הרכש החדש של מכבי תל אביב, קמרון טיילור (26, 1.98 מ’), מגיע למכבי תל אביב כמחליפו של טיילר דורסי, שחקן הכנף. טיילור נחשב לשחקן שנמצא מתחת לרדאר ואפילו רגע לפני הפריצה, שחקן עם אינסטינקטים הגנתיים נהדרים וכזה ששיפר את קליעתו מבחוץ לאורך הקריירה, שהחלה בליגה השנייה בגרמניה ועברה דרך הליגה ההונגרית.
ההגעה של טיילור מהמבורג למכבי תל אביב לא מפתיעה. בשנים האחרונות גרמניה הפכה למוקד עבור שחקנים שנמצאים בתחילת הקריירה, כמו קייל היינס, בראד וונאמייקר, דריוס מילר, ניקולו מלי ואחרים. שחקנים בעלי שם הגיעו לבונדסליגה בשלב בו הם מעוניינים בשיקום הקריירה, בדומה לדניאל האקט ששיחק בבאמברג או ג’ייסון גריינג’ר ששיחק במדי אלבה ברלין.
מבחינת הצהובים כחולים, הבונדסליגה היא ליגה נוספת שנמצאת במעקב שוטף. טיילור זכה למעקב למשך תקופה ארוכה, בזכות הוורסטיליות. השחקן יכול לקלוע מבחוץ, למסור, להוריד ריבאונדים ולתרום בהגנה. השילוב שלו לצד ג’יימס נאנלי בקו האחורי מבטיח, והבנייה בצלמו של יאניס ספרופולוס נראית ברורה יותר ויותר.
כבר מיומו הראשון במכבי תל אביב המאמן היווני ניסה להנחיל עקרונות בצד ההגנתי בעזרת מספר התאמות שיועילו לקבוצה. זה משהו שמאפיין אותו כבר מימיו באולימפיאקוס, בהם ניתן היה לראות עקרונות ברורים ותבנית שעל פיה נבנו הסגלים השונים, שילוב בין אתלטיות למסה לצד יכולות קליעה ושחקנים קשוחים שיודעים להפעיל לחץ. אם בעונה החולפת נראה שמכבי הייתה פגיעה בקו ההגנה הראשון, אז כעת ניתן להבין לאן מכבי מכוונת בצד ההגנתי ומנסה לתקן את הבעיות מהעונה שעברה.
השחקן, גארד שיכול לשחק גם כסמול פורוורד, משך עניין. באירופה מאמינים כי הוא נמצא רגע לפני הקפיצה לרמה הגבוהה ביותר ביבשת. חובת ההוכחה על השחקן, שנתפס כמי שיכול להתאים כשחקן עם אנרגיות גבוהות שיתחבר לקהל של אלופת המדינה.
יש הגדרה רחבה לאנרגיה בעולם הכדורסל. ניתן להגדיר אותה כשפת הגוף, אך במקרה של מכבי תל אביב מדובר בשחקנים שניזונים מהאנרגיה של הקהל, מה שהתבטא למשל בניצחון על ברצלונה בהיכל מנורה מבטחים. הקבוצה והמאמן נראו אחרת לגמרי כשהפלייאוף הישראלי התחיל מול אולמות מלאים. הקבוצה הגיבה בצורה אחרת על אף עזיבתם של דורסי ואלייז’ה בראיינט ופציעתו של דראגן בנדר.
הקהל השפיע למשל על אנג’לו קלויארו, שהצליח לקלוע מהשלוש אחרי שהתקשה במהלך העונה. הקבוצה הגיבה ונראתה אחרת על המגרש. קמרון טיילור, כך מקווים, יגיב בצורה דומה כשחקן שמתחבר לאנרגיות של הקהל ויכול לעשות הרבה דברים על הפרקט. חובת ההוכחה, כאמור, עליו.