לפני ארבעה ימים היה זהו יום חג עבור מכבי חיפה ומכבי תל אביב. שני המועדונים הגדולים בישראל השיקו את המדים הרשמיים שלהם לעונת המשחקים הקרובה. הירוקים, שאצלם מדובר במדים מבית היוצר של “נייקי” השיקו רק את חולצת הבית, בעוד הצהובים שעובדים עם “פילה” השיקו את מדי הבית והחוץ. מיד עם הוצאת הפרסום החוצה, כמובן ששני המועדונים דאגו כבר להציב את החולצות להזמנה ולרכישה בחנויות הרשמיות של המועדונים.

במכבי חיפה תמחרו את החולצה (למבוגר) ב-250 ש”ח ולילד ב-220 ש”ח, כאשר מי שרוצה להוסיף שם, מספר ואת החסות העונתית יצטרך להוסיף עוד 120 ש”ח. במכבי ת”א מחיר חולצת מבוגר הוא 249 ש”ח ולילד 199 ש”ח, והוספה של שם השחקן ומספרו יעלו 50 ש”ח. המועדונים והיצרניות מדים משקיעים לא מעט כדי לייצר חולצות משחק ברמה הגבוהה ביותר ומן הסתם גם מכירת מרצ’נדייז היא חלק בלתי נפרד בעמודת ההכנסות של המועדונים האלה, אולם הם נתקלים בשוק זיופים אכזרי שרק תופס תאוצה.

כאן צריך להסביר שני דברים. שוק הזיופים הנפוץ ביותר היום בקרב הקהל הוא זה שמגיע מסין, “אלי אקספרס”. שם המועדונים נמצאים בבעיה. הסמלים המסחריים של מכבי חיפה ומכבי ת”א לא מוכרים וכאן צריכה להתבצע עבודה מול הרשויות על מנת למנוע את הזיוף. כך למשל, על החולצות לא תמצאו את הכיתובים של “נייקי” או “פילה”, ואפילו את הספונסר “וולוו” על החולצה של מכבי חיפה, תקבלו בעיוות מוזר כך שלא יראה כמו המקור. אבל, את הסמלים של המועדונים, הסינים מזייפים באופן חופשי מהסיבה שהם אינם מוכרים כסמלי מסחר ואת זה הרשויות יצטרכו לפתור. 

עומר אצילי (האתר הרשמי של מכבי חיפה)עומר אצילי (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

העבודה השנייה של הקבוצות היא מול גורמים בארץ. זייפנים מקומיים מקבלים מכתבי התראה והמועדונים אם צריך גם לוקחים אותם לבית המשפט ותובעים אותם על נזקים. תקדימים כאלה יש בשפע מהשנים האחרונות. אולם, הבעיה המרכזית כרגע היא כאמור – סין. כך למשל, חולצת משחק של מכבי ת”א שנראית כמעט אותו הדבר כמו המקור, עולה אחרי משלוח 62-65 ש”ח. את של מכבי חיפה אפשר למצוא בסכום דומה, 64 עד 72 עם המשלוח, תלוי מי הזייפן. יש הטוענים שגם מצאו בפחות כסף, ואף הרשת מלאה תגובות של אוהדים אשר מתגאים בכך שהם לא מוכנים לשלם סכומים שכאלה על חולצה מקורית ופונים לשוק הזיופים. 

במכבי ת”א הגיבו לנושא: “המועדון ער לתופעת הזיופים של המדים הרשמיים במקומות כאלה ואחרים. רכישת מדים רשמיים של קבוצה מהווה קודם כל הזדהות עם המועדון והבעת אמון בו ותופעה זו הינה ההפך ויתרה מכך פוגעת במועדון ובהכנסותיו. לצערנו לא מדובר בתופעה חדשה ובסופו של תהליך מי שנפגעים בה אלו קודם כל האוהדים שקונים מוצר שאינו רשמי ואינו דומה בטיבו למוצר המקורי הנמכר בחנויות הרשמיות של המועדון”. 

“המועדון שכר את שירותיה של חברה בינלאומית המתמחה במאבק במכירה של מוצרים מזויפים בפלטפורמות השונות ופועל הן בפן המשפטי והן בפן הפלילי כנגד אותם הגורמים. אנו קוראים לאוהדינו להימנע מרכישת מוצרים מזויפים”, הוסיפו במכבי ת”א.

החולצה החדשה של מכבי ת"א (האתר הרשמי של מכבי ת"א)החולצה החדשה של מכבי ת"א (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

ממכבי חיפה מסרו בעניין: “מועדון כדורגל מכבי חיפה מטפל בשנה האחרונה בשוק הזיופים של המותג. מועדון כדורגל מכבי חיפה, כמותג הספורט המוביל בישראל, נתקל בעשרות מפיצים בארץ ובעולם, אשר משתמשים ללא רשות בלוגו, בצבע ובעיצובים המיוחד למועדון וכן בשימוש בלוגו של מכבי ישראל”.

“בשנה האחרונה פועל המועדון לרישום הסימון המסחרי כגון לוגו, צבע, סלוגנים בכל אמצעי המדיה, הטקסטיל והאביזרים. בנוסף הוציא המועדון מכתבי התראה לפני תביעה לחברות בארץ ובעולם על שימוש בלוגו הקבוצה וכן על קידום אתרי סחר המזייפים את המוצרים. אנו ממליצים לקנות רק בחנות הרשמית את מוצרי מכבי חיפה וליהנות ממוצר מקורי ואיכותי”.

פיירו כבר מדבר עברית: צפו בסרטון הוולקאם
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה