אין זה סוד שלא מעט מהכנסותיהן של מועדנים רבים באירופה מגיעים דווקא מהמזרח וליתר דיוק ממדינות כמו יפן וסין. כוחן הכללכי של המעצמות האלו לא נעלמו מעיניהם של קברניטי המועדונים הגדולים שרוצים למקסמם את הרווחים שלהם מהקבוצות.
זמני שידור של משחקים וביקורים לצורך משחקי ידידות מול קבוצות מקומיות הם עניין שבשגרה עבור ליונל מסי, כרסטיאנו רונאלדו וחבריו וזאת כאמור רק על מנת למכור עוד חולצות או שידורים ישירים. כי בזמן שאירופה נמצאת תחת מיתון כבד, השווקים במזרח לא חוסכים על פיסה כלשהי ממועדוני הצמרת.
כעת אלופת אירופה היוצאת ברצלונה, העמיקה את אחיזתה בשוק הסיני באמצעות אתר אינטרנט חדש דרכו היא מקווה לגייס עוד כספים הנחוצים לתפעל מועדון בסדר גודל של ברסה.
נשיא ברצלונה סנדרו רוסל אמר על כך: "אנחנו מרוצים להציג את האתר החדש בסינית. הקמת אתר כזה מהווה צעד נוסף בהידוק הקשר של אוהדי המועדון מסביב לעולם".
|
אוהדי ברצלונה בגירסת הסומו (רויטרס) |
|
|
דבריו של רוסל אולי מעוררים סימפטיה רבה כלפי המועדון, אך בשורה התחתונה מה שבאמת מעניין את קבריניטי מועדון הפאר, הוא כמה חולצות של מסי ימכרו במדינה הקומוניסטית. הכסף מדבר, גם בסין.