לאחר שבוע קשה שעבר על כוחותינו במסגרות האירופיות עם הדחתה של הפועל ירושלים מהיורוקאפ והפסד ביתי דרמטי של מכבי תל אביב לריאל מדריד, מחזור נוסף בסיבוב השלישי של ליגת העל ייפתח הערב (ראשון) עם ארבעה משחקים, כאשר במוקד קרב אדומות בין אלו מהבירה לאלו של ארז אדשלטיין מת"א. המחזור יימשך ביום שני עם שני משחקים נוספים, כשהשיא יכלול שחזור של משחק האליפות ברוממה בין מכבי חיפה לצהובים של דייויד בלאט.

מנכ״ל הפועל ירושלים גיא הראל וחבר ההנהלה אייל חומסקי ייעדרו מהמשחק הערב נגד הפועל ת״א, זאת מכיוון שהשניים המריאו לארה״ב כשעל הפרק נמצאים מספר נושאים וביניהם היערכות הקבוצה לעונה הבאה, הארינה החדשה, הכנסתו של ספונסר חדש למועדון, פגישות מול גורמי NBA לקראת משחק ההוקרה לפתיחת הארינה בעונה הבאה שיתקיים או ב-28 או ב-31 באוגוסט.

הראל וחומסקי יחברו בין היתר לחברי ההנהלה אורי אלון וארן טלם ויצפו במשחקו של עומרי כספי עם היוסטון רוקטס נגד ברוקלין נטס בשלישי, וברביעי בדרבי הניו יורקי בין הניקס לנטס שם יפגשו גם עם אמארה סטודמאייר. בתוך כך, ל-ONE נודע כי טלם צפוי להגיע ארצה למשחקי הפלייאוף ביוני ועמו יגיע כוכב הלוס אנג׳לס לייקרס פאו גאסול, שהביע נכונות לבקר בישראל ואף אולי לערוך סשן אימונים.

הפועל ירושלים סיימה השבוע קמפיין אירופי מעולה אחרי שהודחה ברבע הגמר לניז'ני נובגורוד במשחק הגומלין ברוסיה ומעתה והלאה תתרכז בליגה המקומית. חניכיו של בראד גרינברג יארחו ב-20:00 במלחה את הפועל ת"א, אותם ניצחו פעמיים העונה במסגרת הליגה ומנגד הפסידו להם בגביע המדינה. ירושלים מגיעה למשחק מהמקום הראשון לאחר הניצחון הגדול בשבוע שעבר על מכבי ת"א.

"אנחנו חוזרים לשחק בליגה בגאווה גדולה לאחר קמפיין מוצלח ועמוס במסגרת היורוקאפ. הקמפיין שלנו מציב מחדש את הפועל ירושלים כשחקנית בזירה האירופית וזו הייתה המטרה בתחילת העונה. אנו מודעים לעובדה שבזכות כמה מההופעות האחרנות שלנו, רף הציפיות מאיתנו עלה. מקבלים את זה בכבוד ונמשיך להתמודד עם האתגר. התחרות מאוד קשה ואנחנו מודעים לכך שבהרבה מובנים הפכנו להיות 'מטרה'",  אמר מאמן הקבוצה בראד גרינברג כסיכום ביניים לעונה.

בראד גרינברג. &qout;הרף עלה, נתמודד עם האתגר&qout; (חגי ניזרי)
בראד גרינברג. "הרף עלה, נתמודד עם האתגר" (חגי ניזרי)
 

מנגד, הפועל ת"א שדילגה מעל מכבי חיפה למקום השלישי בטבלה, ממשיכה להופיע בהרכב דליל ותחסר את מתן נאור, יותם שירן וטמיר אריאלי הפצועים. בהיעדרם של השלושה, ארז אדלשטיין יסמוך שוב על גולן גוט הצעיר שקיבל אשראי ממאמנו במחזור האחרון וקלע 12 נקודות כולל סל ניצחון. מי שימשיך לקבל קרדיט הוא אנתוני מארשל שנרשם להתמודדות על חשבון וינסט קאונסיל.

אנתוני מארשל. ימשיך לקבל קרדיט מאדלשטיין (חגי ניזרי)
אנתוני מארשל. ימשיך לקבל קרדיט מאדלשטיין (חגי ניזרי)
 

מכבי ראשל"צ תצא ב-19:30 לאשדוד כאשר בפעם האחרונה בה נפגשו שתי הקבוצות המשחק הסתיים בניצחון של הכתומים 69-83. מאז הספיקו שתי הקבוצות לבצע שינויים בסגל כאשר ראשל"צ קלטה את חנן קולמן וטריי ג'ונסון במקומו של בראיין הופקינס ואילו אשדוד התחזקה בדויד קוביאן במקום אלייז'ה מילסאפ.

ניצחון של אשדוד על ראשון לציון והפסד של הרצליה בגן נר, יעלה את אשדוד לראשונה מאז המחזור התשיעי מעל הקו האדום ויהפוך את התחתית למאוד בוערת כאשר גם ראשון לציון ונתניה יכנסו לצרות קשות. ניצחון של ראשון לציון ישאיר אותה בליגה עם יתרון שלוש נקודות על אשדוד ויתרון עליה בטבלה הפנימית כאשר נותרו עוד ארבעה מחזורים לסיום העונה.

צביקה שרף.  ראשל&qout;צ רוצה להבטיח הישארות בליגה (רדאד ג´בארה)
צביקה שרף. ראשל"צ רוצה להבטיח הישארות בליגה (רדאד ג´בארה)
 

"אני לא מסתכל על הרצליה או על אשדוד או על קבוצות אחרות, אלא דואג לעצמי", אמר מאמן הכתומים, צביקה שרף. "אין סיבה שנתאמן כל כך טוב ונגיע מוכנים למשחקים ואז נשחק כל כך רע. אנחנו עובדים קשה, שוברים את הראש, מתכוננים טוב ומדברים עם השחקנים בשביל להופיע בצורה המקסימאלית שאפשר", סיכם שרף. באשדוד שואבים עידוד מהבכורה של הגארד דוד קוביאן נגד ברק נתניה שבלט בניצחון עם 17 נקודות ושישה אסיסטים ומקווים שיסייע לקבוצה לרשום שני ברציפות.

גלבוע/גליל תארח את בני הרצליה ב-19:40 ותנסה להשלים רצף נהדר של ארבעה ניצחונות. הקבוצה של שרון דרוקר ניצחה את שלושת משחקיה האחרונים כאשר בשני המשחקים האחרונים קלעה 85 נקודות בממוצע, 12 מעל הממוצע העונתי שלה. הרצליה, מנגד, מגיעה למשחק עם חמישה הפסדים רצופים ועם 12 הפסדים מ-13 המשחקים האחרונים. בשלושת המשחקים האחרונים מאז הגיע מולי קצורין לקבוצה, הרצליה הספיקה להפסיד בגן נר וקולעת רק 61.7 נקודות למשחק.

במשחק נוסף עירוני נס ציונה תארח ב-19:35 את ברק נתניה, שהפסידה את שבעת משחקיה האחרונים, הראשון מביניהם היה מול נס ציונה במחזור ה-18.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה