אוהדי מכבי תל אביב נמצאים על ענן. האוהדים הצהובים לא הספיקו להתאושש מהמותחן במילאנו, שהעניק להם מקום בגמר הפיינל פור. והיום (שבת) הקהל הצהוב הגיע להיפרד משחקני האלופה, וזכו לעוד מופע של שחקן העונה הבלתי נלאה, ערן זהבי שכבש שלושער ב-1:4 של הצהובים על הקבוצה של מרקו בלבול. 

המשחק נפתח במחווה מרגשת של שחקני האלופה, שעלו לחימום עם חולצת שעליהן הופיע הסלוגן: "האלופים נגד הגזענים, כולנו עם ראדי", הקהל הצהוב לא התעלם מהמחווה המרגשת ובכל נגיעה של מהראן הגיב בתשואות ומחיאות כפיים.

הקשר, החלוץ, המבקיע, ואיש הקלאץ' הכי טוב שצמח בכדורגל הישראלי, לא הסתפק בשער הכי מרגש של העונה, ראו מקרה הדרבי, אלא רצה להשתלט סופית על טבלת מלכי השערים. כשערן רוצה משהו, כדאי לעומר דמארי להיזהר. הקשר הנפלא של האלופה פשוט התעלל בבני סכנין, והותיר את חלוץ האדומים עם המחמאות.

משחק הבית של הצהובים לא יכל להתחיל בצורה מרשימה יותר, בחלוף שלוש דקות דור מיכה נגח לעברו של מלך השערים הטרי, ערן בעט, אחמד שאבל הדף ברשלנות והותיר את יואב זיו חופשי ומאושר מול השער, המגן לא פספס וכבש את הראשון.

צפו בשלושער של זהבי מול סכנין

בדקה ה-20 הנחית ערן זהבי את מכת הנוקאוטט לחלומות של עומר דמארי. הקשר ניצל טעות חמורה של שוער סכנין, אחמד שאבל, והרשית את הראשון שלו. שבע דקות לאחר מכן, דן איינבינדר מצא בכדור נפלא את זהבי, הקשר לא מסוגל לפספס וכבש את השני, 3:0 צהוב.

השחקנים של מרקו בלבול נראו רע בחצי השעה הראשונה, אך בדקה ה-31 הצליחו לצאת קדימה ולהפתיע את ההגנה של פאולו סוזה, כאשר מוחמד כליבאת ניער מעליו את עומרי בן הרוש ומצא את הרשת של ברק לוי.

סוזה: הקהל היה הנשמה שלנו העונה

המחצית השנייה התנהלה בעיקר בתחושת החיפוש של השער הבא של זהבי. בדקה ה-86 לאחר הכשלה בתוך הרחבה, ערן זהבי השלים שלושער מדהים, שבר את השיא של שלומי ארבייטמן מעונת 2008/2009, והפך באופן רשמי למלך השערים מאז הוקמה ליגת העל.

זהבי חוגג (משה חרמון)
זהבי חוגג בסיום עם הקהל (משה חרמון)
 

מכבי יוצאת לפגרה בסטייל עם 1:4 קליל, ג'ורדי קרויף יקווה לשמור על מלך השערים שלו לקראת משחקי ההעפלה לליגת האלופות. זהבי צריך לשמור על המחסנית היטב, השיא של ניסים אלמליח, העומד על 30 שערים בעונה אחת, מחכה לו בעונה הבאה.

מחצית ראשונה:
דקה 1: שופט המשחק, צביקה לוי, הוציא את המשחק לדרך לעיני כ-7862 צופים.

שחקני מכבי עם החולצות נגד גזענות  (משה חרמון)
שחקני מכבי עם החולצות נגד גזענות (משה חרמון)
 
- (משה חרמון)
"האלופים נגד הגזענות, כולנו עם ראדי" (משה חרמון)
 
- (משה חרמון)
האוהדים בצהוב ממשיכים לחגוג (משה חרמון)
 

- (משה חרמון)
הקהל החוגג בבלומפילד (משה חרמון)
 

- (משה חרמון)
מרקו בלבול ופאולו סוזה, שמחים שמגיעה הפגרה (משה חרמון)
 

דקה 3: האלופה פותחת בסערה, 0:1 למכבי : כדור חוץ מצד ימין הגיע לרגליו של דור מיכה, הקשר הכישרוני נגח לעבור של ערן זהבי, שבעט חזק משמונה מטרים. שוער סכנין, אחמד שאבל, הצליח להדוף אך יואב זיו היה ראשון על הריבאונד וגלגל בקלות מול שער חשוף.

זהבי בועט (משה חרמון)
זהבי בועט (משה חרמון)
 

ערמת שחקני מכבי (משה חרמון)
יש ערימה של אלופים על הדשא (משה חרמון)
 

דקה 6: שיתוף הפעולה בין ערן זהבי לעומרי אלטמן הוביל להגבהה של האחרון מצד ימין אל עבר תיבת החמש, זהבי הצליח להגיע לכדור בקושי ונגח מחוץ לשער.

דקה 9: שלוש קרנות רצופות של מהראן ראדי מצאו פעם אחר פעם, את הראשים של שחקני סכנין, שהצליחו למנוע שער נוסף.

- (משה חרמון)
מפגן תמיכה מרשים של הקהל הצהוב בראדי (משה חרמון)
 

דקה 12: הצהובים יושבים על השער של אחמד שבאל. ברק בדש הוריד כדור נפלא לערן זהבי, הקשר האימתני של פאולו סוזה, שיגר בעיטה אדירה מ-17 מטרים, שאבל הדף לקרן.

דקה 15: התקפה ראשונה של החניכים של מרקו בלבול, אחמד קאסום מצא את מוחמד כליבאת, חלוץ סכנין הצליח להכניע את ברק לוי, אך עומרי בן הרוש חילץ את הצהובים מספיגה.

דקה 20: 0:2 מכבי זהבי ת"א ערן זהבי ממשיך להבקיע. כדור סתמי הגיע לשבאל, השוער ניסה לבעוט ושחרר בעיטה מצחיקה הצדה. ערן האקדוחן עט על המציאה וגלגל לרשת. הקשר משתווה באופן רשמי לאחת מהאגדות הגדולות של הצהובים, שייע גלזר, שכבש 27 שערים.

- (משה חרמון)
הצהובים חוגגים (משה חרמון)
 

- (משה חרמון)
ערן זהבי חוגג (משה חרמון)
 

דקה 23: אוהדי מכבי תל אביב במפגן תמיכה מרגש במהראן ראדי. הקהל שואג ושר לכל נגיעה של הקשר.

דקה 27: 0:3, ערן זהבי לוהט: כדור עומק גאוני של דן איינבינדר השאיר את ערן זהבי בודד ומאושר מול אחמד שאבל. הקשר ירה כדור חד לרשת, וכבש את שערו ה-28 העונה.

- (משה חרמון)
זהבי וראדי, חגיגה בבלומפילד (משה חרמון)
 

דקה 31, 1:3 סכנין: כדור עומק נפלא של חאלד חלאיילה השאיר את מוחמד כליבאת, מול בן הרוש, החלוץ ניער מעליו את המגן החסון והכניע את ברק לוי מ-10 מטרים.

- (משה חרמון)
מוחמד כליבאת, הצליח רק לצמק (משה חרמון)
 

דקה 34: מכבי מחפשת שער נוסף, איינבינדר חטף כדור מדדי בן דיין על סף רחבת האורחים, הקשר חדר לרחבה ומול שאבל בעט סמוך לקורה.

- (משה חרמון)
פספס הזדמנות לכבוש, דן איינבינדר (משה חרמון)
 

דקה 39: מהראן ראדי הפעלתן שוב בחטיפה במרכז המגרש, ושלח את דור מיכה, הקשר המשיך לעבר זהבי. מלך השערים נכנס לרחבה וניסה לפרגן לברק בדש, אך המסירה נבלמה בידו של בלם סכנין, אברהם פאס, השופט, צביקה לוי התעלם. 

מחצית שנייה 
דקה 50: חילוף ראשון של מרקו בלבול, רביד גזל המאכזב יצא, במקומו עלה עלי זבידאת.

דקה 53: דור מיכה ממשיך להטריד את הגנת האורחים, הקשר במסירה נפלאה לעברו של יואב זיו, כובש השער הראשון במשחק, התגנב מאוחר וניסה לכבוש בבעיטה עם גב הנעל ופספס במעט את המסגרת. סכנין ניצלה בנס.

דקה 54: חילוף ראשון באלופה, דור מיכה מפנה מקום עבור גאל מרגוליס.

דקה 56: מרקו בלבול מנסה להעיר את שחקניו בחילוף נוסף, חאלד חלאיילה מסיים משחק ללא צהוב, ומוחלף על ידי מרעי ריא הצעיר.

- (משה חרמון)
שחקני סכנין, לא מצליחים לעצור את זהבי (משה חרמון)
 

דקה 61: מכבי הורידה הילוך, פאולו סוזה זיהה את הירידה ושלח למגרש את חלוץ קבוצת הנוער המוכשר, דור ז'אן, במקומו של כובש השער הראשון, יואב זיו.

- (משה חרמון)
זהבי, לא מפסיק לאיים על השער (משה חרמון)
 

דקה 67: גאל מרגוליס הצעיר החל במבצע סולו אדיר והשאיר חמישה שחקני סכנין מאוחר, מרגוליס הגיע מול שבאל וניסה לכבוש אך החמיץ ולא הצליח לנצל גם את הכדור החוזר.

דקה 68: עומרי אלטמן חלף בקלות על פני עלי זבידאת, השאיר את עלי עומתאן מאוחר, עותמאן לא וויתר והכשיל את קשר הנבחרת הצעירה ברחבה, צביקה לוי התעלם וסימן להמשיך.

- (משה חרמון)
הקהל הצהוב מוחה כנגד המשטרה (משה חרמון)
 

דקה 71: חילוף אחרון של פאולו סוזה במכבי ת"א?, ברק בדש לא הצליח למצוא את הרשת, ומוחלף באחד מכוכבי החגיגות מיום חמישי, ראדה פריצה.  

דקה 75: שוב התעלמות של צביקה לוי. כוכב המשחק, ערן זהבי, ניסה את כוחו בבעיטה מ-20 מטרים, שאבל הדף את הכדור, הריבאונד הגיע לזהבי, שבעט כדור שניתז שוב בידו של אברהם פאס בתוך רחבת האורחים, השופט שוב התעלם.

נגיעת היד של אברהם פאס (משה חרמון)
נגיעת היד של אברהם פאס (משה חרמון)
 

דקה 77: שוב פעם זהבי, הקשר היה חופשי והפציץ כדור אדיר מ-20 מטרים, שאבל הדף לקרן. חביב הקהל, מהראן ראדי, מסר קרן קרצה לעברו של עומרי אלטמן שפילס את דרכו לתוך הרבחה וירה כדור חד שפיספס במעט את המשקוף.  

דקה 79: ראדי שחרר בעיטה אדירה מ-18 מטרים לעברו של אחמד שאבל, השוער המשיך להדוף כדורים במקום לקלוט אותם, והעניק הזדמנות למרגוליס, הקשר יכל לסדר לזהבי שלושער, אך בעט מחמישה מטרים כדור שנעצר אצל שאבל ויצא החוצה.

דקה 80: סכנין מראה ניצוצות של התקפה, אחמד קאסום הוביל מתפרצת עבור האורחים והצליח להגיע למפגש אחד על אחד עם ברק לוי, השוער המוכשר סיפק הצלה גדולה והדף את הכדור למשקוף.

דקה 82: חילוף אחרון בבני סכנין לעונת המשחקים, עלי עומתאן יוצא, אמיר נסאראלדין עלה במקומו.

דקה 86: פנדל למכבי ת"א, ברק לוי בכדור שוער נפלא לעבור של זהבי, מלך השערים החליף מסירות עם מרגוליס, זהבי חדר לרחבה והוכשל על ידי המחליף הטרי של בלבול, נסאראלדין. זהבי נעמד על נקודת ה-11 והכניע את שאבל, בשערו ה-29 העונה. 1:4 לצהובים. זהבי עוקף את שלומי ארבייטמן, שכבש 28 שערים בעונת 2008/2009.

פס מתווכח עם צביקה לוי (משה חרמון)
פס מתווכח עם צביקה לוי (משה חרמון)
 

זהבי מכניע את שאבל (משה חרמון)
זהבי מכניע את שאבל (משה חרמון)
 

דקה 91: פריצה וז'אן הצליחו לחטוף כדור סמוך לרחבת סכנין, השבדי העביר כדור לזהבי שבעט מ-12 מטרים, הכדור פספס את המסגרת. זהבי כמעט והשלים רבייעיה.

פריצה חוגג בסיום (משה חרמון)
פריצה חוגג בסיום (משה חרמון)
 

שחקני מכבי עושים כבוד למלך השערים (משה חרמון)
שחקני מכבי עושים כבוד למלך השערים (משה חרמון)
 

מכבי ת"א: ברק לוי, יואב זיו (דור ז'אן, 61), איתן טיבי, ניקולה מיטרוביץ', עומרי בן הרוש, דן איינבינדר, מהראן ראדי, ערן זהבי, דור מיכה (גאל מרגוליס, 54), עומרי אלטמן, ברק בדש (ראדה פריצה, 71).

בני סכנין: אחמד שאבל, עלי עותמאן (אמיר נאסראלדין, 82), מור שושן, אברהם פאס, דדי בן דיין, רביד גזל (עלי זבידאת, 50), חאלד חלאיילה (מרעי ריא, 56), מואמן אגברייה, אחמד קאסום, פיראס מוגרבי ומוחמד כליבאת.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה