נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, שהגיע היום (שלישי) לישראל אחרי ששהה ברשות הפלסטינית, קיים מסיבת עיתונאים מיוחדת יחד עם יושב ראש ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון.

מסיבת העיתונאים הועברה בשידור חי בערוץ ONE, ערוץ 50, ערוץ 550 ב-HD (ללקוחות הוט בלבד) וכמו כן באתר.

עוד לפני קיום מסיבת העיתונאים, נשיא פיפ"א נפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושוחח איתו על מספר נושאים שונים, ביניהם נושא המעברים של ספורטאים אל ומחוץ לרשות הפלסטינית.

על רקע הפגישות הללו, עומדת דרישה מצד התאחדות הכדורגל הפלסטינית, ומדינות ערב נוספות להטיל סנקציות נגד ישראל במהלך כינוס פיפ"א שייערך בעוד כשבועיים בסאו פאולו בברזיל.

בשבועות האחרונים מופעל לחץ רב מכיוון הפלשתינאים, בראשות ג'יבריל רג'וב, על מדינות באירופה כדי שינקטו סנקציות בקונגרס הקרוב של פיפ"א, שיתקיים לפני המונדיאל בברזיל.

בלאטר: לא נערבב פוליטיקה וכדורגל

בלאטר פתח בדברים ואמר: "תודה לכולם שהגעתם ותודה לעניין שאתם מביעים בכדורגל העולמי. התחלנו בשיחות בשנה שעברה במאוריציוס במטרה לעזור בשתי ההתאחדויות, הישראלית והפלסטינית ובנינו מנגנון שיעזור לשתי המדינות בנושא המעברים".

"דיברתי אתמול עם מחמוד עבאס והיום עם בנימין נתניהו כשנושא האבטחה היה חשוב מאוד. המנגנון שעשינו יצר התקדמות רבה, אך יש עדיין דברים לא ברורים שצריכים להיסגר".

"אני שמח שנתניהו מצא זמן לפגוש אותי ואני גם רוצה להגיד תודה לאבי לוזון. התוצאה היא חדשות טובות והם שהפועל קלקיליה תחזור לפעילות מלאה ויש לנו הבנה מלאה בנושא עם כל הצדדים".

"המטרה היא להפריד בין פוליטיקה לכדורגל, כך הסכמתי עם שני המנהיגים ואני שמח ללכת הביתה ולהציג את הנושא הזה לחבריי בפיפ"א".

בלאטר ולוזון (רדאד ג´בארה)
בלאטר ולוזון. שיתוף פעולה (רדאד ג´בארה)
 

לשאלה אם לעיתים יש שימוש בכדורגל ככלי מיקוח פוליטי ענה בלאטר: "יש מציאות כלשהי באיזור, הכדורגל קיבל מימד פוליטי ככלי לפתור בעיות ולא ליצור אותם. בקפריסין מועדונים מהצפון משחקים מול מועדונים מהדרום, למרות תרבויות שונות לגמרי באיזור".

"אנחנו מנסים להגן על המשחק שמטרתו לחבר בין אנשים. בירכתי עכשיו את אלופת סוריה, יש גם כדורגל באפגניסטן ובאוקראינה גם כן סיימו עכשיו את הליגה. יש גם כדורגל באיזורים בעייתים. לכדורגל יש כוח גדול וחשוב שלא ישתמשו בו לרעה".

על העובדה שרג'וב אינו מוכן לשחק מול ישראל ורוב השחקנים הפלסטינים לא מכירים בישראל כמדינה אמר: "זו לא בעיה של פיפ"א. אנחנו לא יכולים לגרום להם לשחק, אלא רק להזמין אותם. יש משימות דיפלומטיות באיזור ששתי קבוצות נוער מגרמניה יגיעו לאיזור וישחקו נגד קבוצות ישראליות ופלסטיניות וכן יזמינו אותם לגרמניה. אשמח מאוד אם יהיה משחק שלום בין ישראל לפלסטין".

בלאטר (רדאד ג´בארה)
בלאטר. אין סנקציות על ישראל (רדאד ג´בארה)
 

על המונדיאל אמר בלאטר: "אני יודע שהמונדיאל פופולארי מאוד כאן בישראל ואני בטוח שתראו תחרות נפלאה. ההתלהבות גדולה מאוד בברזיל ויהיה גביע עולמי פשוט נהדר. אני מקווה שגם הנבחרת הישראלית תעשה מאמצים להעפיל לגביע העולם הבא ברוסיה ב-2018".

על פעולות אפשריות נגד ישראל אמר בלאטר: "אין שום סיבה שיינקטו פעולות נגד ישראל אם הם עומדים בתקנות פיפ"א. עד כה לא ראינו שום עבירה על חוקי פיפ"א ולא נעשה פעולות נגד התאחדויות שעומדות בחוקים".

"הייתי פה בשנה שעברה ובינתיים עקבתי אחר כדורגל בעולם, אך לאו דווקא אחר התאחדות אחת. לא היה לי הרבה זמן לדבר על הכדורגל פה. הכדורגל פה בידיים טובות ואבי לוזון הוא אישיות מכובדת, אבל אני לא יכול לנתח את הכדורגל פה, כי לא הייתי פה מספיק זמן".

בלאטר (רדאד ג´בארה)
בלאטר. ירוץ לכהונה נוספת? (רדאד ג´בארה)
 

"אנחנו רוצים לערוך מפגש לפני המונדיאל בסאו פאולו ולהעניק לשתי ההתאחדויות מסמך של הבנה, ששתיהן יחתמו והוא יהיה תקף לשנה אחת עם אופציה לשנה נוספת. אם לא, נמשיך לעבוד כדי שתהיה הבנה בין המדינות. ממה שאנחנו שומעים, ההבנה פה טובה ויש פה סוג של ברית שעובדת בצורה מסויימת. יש כבר תוצאות בשטח, אבל הן לא מספיקות לדעת הפלסטינים".

בלאטר שב לדבר על המונדיאל ואמר: "אנחנו מצפים ממדינה של כדורגל כמו ברזיל לספק טורניר איכותי במסגרתו לראשונה נראה נבחרת אירופית זוכה בטורניר על אדמת אמריקה. בנוסף, נשיק גם מערכת עין נץ במשחקים. המונדיאל הוא גם לכל העולם, לא רק לברזיל. האירוע יקבל יותר חשיפה מכל מונדיאל שנערך בעבר. 1.2 מיליארד אנשים יצפו במשחקים, מדובר בכמות ענק".

על ריצה לכהונה נוספת אמר בלאטר: "הכהונה שלי תסתיים ב-2015, אבל המשימה שלי עוד לא הסתימה".

לוזון. &qout;מחכה שרג´וב ירים את הכפפה&qout; (רדאד ג´בארה)
לוזון. "מחכה שרג´וב ירים את הכפפה" (רדאד ג´בארה)
 

יו"ר ההתאחדות אבי לוזון אמר: "אני רוצה להודות לחברי ספ בלאטר, שרואה לנגד עיניו לעזור ולשמור על הכדורגל הישראלי. כל פעם שיש בעיה שמאיימים עלינו בסנקציות, הוא תמיד מגן עלינו בגופו ודואג לזה. הוא לא סתם טורח להגיע לכאן כדי לקבל את כל מה שצריך כדי שיהיה כדורגל גם ברשות הפלסטינאית וגם בישראל".

"אני רוצה להודות גם לביבי נתניהו שהבטיח לתמוך ולעשות את המקסימום כדי שיוכלו לשחק בשטחי הרשות ויוכלו לעבור במעברים, כל עוד אין בעיה בטחונית".

"ב-30 אפריל נתנו הוראה לסגור את קלקיליה בגלל פעילות טרור שקרתה שם, אבל אחרי שיחה עם נתניהו המועדון נפתח ויהיה שם מועדון כדורגל ולא מה שהיה שם עד עכשיו".

"אנחנו נמשיך לעזור לרשות הפלסטינאית לשחק כדורגל באמצעות נציגנו רונן הרשקו. אנחנו דאגנו לנבחרות מעיראק וסוריה לשחק בשטחי הרשות ואני חושב שזו פעולה יפה".

"הכדורגל יכול להיות גשר לשלום ואם הם ירצו, כפי שהצעתי בעבר, אני מוכן לעשות משחק מול פלסטין למען השלום. עם זאת, ג'יבריל רג'וב עדיין לא מוכן לקבל את ההצעה הזו. הבטחתי לו שאם הוא יקבל, אז גם פלאטיני ובלאטר יגיעו, אבל הוא עדיין לא הרים את הכפפה".

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה