקות בליבי. שגיב הוא המקצוען האולטימטיבי, הרוכב שתמיד היה מוכן לתת הכל עבור הקבוצה ועבור חבריו ולמלא כל תפקיד שהוטל עליו. הוא היה תמיד המנטור של הישראלים, תפקיד שאנו רוצים שימלא גם כאיש הצוות המקצועי של הקבוצה”.
עוד הוסיף: ״הוא הרוכב הוותיק ביותר שלנו, אלוף ישראל שלוש פעמים וכמובן – הישראלי הראשון שסיים בהצלחה גראנד טור – הג׳ירו ההיסטורי שהוזנק בישראל ב-2018. איש לא יוכל לקחת מגיא את ציון הדרך הזה לעולם. אני רוצה לאמר: תודה לך גיא שגיב על השנים המופלאות, ואני מצפה לראות אותך ממשיך במסע איתנו כחלק מהצוות המקצועי שיוביל את הקבוצה״.
מייסד הקבוצה, רון בר און, והאיש שלמעשה העניק לשגיב את ההזדמנות הראשונה כאשר איש ״לא ספר״ את הרוכב הצעיר: ״הוא עשה עבורנו מעל ומעבר ולא רק על מסלול המירוצים. גיא היה לשגריר הישראלי מספר 1 שלנו. כמעט לוח פרסום לישראל על אופניים. לעולם לא אשכח את הרגע שבו סיים את הג׳ירו ברומא בראש מורם, מתגבר על כל התלאות והכאב שבדרך”.
הרגע הגדול שלו הוא ללא ספק ההזנקה לג’ירו דה איטליה, שיצא לדרך מירושלים בשנת 2018. ״הקהל הישראלי הקיף אותי. המונים היו שם והם צרחו קריאות עידוד בטירוף, ואני כולי בצמרמורות. עד היום אני יכול לעצום עיניים ולחזור לרגע בו האדמה אשכרה רעדה״
שגיב סיכם: ״אני מאד גאה בדרך שעשיתי כמובן. אבל אם יש פספוס אחד שעליו אני מצר, היא העובדה שלא השגתי ניצחונות אישיים למעט הניצחונות באליפויות ישראל. התסכול נובע בעיקר משום שאני משוכנע שהיה לי את הפוטנציאל לנצח בעקביות אבל הפוטנציאל לא מוצה. היה בי את זה. אבל אין לי טענות לאיש. להיפך. קיבלתי מהקבוצה הכל וגם נתתי לה את כל מה שיש בי״.
בדרכו הכנה, הוא מספר שהיה רוצה להמשיך בקריירה המקצוענית שלו כרוכב. ״רציתי להמשיך עונה אחת נוספת לפחות. בסופו של דבר זה לא הסתייע מצדה של הקבוצה ואני מרגיש תחושה מסוימת של היעדר מיצוי. אני עדיין צעיר. אבל עשיתי דרך מדהימה. הקבוצה אכן הציעה לי להמשיך בתפקיד מקצועי ואני פתוח לכך. יש בי את היכולת לעבוד עם רוכבים צעירים כדי לעזור להם להשתלב בעולם המקצועני. אני מאמין ביכולתי לקדמם ואני מאמין גדול בישראלים הצעירים שלנו״.
והם מאמינים בו. נדב רייסברג, הצעיר שהשלים השנה בהצלחה רבה את העונה הראשונה שלו כמקצוען, אומר ששגיב התווה עבורו את הדרך: ״כנער, אני זוכר שהסתכלתי עליו כרוכב ישראלי גדול. כאשר הגעתי לקבוצה הצעירה, הוא היה שם עם עצות ושפע נדיבות. בשם הדור הצעיר – אנחנו חייבים לו הרבה״.
דרור פקץ׳, הספורט דירקטור הישראלי של הקבוצה: ״עבורי גיא מהווה נקודת מפנה של ענף שלם. עולם האופניים הישראלי מתחלק לשניים: לפני ואחרי גיא שגיב. גיא פרץ דרך והראה לכולם שזה אפשרי. אחריו, ובזכותו, הגיעו עוד. בהתנהלותו, גיא היה דוגמא ומופת. הוא יחסר לי על הכביש״.
מנהל הקבוצה הפיני צ׳ל קרלסטרום, ליווה את שגיב שנים רבות: ״הוא היה חבר קבוצה למופת, עובד ומחויב עד הסוף עבור חבריו לקבוצה. הוא רשם ציוני דרך גדולים עבור הענף בישראל ואני מקווה שנוכל להינות עכשיו מתרומתו כחבר בצוות המקצועי שלנו״.
הרוכב הקנדי גיום בוייוין הפך במרוצת השנים לחברו הקרוב ביותר של שגיב בקבוצה, ואמר: ״גיא שגיב הפך לקטר המוביל של הרוכבים בישראל אל העולם המקצועני והיה לדמות מפתח בקבוצה כולה מאז הקמתה. היתה לי הזכות לרכוב איתו שכם אל שכם במהלך תשע העונות האחרונות ולצפות כיצד התפתח מגבר צעיר לבעל ואבא גיא היה תמיד המנטור של הצעירים שלנו ודוגמא לחבר הקבוצה המושלם. מעטים יכולים להתגאות בקריירה כזו ואני כבר קצר רוח לראות מה צופן הפרק הבא בחייו״.
גיא שגיב במספרים:
מירוצים: 467
קילומטראז׳ מירוצים: 65,267 קילומטרים
שעות מירוצים: 1727 שעות
ניצחונות אישיים: 5
פודיומים אישיים : 6
טופ 10: 4
אליפויות ישראל בכביש: 2015,2016,2019
אליפויות ישראל נגד השעון: 2017,2020
קילומטראז׳ אימונים: 208,568 אלף קילומטרים
גובה מצטבר באימונים ומירוצים: 3,116,057 מיליון מטרים
קלוריות שנשרפו במהלך האימונים והמירוצים: 5,939,736 מיליון קלוריות