לאמריקנים יש את הנסיעה המשותפת המפורסמת למשחקי הספורט, מיליוני אנגלים גודשים את תחנות רכבת התחתית מידי שבת בכדי להגיע לאצטדיונים של הפרמיירליג. עכשיו נדמה כי גם בארץ, מנסים מספר אוהדים לייצר נסיעה משותפת למגרש.
ארגון האוהדים "היציע" שהוקם לפני כארבע שנים במטרה לשפר את תנאי האוהדים במגרשים, מציע פיתרון יעיל וידידותי לסביבה ולאוהדים הזקוקים להסעה לאיצטדיון.
שיתוף פעולה חדש בין ארגון האוהדים 'היציע' וחברת 'קומיוטו' יאפשר לאוהדים להגיע אל האצטדיונים ב'קארפולים' (טרמפים מאורגנים) החל מעונת הכדורגל הקרובה.
באמצעות הטרמפים המאורגנים יוכלו האוהדים להתארגן בנסיעות משותפות ולהגיע יחדיו למשחקי קבוצתם, גם אם אלו אינם מתקיימים במגרשה הביתי. המהלך יאפשר לאוהדים צעירים, שאין ברשותם רישיון נהיגה ותלויים באוהדים אחרים, להגיע אל המגרש ויפתור אוהדים רבים מנטל התלות בתחבורה הציבורית, שכאמור אינה פועלת בשבתות.
המיזם החדש שמכיל את כל האצטדיונים בליגה העל והליגה הלאומית, הוא חלק מהפעילות הכוללת למען קהל האוהדים בישראל, ויורחב בהמשך על פי בקשות האוהדים.
|
אוהדי מכבי חיפה . יגיעו ביחד מקריית אליעזר (עמית מצפה) |
|
|
"אוהדי כדורגל רבים נוסעים למשחקי הכדורגל ברכב הפרטי שלהם. שיתוף הפעולה עם החברה קומיוטו יגדיל את האפשרות של עוד אוהדים להגיע למשחקים ולעודד את קבוצתם" אמר שי גולוב, יו"ר ארגון היציע, שהוסיף "המהלך יסייע ליותר אוהדים צעירים ואחרים להגיע למשחקים,על אף העדר תחבורה ציבורית ראויה למשחקים רבים".
אז איך זה יעבוד? ובכן בשיטה די פשוטה, הארגון החליט לשתף פעולה עם ממשק האינטרנט של 'קומיוטו' לו בסיס נתונים מתוחכם המאפשר למצוא נוסעים ונהגים לנסיעה משותפת, זאת באמצעות אתר אינטרנט פעיל, בו מתפרסמות באופן שוטף הודעות על חיפושי טרמפים והצעות לצירוף נוסעים.
|
אוהדי פ"ת יסתדרו במכוניות (שי לוי) |
|
|
כמובן שחובה להדגיש כי שימוש משותף וחסכוני ברכבים מפחית את פליטת גזי חממה אל האטמוספירה על ידי שריפת דלקים. גזי החממה מהווים את המקור העיקרי לזיהום כדור הארץ וככל הנראה גם מגבירים את התחממות הכדור, תופעה הגורמת למזג אוויר קיצוני.