האם התוכנית להריסת האצטדיון הלאומי המיושן ברמת גן והקמת אחד מודרני ומשוכלל תחתיו קורמת עור וגידים? לפי גורמים בהתאחדות לכדורגל התשובה היא חיובית ובכוונת ההתאחדות להתחיל את הפרוייקט מיד עם סיום בניית האצטדיון החדש בחיפה, בעוד כשנתיים.
עלות הפרוייקט נאמדת בכ-700 מיליון שקל אך בשלב זה לא ברור מהיכן יגוייס הכסף. למרות שמדובר בפרוייקט בסדר גודל לאומי, במשרד הספורט לא מתכוונים לקדם את הנושא בממשלה או במסגרת דיוני התקציב. לפי התכנון, ההתאחדות תרתום גורמים מסחריים לשאת בנטל המימון אך קשה לראות איך הם מצליחים לעמוד בעול התקצוב ללא עזרה ממשלתית. בהתאחדות בונים גם על הצטרפות של מפעל הפיס ליוזמה.
בטוטו לא מתכננים לקחת חלק במימון הפרוייקט, שמוגדר על ידי גורמים בענף כ"משימה לאומית" שצריכה להיות מתוקצבת על ידי המדינה. כדי למנוע תופעה של 'פיל לבן' צפוי מבנה האצטדיון לשמש כמעין קניון, עם חנויות ובתי עסק שיפעלו בכל ימות השנה, בדומה למודל של היכל נוקיה. לפי מודל זה, הגורמים המסחריים שיטלו חלק במבנה יהיו שותפים בנטל הכלכלי של בנייתו.
הכנסת גורמים מסחריים למתחם איצטדיון ר"ג צפויה להשפיע על קניון איילון הוותיק הנמצא בסמוך. בהנהלת הקניון, מקבוצת קניוני עזריאלי, לא מעוניינים להתייחס לנושא.
|
איצטדיון רמת גן. הממשלה והטוטו לא ייסיעו בבניית אצטדיון חדש במקומו (לי נוף) |
|
לפי התכנון, האיצטדיון החדש יכיל למעלה מ-50 אלף מקומות, הרחבה של רבבה לעומת הקיבולת הנוכחית. האצטדיון היום מכיל 41,583 מקומות, 13,370 מהם ביציע המערבי שהוקם בשנת 1982. היציע המערבי עומד בסטנדרטים אירופיים. לעומת זאת, היציע המזרחי, שנבנה בשנות ה-50, מיושן, חסרים בו שירותים ומזנון, ותנאי הצפייה בו ברמה נמוכה ביותר.
עיריית ר"ג, המחזיקה יחד עם ההתאחדות בבעלות על הקרקע עליה שוכן האצטדיון, עדיין לא ערכה דיון מקיף בנושא וטרם גיבשה את חוות דעתה. בכוונת ההתאחדות להתחיל בעבודות בר"ג עם סיום בניית האצטדיון בחיפה בעוד שנתיים עד שלוש שנים. כך יוכל לשמש האיצטדיון החדש בחיפה כביתה של נבחרת ישראל בזמן פעולות ההריסה והבנייה בר"ג.
|
הכוונה להתחיל בבניית אצטדיון לאומי חדש עם סיום בניית המגרש החדש בחיפה |
|