במועצה הישראלית לצרכנות התקבלו תלונות רבות מאוהדי קבוצת הכדורסל של מכבי ת"א, על כך שהם רכשו כרטיסים למשחקי היורוליג של הקבוצה שלא התקיימו בישראל בגלל המלחמה והקבוצה מסרבת להחזיר להם את הכסף עד לאחר המלחמה. דפוס התלונות קבוע, כשאותם אוהדים מתקשים לתפוס את הקבוצה כדי לקבל תשובות וכאשר הם סוף סוף זוכים למענה, נאמר להם שרק אחרי המלחמה הם יזוכו.
באחת התלונות נכתב: “ב-19 בספטמבר 2023 הזמנתי שני כרטיסים דרך האתר של מכבי ת"א למשחק שהיה אמור להתקיים ב-2 בנובמבר 2023. האירוע לא התקיים, לא קיבלתי שום הודעה על שינוי/ביטול המשחק ובמשך כל שלושת השבועות האחרונים לא היה מענה. ביום רביעי, ה-1 בנובמבר, התקשרתי שוב למכבי והפעם ענתה לי נציגה, היא אמרה שהם כרגע לא מחזירים כסף בזמן מלחמה ורק אחרי המלחמה הם ידונו מה הם עושים עם כל אותם אנשים שרכשו כרטיסים.
“אני רכשתי ושילמתי ממיטב כספי לאירוע שלא התקיים וזכותי לקבל את כספי בחזרה ולהזמין כרטיסים חדשים במידה שארצה. הזמנתי כרטיסים למשחק ספציפי ליום הולדתו של בן זוגי (משחק שכבר לא יתקיים) וכעת אני רוצה לקבל את כספי בחזרה”.
בתלונה נוספת נאמר: “ב-6 בספטמבר 2023 רכשתי חמישה כרטיסים בסכום של 2,250 ש”ח למשחק כדורסל של מכבי ת"א נגד אולימפיאקוס, שהיה אמור להיערך ב-14 בנובמבר. הכרטיסים נרכשו עבור תושבי חוץ שהיו אמורים להגיע לביקור בארץ ועקב המלחמה ביטלו את הגעתם. פניתי מספר פעמים לשירות הלקוחות במכבי ת"א על מנת לקבל את כספי בחזרה ובכל פניה נדחיתי.
“יש לציין שעקב המצב המשחק כלל לא שוחק בישראל. אני לא מבין מדוע גוררים את החזר התשלום בתירוצים הזויים כגון: ‘כרגע במצב מלחמה אנחנו לא מתעסקים במכירות’. לא מבין מה הקשר למכירות ולהחזר כספי שמגיע לי בשעה שלא קיבלתי תמורה. מבקש בכל לשון בקשה את עזרתכם”.
בתלונה נוספת שהוגשה למועצה נכתב: “רכשתי כרטיסים למשחק של מכבי ת"א מול ריאל מדריד שאמור היה להתקיים ב-2 בנובמבר. לאור המלחמה, המשחק לא התקיים בארץ במועד המתוכנן ולמעשה התקיים בחו"ל ב-28 בנובמבר. פניתי לבית העסק על מנת לקבל החזר, מכיוון שהמוצר לא סופק ולא יסופק.
“בית העסק טען כי ניתן יהיה לקבל כרטיסים למשחק אחר ביורוליג, אך לצערי כרגע אין באופק משחק אחר וגם אם היה, רכשתי כרטיסים למשחק מול ריאל מדריד. אלה כרטיסים יקרים יותר ממשחקים אחרים ביורוליג, בגלל שהקבוצה אחת מהטובות ביותר בליגה, לכן כרטיסים למשחק אחר ביורוליג אינם שווי ערך.
“ציינתי את הנושא גם בפני בית העסק, אך הוא סירב לבצע החזר ולמעשה אמר שעד תום המלחמה (לא ידוע מתי זה יהיה) אין בכוונתו להתעסק בנושא. אני מופתעת שמקום רציני כמו מכבי ת"א אינו מתנהל בצורה הוגנת עם צרכניו. במצב הקיים לא רק שהמועדון לא פנה לצרכנים ונתן פרטים על המצב ועל השינוי בכרטיסים, הוא אינו מאפשר לקבל החזר על העסקה וכרגע גם אין חלופה לכרטיסים אחרים".
תלונה נוספת: “רכשתי שני כרטיסים למשחק של מכבי ת"א בכדורסל בהיכל מנורה מבטחים בת”א ל-21 בדצמבר 2023. המשחק בת"א בוטל והועבר לחו"ל, לבלגרד שבסרביה. פעמיים פניתי לאגודת מכבי ת"א וביקשתי לקבל החזר כספי, אך הם מתחמקים ולא מוכנים להחזיר את הכסף".
מהמועצה הישראלית לצרכנות נמסר בתגובה: "במועצה הישראלית לצרכנות התקבלו תלונות צרכנים אשר דרשו לקבל חזרה את כספם בשל השינויים המהותיים בתנאי הכרטיסים למשחקים אותם הם רכשו. לעמדת המועצה, מיקום ומועד המשחק הינו פרט מהותי בעסקה ובהתאם להוראות החוק להגנת הצרכן נראה כי ענייננו כאן בהטעיה צרכנית.
“לפיכך ובהתאם לחוק עומדת בפני הצרכנים הזכות לדרוש ביטול עסקה ולהשבת כספם. מלבד חוק הגנת הצרכן גם שדיני החוזים תומכים בבקשת הצרכנים להחזר כספי. עד עתה, טרם התקבלה תשובת המועדון לפניות המועצה, אולם לאור המידע המצטבר מהתלונות עולה כי המועדון מחזיק בכספי הצרכנים שלא כדין, משל היו בני ערובה עד לאחר סיום המלחמה, דבר הראוי לגינוי בעיקר נוכח העת בה אנו מצויים".
ממכבי ת"א נמסר בתגובה: “הגיעו לאחרונה מספר פניות מהמועצה, נבחן אותן ונשיב להן”.