אתגר כזה עדיין לא היה בישראל. האתלטית לונה סלפטר תנסה לשבור את שיא העולם ל-10 קילומטר בריצת כביש, במסגרת אירועי מרתון תל אביב שיתקיים ביום שישי, עם מסלול מיוחד שנבנה עבורה ובהשתתפות רצות בכירות מהעולם. השיא עומד על 30:01 דקות והיא תנסה לקבוע תוצאה טובה יותר.
לראשונה, יתקיים במרתון תל אביב ניסיון לשבירת שיא עולמי, בו תשתתף לונה סלפטר, שחזרה אמש (שלישי) ממחנה אימונים בחו”ל. השיא העולמי בריצת 10 קילומטר על כביש שעומד על 30:01 דקות. סלפטר כבר קבעה תוצאה של 30:05 דקות על כביש, שזו התוצאה הטובה ביותר באירופה אך היא נפסלה משום שלא הייתה רגולציה של סמים בתחרות בה היא השתתפה בהולנד. באליפות אירופה במינכן, סלפטר רצה בזמן של 30:46 דקות עם ספייקס על מסלול ובלי להתאושש אחרי ריצת מרתון שעברה זמן קצר לפני כן, אבל הפעם היא תגיע בכושר יותר טוב, מה גם שהיא רצה יותר מהר על כביש.
כדי להתמודד עם האתגר ולעזור לה בשבירת השיא, בעיריית תל אביב התאימו מסלול מיוחד עבורה בקצה נשים עלית שיוזנק בשעה 9:10. אנשי איגוד האתלטיקה מדדו מסלול בו סלפטר לא תצטרך לעלות על הגשר של שדרות רוקח. כדי לאשר את המסלול, הגיע מארצות הברית לארץ אחד המודדים הבכירים של איגוד האתלטיקה העולמי, דיוויד כץ, שיפקח על התחרות. בנוסף, תוצב מערכת פוטו פיניש, יהיו שלושה שופטים זרים ושופט רכוב שיפקח על הריצה לכל אורכה ביחד עם השופט הבינלאומי עמית נאמן. בתום הריצה, סלפטר תעבור בדיקת סמים כמתחייב על פי הפרוטוקול לטובת אישור התוצאה.
מארגני התחרות הביאו כמה רצות מובילות, בריטית ואתיופית, שינסו לאתגר את לונה במהלך הריצה. בנוסף, יתחרו במקצה עוד שלוש זרות מחו”ל והאתלטית הישראלית סלאמוויט באיולין-טפרי. כל הרצות הללו כמובן לא יוכלו להתמודד עם האתגר שלה, אבל הן ידחפו אותה לקצה לפני בתחילת הריצה. גל לוי, מנכ”ל איגוד האתלטיקה, ציין: “השלמנו את ההכנות למסלול המיוחד, שיהיה ללא הגשר ברוקח אלא על מסלול מישורי. כל אנשי הצוות מרחבי העולם כבר בארץ וכולנו מקווים שלונה תצליח לעמוד באתגר”.
מאמנה ובעלה, דן סלפטר, אמר: “לונה מגיעה בכושר יותר והיא מוכנה לשבירת השיא. בתקופה האחרונה עברנו אימונים בראייה ארוכת טווח, כחלק מההכנה למרתון, וזיהינו שהריצות הקצרות שלה יותר מהירות, כך שזה נראה טוב. זה אתגר גדול כי לרוב נשים נעזרות בגברים במירוצי כביש שכאלה כדי שימשכו אותן קדימה, אבל פה יהיו רק נשים כך שהיא תהיה חצי מהדרך לבד וזה האתגר העיקרי שעומד בפניה, לרוץ מהר ודי לבד. בהולנד היא רצה לבד מהמטר הראשון כך שהיא יודעת איך להתמודד עם זה. נקווה שהקהל יעזור לה ויעודד אותה בדרך כי זה תמיד יכול לעזור. היא במצב רוח טוב, מוכנה לאתגר ומלאת סקרנות”.