פרסים אישיים בעולם הכדורגל אולי אינם משקפים את רוח המשחק, אך האמת היא שכולם שואפים אליהם. אפשר לראות זאת בבירור לאחר הזכייה של רודרי בכדור הזהב והתגובות שגרר פרס ‘The Best’ שקיבל ויניסיוס ג'וניור ביום שלישי בדוחא. זכייה בפרסים הללו הופך לחלק מהמשא ומתן של שחקנים, כולל תמריצים כלכליים, לצד יתרונות כלכליים מהמותגים הגדולים שמייצגים את הזוכה. במקרה של הברזילאי, הוא וצוותו עבדו בצורה יוצאת דופן בזירה זו.

עם פרס ‘The Best’ ביד, ויניסיוס הופך לכוכב של המותגים ומגיע לרמה ייחודית בשוק החסויות העולמי, במיוחד בברזיל. לאחר חתימה עם Claro, יש לו כעת הסכמים עם עד 11 חברות. ויניסיוס נחשב כיום לפנים של ברזיל, על המגרש ומחוצה לו.

ככוכב של ריאל מדריד וככובש בשני גמרים של ליגת האלופות (בעונות 2021/22 ו-2023/24), השחקן זכה ביום שלישי בפרס השחקן הטוב ביותר של FIFA – פרס שהכדורגל הברזילאי לא זכה בו במשך 17 שנים, מאז קאקה ב-2007. ויניסיוס מצטרף לרשימה יוקרתית של זוכים ברזילאים כמו רונאלדו, רונאלדיניו, רומאריו וריבאלדו.

ויניסיוס גויניסיוס ג'וניור (רויטרס)

ההשפעה הכלכלית והחברתית של ויניסיוס

עם 11 הסכמי חסות במגוון תחומים – מתמרוקים ועד משחקי וידאו – ויניסיוס משמש דוגמה לכוכב ספורט שהפך למותג עולמי. מותגים מובילים כמו נייקי, פפסי ו-EA Sports משתפים פעולה עמו. פרדריקו פנה, מנכ"ל Roc Nation Sports Brazil, מסביר שוויניסיוס הפך למותג בפני עצמו, עם צוות ניהול הכולל מנהל כספים, משפטים, שיווק ותקשורת. בנוסף, המוסד של ויניסיוס משמש כמודל עולמי לחדשנות בתהליכי חינוך, תוך דגש על פרקטיקות פדגוגיות נגד גזענות.

למרות מעמדו של ויניסיוס, רק ניימאר מצליח להתחרות בו. לניימאר, עם 14 ספונסרים, יש היסטוריה ארוכה של שיתופי פעולה עם מותגים בולטים עוד מאז גביעי העולם ב-2014 ו-2018. עם זאת, המאבק של ויניסיוס בגזענות הופך אותו לאטרקטיבי במיוחד עבור חברות רבות.

לדברי פרופ' איבן מרטיניו, ויניסיוס מייצג דור חדש בכדורגל הברזילאי, ככוכב על המגרש וכקול משמעותי במאבק בגזענות. ברונו ברום, מנהל שיווק ב-End to End Agency, מסכם: "ויניסיוס מדגים כיצד ספורטאי יכול להפוך למותג ולבנות קריירה מסחרית יציבה ורלוונטית, הן בספורט והן מחוצה לו".

מה אנצ'לוטי חושב על הרמה של אמבפה עד כה?
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה