עונה אחת בלבד הספיקה לראשי הפועל ירושלים והם החליטו לממש את הסעיף המאפשר להם להשתחרר מחוזהו של המאמן בראד גרינברג בעקבות ההפסד 90:68 למכבי חיפה וההדחה בחצי גמר הפלייאוף (3:1 בסדרה).

כפי שפרסמנו ב-ONE, כחלק מההסכם בין הצדדים, למועדון קיים אופציית יציאה מהחוזה שתשחרר אותם. על פי גורמים המעורים בפרטים, נמסר כי הדד-ליין של הקבוצה ליידע את גרינברג הוא עד ה-1 ביולי.

כעת בהפועל ירושלים יחלו לבחון חלופות לגרינברג, כאשר בין המועמדים נמצאים שלושה מאמנים אשר עבדו בקבוצה בעבר - פיני גרשון, אלוף אירופה שלוש פעמים עם מכבי ת"א, שלא אימן מאז עזב את מכבי ת"א לפני ארבע שנים, ארז אדשלטיין, שעזב את הפועל ת"א הקיץ אחרי שלוש עונות ודן שמיר, שמשמש כעוזרו של אטורה מסינה בצסק"א מוסקבה.  גם מי שהדיח את גרינברג, דני פרנקו, נמצא ברשימה. 

וואו: חיפה משפילה את ירושלים

גרינברג דיבר לאחר ההפסד: "זה לילה קשה עבורנו. צריך לתת לחיפה קרדיט, הם שיחקו משחק מדהים, בעיקר בהגנה במחצית הראשונה. התקשינו עם הקליעות ואיבודי הכדור, נכנסנו לחור גדול ולא הצלחנו לצאת ממנו. בעונה הזאת היו כל כך הרבה דברים חיוביים, כמו שאמרתי לשחקנים לפני כמה זמן. זה ערב קשה אבל אני רוצה שהם יזכרו את העונה, היו לנו לילות גדולים ודברים טובים בעונה הזאת, אני רוצה שיתרכזו בדברים האלה. הם יחשבו על הערב הזה".

"תחושה של יותר מ-5 שחקנים"

"סיימנו את הליגה עם מאזן 7:21, הגענו לשמונה האחרונות ביורוקאפ, היה לנו רצף ניצחונות גדול, היו לנו הרבה הישגים. אני זוכר את כל הדברים הטובים אבל עוד יותר בזכות החבר'ה בחדר ההלבשה, הקבוצה הזאת שיחקה פה תשעה חודשים ונתנה כל מה שהיה לה, אני גאה להיות קשור אליהם. זו העונה הכי מספקת שהייתה לי בתור מאמן. אני מאוכזב מהערב, אבל אני לא אתן לזה להשפיע על העונה הזאת. ברכות לחיפה, הגיע להם לנצח", המשיך.

גרינברג לא מרוצה (יניב גונן)
גרינברג לא מרוצה: "תאשימו אותי, לא את השחקנים" (יניב גונן)
 

"אף פעם לא מרגישים טוב אחרי הפסד, אבל זאת המציאות. הם שיחקו טוב יותר. לא היינו יכולים לשחק כמו ששיחקנו בתקופה הטובה שלנו העונה, כשהיינו בריאים, ואנחנו לא בריאים, אבל שיחקנו לא טוב".

"המשחק האחרון שלנו פה לא היה כל כך גרוע, שיחקנו עם שני שחקנים שפתחו ב-45 משחקים העונה ביחד, יש להם שחקנים אגרסיביים והם שלטו בצבע. צריך לתת להם קרדיט. הם עשו עבודה מדהימה בהגנה, הפריעו לנו בתוך הצבע, נכנסו לנתיבי המסירה ומנעו מאיתנו לשחק. הם שינו את המאצ'אפים בהגנה, וזה היה מהלך נבון עבורם. אני לא יודע מה הסיכוי של חיפה, אני לא משחק שם. הם יכולים לנצח משחקים".

"אני אוהב את השחקנים שלי, אוהב לאמן אותם, אתה לא יכול להבין את זה אלא אם אתה מאמן אותם. תאשימו אותי, אל תאשימו את השחקנים. יותם שיחק חולה במלחה, שיחק כל העונה עם פציעות בקרסול שהיו יכולות לגרום לשחקנים לשבת בחוץ, אבל הוא שיחק איתם. אמרתי לשחקנים שיתנו לי כל מה שיש להם, יש לי את הגב שלהם".

פרחוסקי ואליהו (רדאד ג´בארה)
פרחוסקי ואליהו מאוכזבים (רדאד ג´בארה)
 

כשנשאל על עתידו אמר גרינברג: "העתיד של המועדון? תלוי מי הזרים שנביא ונשאיר. ג'וש, ברייסי וקיצ'ן הם שחקנים מעניינים ותלוי מה יקרה איתם, וגם עם פרחוסקי. הייתה להם עונה טובה, אבל זה שוק גדול, והקבוצות ראו את השחקנים האלה בעונה הטובה שלהם. הבעלות בקבוצה הזאת שפויה עם ראייה לעתיד, והם ינסו תמיד למשוך שחקנים גדולים. אני מצפה להמשיך בירושלים עונה נוספת, יש לי חוזה".

יותם הלפרין הגיב גם הוא לסיום המאכזב של העונה: "יש דרכים יותר גרועות שאני חושב עליהם לגמור את העונה. רצינו לסיים את זה אחרת, יש דיבורים על המשכיות ואני בטוח שתהיה המשכיות. רצינו להגיע הכי רחוק שאפשר, לצערנו זה נגמר בחצי-הגמר. אני מאמין במה שנבנה פה, במי שדוחף את הדבר הזה שנקרא הפועל ירושלים, אני בטוח שהמילה המשכיות לא נזרקה סתם לאוויר. החבר'ה באים ללמוד ולהשתפר, מסתכלים 9-10 חודשים קדימה, לוקח זמן לבנות קבוצה לאליפות, אבל זה יגיע".

"אני שומע 12 שנה שאני לא לוקח אחריות ואני חי עם זה. גם כשהייתה לי עונה טובה, שמעתי את זה. לא נכנסתי טוב למשחק, כולנו לא נכנסנו טוב למשחק, וסביר להניח וחשוב שהישראלים שלנו ינסו להכניס את כל הקבוצה לעניינים אבל נלמד להבא", סיכם.

פרנקו: "אפשר לנצח את מכבי,", מורן רוט: "אני מפנטז על צלחת"
מאמן מכבי חיפה, דני פרנקו, אמר בתום המשחק: "יש ימים שאין הרבה מה להגיד. באנו עם המון מוטיבציה לסגור את הסדרה היום, היינו ביום שישי במלחה באווירה כיפית לכדורסל והיה קשה לשחק שם, ידענו מה יחכה לנו אם נפסיד היום. בפתיחה הייתה התרגשות ואובר-מוטיבציה להרוג את המשחק. הרגשנו שבירושלים קרו דברים שמנעו מאיתנו לגמור את המשחק. ברגע שירד האבק וההתרגשות של ההתחלה, התחלנו לעשות את הדברים שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב, הגנה מפלצתית על כל התקפה, והייתה תחושה שיש יותר מחמישה שחקנים שלנו על הפרקט בכל שניה".

דני פרנקו (חגי ניזרי)
דני פרנקו: "הולכים לשחק הכי חזק" (חגי ניזרי)
 

לקראת הגמר מול מכבי אמר המאמן: "מה, שאני אגיד שזה לא אפשרי? הולכים לשחק שני משחקים, הכל אפשרי. לא יודע להגיד כמה זה קשה, לא הייתי שם, אבל גם בגמר הגביע הייתי פעם ראשונה וזה נגמר טוב. יש פה קבוצה מלוכדת, היריבה היא אלופת אירופה ויש לנו הזדמנות. מ-1967 לא הייתה קבוצה שלקחה אליפות שנתיים ברציפות שלא קראו לה מכבי תל אביב. מה הסיכויים שלנו? הולכים לשחק הכי חזק", הוסיף.

מורן רוט המאושר דיבר לאחר הניצחון: "באופן אישי חיכיתי עונה שלמה למשחקים האלה, אני אשקר אם אני אגיד שלא. מאוד מרגש מבחינתי להגיע לגמר, עם הקבוצה המיוחדת הזאת שלקחה אליפות שנה שעברה ממכבי תל-אביב שבה שיחקתי והשנה זה התהפך. זה מרגש אותי לעשות את זה הדרך הזאת כי בשנה שעברה לא קיבלתי את ההזדמנות ממכבי כמו הרבה ישראלים, אני בטוח שהגיע לי והוכחתי את זה. להגיע השנה למכבי חיפה, מועדון שלקח אליפות, היה בזה הרבה סיכונים. הייתי שלם עם זה. לקחתי את האחריות עליי מתחילת העונה יחד עם החבורה המדהימה הזאת. אני צוחק עם דגן שמתחילת העונה אנחנו המיקי והמוטי של חיפה, גארדים ישראלים שמובילים קבוצה. הלב שלי אמר חיפה ואני כל כך שלם עם זה".

מורן רוט מול דרווין קיצ´ן (יניב גונן)
מורן רוט עם קיצ'ן: "מפנטז על צלחת" (יניב גונן)
 

"כשאני עם עצמי לבד לבד אני מפנטז על הצלחת", הודה רוט, "אבל סיימנו עכשיו סדרה אדירה עם קבוצה מצוינת שהייתה רוב העונה מקום ראשון. באנו כאנדרדוג לסדרה ונתנו שני משחקים אדירים. עשינו משחק רביעי מושלם, יש פה חבורה אדירה, ישראלים מנוסים שעבדו קשה לאורך הקריירה כדי להגיע לאיפה שהגיעו, לא קיבלו אף פעם מתנות או את ההד התקשורתי. אני עם דני (פרנקו) שנה שנייה ואף אחד לא יודע מה היה בקיץ, עברנו בחולון עונה מיוחדת וקשה, אני רוצה לומר לו תודה".

"המשחק עם מכבי הוא בעיקר מנטאלי. זה מועדון גדול, קבוצה מאוד מאומנת. היו לנו כמה משחקים מולם, מאצ'אפ טוב איתם, ניצחנו אותם פעם אחת פה. אנחנו יודעים את הכלים שלהם אבל יודעים מה אנחנו שווים וכמה אנחנו מסוגלים לעמוד מולם. באולם המדהים הזה, עם הקהל הזה, פה יהיה המפתח. לבוא ולהסתכל להם בעיניים. הם אלופי אירופה אבל מכבי חיפה היא אלופת המדינה והיא באה לשמור על התואר שלה", הוסיף.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה