אוהדי הכדורגל רעבים, רעבים מאוד, למשהו טוב. אין הסבר אחר לריצה העיוורת של אוהדי הקבוצות אחר יקיריהם, ברכישת מנוי באלפי שקלים, ובעליה המכובדת שנה אחר שנה בקצב מכירת המנויים בליגת העל.

שתי התל אביביות, היריבות הגדולות של הכדורגל הישראלי, המועמדות, לפחות על פי עונת המלפפונים, להתמודד על תואר האליפות השנה, מכרו עד כה כמות דומה של מנויים והן "שיאניות" המנויים של עונת 10/11. גם הפועל וגם מכבי מכרו עד כה 9000 מנויים והן מובילות בכך את מועדוני ליגת העל.

בזכות התל אביביות עלה מספר המנויים מ-31 אלף בשנה שעברה לאזור ה-39 אלף בעונה זאת, צמיחה של יותר מ-20 אחוז. עושה רושם שהאוהד הישראלי הבין סוף סוף שרכישת מנוי חסכונית הרבה יותר למי שמתכוון ללכת אחרי קבוצתו, דבר שהבינו באנגליה וגרמניה כבר מזמן .

הקבוצה בעלת מספר המנויים הרב ביותר בעונה שעברה היתה האלופה הפועל ת"א עם כ-6,500. העונה נמכרים כרטיסי מנוי למשחקי האלופה במחירים של 1,100 שקל (שער 8) ועד 1,960 שקל לשער 2. אוהדי מכבי ת"א יכולים למצוא מנוי גם ב-800 שקל, כשלבעלי הממון מביניהם אפשרות להשקיע 14 אלף שקל כדי לשבת בתא ה-VIP.

אוהדי הפועל (שי לוי)
אוהדי הפועל ת"א. 9,000 מנויים בעונת שיא (שי לוי)
 

מי שאמורה להיות הצלע השלישי במאבק על התואר, מכבי חיפה, מדווחת על מעל 5,500 מנויים שנרכשו עד כה. מדובר ככל הנראה בשיא של כל הזמנים עבור המועדון, מפתיע במקצת בשל העובדה שהקבוצה שהובילה את הטבלה במרבית העונה החולפת איבדה את האליפות במחזור האחרון וכמעט ולא התחזקה בקיץ.

אוהדי מכבי חיפה (עמית מצפה)
אוהדי מכבי חיפה. "גם בימים קשים אקום מהקרשים..." (עמית מצפה)
 

עבור חיפה מדובר בשיפור לעומת השנה שעברה, בה מכרה כ-5,000 מנויים והיעד הריאלי לעונת 10/11, כ-6,000 מנויים, ישקף עליה של 20 אחוז במכירות. 1,200 שקל עבור יציעים 1,5 (650 לנוער) או 1,600 עבור יציעים 2,4. לא מדובר בחיסכון משמעותי על פני רכישת כרטיס ממוצע.

רכישה של כרטיסים בודדים לכל משחקי הבית תעלה 1,360 (85 שקל לכרטיס ממוצע ביציעים 1,5) ו- 2,000 שקל בהתאמה (כ-125 ל-2,4) לא תהווה חיסכון משמעותי לאוהדים. כרטיס משולב להורה וילד (עד גיל 13) לשערים 1,5 עולה 1,620 שקל.

אוהדי מכבי חיפה (דרור עינב)
אוהדי מכבי חיפה. "ירוק תמיד בלב, ורק קבוצה אחת אוהב!" (דרור עינב)
 

פחות מ-2,000 מנויים לבית"ר אבל המכירה נמשכת
האחרונה מבין 'ארבע הגדולות', בית"ר ירושלים, מכרה עד כה כ-1,800 מנויים בלבד. במועדון מקווים כי בזכות העמותה החדשה, שתרכוש 500 כרטיסי מנוי מוזלים, יגיעו ל-2,500 עד 3,000 מנויים סך הכל. בכל מקרה מדובר על ירידה לעומת למעלה מ-4,000 שנקנו אשתקד. רק שנתיים לפני, בתקופה בה תמך בקבוצה ארקדי גאידמק, נמכרו כ-8,000 מנויים לעונה. עם זאת, בבית"ר מציינים כי יש עליה במכירות לתא הכבוד (400 שקל כרטיס כניסה בודד) מצד פוליטיקאים ומפורסמים שהישרדות הקבוצה חשובה להם.

מנוי מבוגר עולה 1,000 שקל או 1,100 ליציע המסומן. נוער, חיילים ונשים ישלמו 600 למנוי רגיל ליציע רגיל ויוסיפו מאה למסומן. המועדון מחזיר את כרטיסי האב ובנו (עד 13) ב-1,400 שקל או 1,850 לאב עם שני ילדים.

אוהדי בית&qout;ר חוגגים (ניר בוקסנבאום)
אוהדי בית"ר חוגגים. מכירת המנויים מתקדמת בעצלתיים (ניר בוקסנבאום)
 

ק"ש מוכרת בזול, באשקלון המכירה לא מתקדמת
מחירי המנוי במ.ס אשדוד, 420 שקל, משתלבים היטב עם מודל שחקני הבית הצעירים של סגל הקבוצה ועד כה מדיניות זאת מוכיחה את עצמה, עם קרוב לאלפיים מנויים שנמכרו עד כה, יותר מבית"ר וכפול ממספר המנויים בשנה שעברה. באשדוד מסבירים את ההצלחה גם בעבדות השיווק שנעשית במועדון, בדגש על שיתוף הקהילה וגורמים מקומיים.

אצל אחותה לרצועת החוף הדרומית, העולה החדשה הפועל אשקלון, העניינים מתנהלים קצת אחרת. למרות חוסר הניסיון המועדון החליט המועדון לגבות 650 שקל למנוי. המכירות בהתאם, בערך 150 עד כה. המבקרים טוענים כי בעלי אשקלון המעדיפים שאוהדי הכדורגל ימנעו מרכישת מנויים ויוציאו 50 שקל בכל פעם עבור כניסה.

אוהדי אשקלון (שי לוי)
אוהדי אשקלון. ויתרו על המנויים, יקנו כרטיסים לכל משחק ומשחק (שי לוי)
 

לעומת הנעשה בדרום, בצפון אין תלונות. מבצע הנחות מטורף של 250 שקל מנוי למבוגר ו-20 עבור כל היתר הביא לאטרף אצל תושבי קרית שמונה והסביבה, עם מעל לאלף מנויים שנחטפו. גם בהפועל חיפה המצב לא רע, למעלה מ-1,200 מנויים, עליהם שילמו האדומים מעיר הכרמל 1,000 שקל ליציעי 2,4 (מבוגר), כאשר נוער, חיילים וסטודנטים משלמים 560 ליציעים הפחות טובים. רוכשי המנויים מקבלים מתנה כרטיס כניסה בודד שאפשר לתת לחבר מתנה.

רק 130 מנויים להפועל ר"ג, לעכו יש פחות...
בהפועל רמת גן, שהחלה את העונה עם מספר נקודות שלילי, גם נושא המנויים לא מוסיף לקבוצה נחת, עם כ-130 שנמכרו עד כה. מחיר מנוי למשחקי הקבוצה המפוררת עולה 500 שקל.

הפתח תקוואיות נדדו השנה מאם המושבות לכיוון רמת גן בשל בניית האיצטדיון החדש במלאבס. הפועל, שעברה לאיצטדיון הלאומי, שיפרה משמעותית את מספר המנויים, עקב שילוב עמותת אוהדים שהחליטה לסייע ולקחת חלק פעיל בשיווק המנויים. הקבוצה מכרה כ-1,500 מנויים במחירי 450 שקל למבוגר ו-250 לחיילים ונוער ונוסף לזה רכשה העירייה עוד כאלף כרטיסים המחולקים לתלמידים הלומדים בעיר. בסך הכל מצפים במועדון להתקרב ל-3,000 מנויים, לעומת סך של 2,000 בשנה שעברה.

אצטדיון ר&qout;ג (תומר גבאי)
אצטדיון ר"ג. הבית החדש של אוהדי הפועל פ"ת (תומר גבאי)
 

מכבי פ"ת מכרה אלף מנויים סך הכל, כולל אלה שנרכשו על ידי העירייה. העלות למבוגרים 500 שקל, או 450 לחברים בחוג האוהדים. חייל יכול לרכוש מנוי ב-200 שקל דרך העירייה. אוהדי עכו המסכנים שנאלצים ראות את קבוצתם בנצרת עלית מביעים את מחאתם בכל הקשור לרכישת מנויים וקנו עד כה רק 20 כאלה. במועדון הוזילו את המחירים לקראת החגים ומקווים להתעוררות שתסייע לקבוצה בקרבות התחתית. התעריפים לאחר ההנחה: 400 למבוגר, 200 לחייל, 550 שקל לאב ובנו.

מנוי מיוחד ללוחמים ב-וסרמיל, בסכנין דואגים למבוגרים
בהפועל באר שבע משתמשים ביצירתיות כדי לפנות לתושבי האזור. בשל הסטודנטים הרבים בעיר מוצע להם מנוי במחיר מוזל של 650 שקל. לוחמים, שאינם יכולים להגיע לכל המשחקים, יהנו ממנוי מיוחד לעשרה משחקים שיבחרו ב-300 שקל. מנוי רגיל למבוגר עולה 895 שקל או 795 דרך ועדי עובדים. ילדים, חיילים ונשים ישלמו 420 או 480 שקל, תלוי ביציע. עד כה נמכרו קרוב ל-1,800 מנויים ובמועדון צופים שיגיעו למכסה שהושגה בשנה שעברה, 2,000 מנויים.

אוהדי הפועל ב&qout;ש (שי לוי)
אוהדי הפועל ב"ש. מנוי מיוחד ללוחמים, הנחות לילדים ונשים (שי לוי)
 

מכבי נתניה מכרה עד כה כ-550 מנויים, כל אחד ב-500 שקל. בשנה שעברה נמכרו כ-750 והיה מחירים ברמות שונות, מבוגרים וחיילים. העונה הוחלט על מחיר אחיד ומוזל לכולם. בני יהודה מכרה כ-1,200 מנויים. בני סכנין מכרה מנויים ליציע הזהב בלבד במחיר 1,200 שקל, עד כה נמכרו קרוב למאה כאלה. במועדון מסבירים כי מכירת המנויים אינה נעשתה מטעמים כלכליים אלא כשירות לאנשים מבוגרים ומכובדים שקשה להם לעמוד בתור בכל שבוע ולהמתין לכרטיס. "אנחנו לא בונים על ההכנסה ממנויים במסגרת התקציב", אמרו שם השבוע.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה