מנצ'סטר יונייטד התאוששה היום (שבת) מה-3:0 למנצ'סטר סיטי בדרבי עם ניצחון 1:4 על אסטון וילה באולד טראפורד, במשחק שפתח את המחזור ה-32 בפרמייר-ליג. צ'לסי, במשחק חלש מאוד, הופתעה כשנכנעה בחוץ 1:0 לקריסטל פאלאס ואיבדה נקודות חשובות במאבק האליפות.

עוד לפני שריקת הפתיחה באולד טראפורד הודיעו אוהדי יונייטד שתהיה מחאה כנגד המאמן דייויד מויס, וכך היה. כמה דקות מפתיחת המשחק הגיע מטוס שחג מעל שמי תיאטרון החלומות ועליו שלט עם הכיתוב: "Wrong One - Moyes Out".

המשחק נפתח בעצלתיים, כשאסטון וילה הייתה קצת יותר מסוכנת מהיונייטד, ואף הצליחה לעלות ליתרון מרגליו של אשלי ווסטווד שכבש בבעיטה חופשית מ-20 מטרים בדקה ה-13.

השדים האדומים לא נבהלו וכבר לאחר שש דקות שינג'י קגאווה הרים כדור לרחבה אותו המשיך וויין רוני לרשת בקלילות.

החלוץ הוסיף את השני שלו על סף הירידה למחצית הראשונה כשהכניע את בראד גוזן מהנקודה הלבנה ועלה למקום הרביעי בטבלת הכובשים בכל הזמנים של הפרמייר-ליג כשחלף על פני פרנק למפארד עם 171 כיבושים.

המחצית השנייה נפתחה בלחץ של וילה שאף הגיעה לשני מצבים נהדרים אותם החמיץ בנטקה. חואן מאטה ניצל התרופפות בהגנה של האורחת בשביל לכבוש את שער הבכורה שלו במדים האדומים והעלה את קבוצתו ל-1:3 ולמעשה הבטיח את הניצחון. החלוץ המקסיקני, צ'יצ'ריטו, שנכנס כמחליף, נעץ את המסמר האחרון בתוך תוספת הזמן מבישול של ינוזאי וחתם את תוצאת המשחק.

פרגוסון ביציע (רויטרס)
פרגוסון ביציע (רויטרס)
 

מחצית ראשונה
דקה 13, 0:1 מדהים לווילה: בעיטה חופשית נשרקה לזכותה של אסטון וילה, מרחק 20 מטרים משערו של דה חאה. אשלי ווסטווד לקח אחריות ודייק בבעיטה מרהיבה.

ווסטווד בועט (רויטרס)
ווסטווד כובש את הבעיטה החופשית (רויטרס)
 

דקה 19, מנצ'סטר איזנה ל-1:1: שינג'י קגאווה הרים כדור מקצה הרחבה לכיוון רחבת החמש שם המתין וויין רוני, שנגח מקרוב לרשת. החלוץ השתווה לפרנק למפארד במקום הרביעי בטבלת כובשי כל הזמנים בפרמייר ליג עם 170 שערים.

רוני וקגאווה חוגגים (רויטרס)
רוני וקגאווה חוגגים (רויטרס)
 

דקה 33: השדים האדומים השתלטו על המשחק, כשאסטון וילה בקושי החזיקה בכדור ובעיקר רדפה אחרי שחקני היונייטד.

דקה 45, מצ'סטר השלימה את המהפך: ליאנדרו באקונה הכשיל את חואן מאטה ברחבה, השופט הצביע ללא היסוס על הנקודה הלבנה. רוני ניגש לבעוט וכבש בקלילות את שערו ה-171 בפרמייר ליג, וכעת הוא בודד במקום הרביעי בטבלת כובשי כל הזמנים.

רוני כובש מהנקודה (רויטרס)
רוני כובש מהנקודה (רויטרס)
 

מחצית שנייה
דקה 49: הזדמנות נהדרת לווילה להשיג את השוויון כשכריסטיאן בנטקה קיבל כדור מול דה חאה, עצר פעם אחת וניסה לבעוט, אך הכדור הורחק בשנייה האחרונה. החמצה ענקית לחלוץ הבלגי.

דקה 54: מרקו אולברייטון פרץ באגף והרים כדור מצוין לבנטקה שהתרומם מעם וידיץ' ונגח מעל השער.

מארק אולברייטון ושינג´י קגאווה (רויטרס)
מארק אולברייטון ושינג´י קגאווה (רויטרס)
 

דקה 57, יונייטד עלתה ל-1:3: מרוואן פנייני הסתבך עם הכדור שהגיע לחואן מאטה, האחרון השתלט בקלילות ובעט שטוח וחזק מתוך הרחבה ולרשת.

דקה 71: וויין רוני קיבל את הכדור ברחבה, היתל בשני שחקני הגנה ובעט מ-12 מטרים, אך גוזן היה במקום כדי למנוע מהחלוץ את השלישי שלו.

פלאיני עולה לנגיחה (רויטרס)
פלאיני עולה לנגיחה (רויטרס)
 

דקה 90, 1:4 לשדים האדומים: עדנאן ינוזאי פרץ באגף שמאל והעביר כדור רוחב נהדר לצ'יצ'ריטו שלא התקשה לדחוק מקרוב לרשת.

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, רפאל דה סילבה, נמניה וידיץ', פיל ג'ונס (מייקל קאריק, 46), אלכסנדר בוטנר, שינצ'י קגאווה (עדנאן ינוזאי, 68), מרוואן פלייני, דארן פלטצ'ר, אשלי יאנג, חואן מאטה ו-וויין רוני (צ'יצ'ריטו, 78).

אסטון וילה: בראד גוזן, ליאנדרו באקונה, רון ולאר, קירן קלארק, ראיין ברטראנד, אנדראס ויימן, מרקו אולברייטון (מת'יו לוטון, 78), אשלי ווסטווד, פביאן דלף, גבריאל אגבונלהאור (אלכסנטר טונב, 71), כריסטיאן בנטקה.

צ'לסי בעטה בדלי עם 1:0 מביך אצל קריסטל פאלאס
קריסטל פאלאס לא זוכרת מתי ניצחה בליגה, היא בוודאי לא דמיינה שהניצחון שלה יגיע מול המוליכה. צ'לסי מצידה הגיעה בכושר הבקעה נפלא ורצתה לשמור על הפסגה האנגלית. המחצית הראשונה התאפיינה בחוסר דיוק ומשחק מבולגן מאוד של הבלוז. שורלה, טורס והזאר לא הצליחו לאיים מספיק על ג'וליאן ספירוני בשערה של פאלאס.

זו´זה מוריניו מיואש  (ONE)
זו´זה מוריניו מיואש מחוסר המחץ של צ`לסי (רויטרס)
 

המחצית השנייה נפתחה עם ניסיונות של פאלאס לצאת קדימה ולאיים על פטר צ'ך, כדור רוחב מצד שמאל בדקה ה-52 הגיע אל הרחבה וג'ון טרי, בנגיחה מרשימה אך לא לשער הנכון, קבע 0:1 למארחים. מוריניו ידע שאיבוד נקודות יכול לעלות לו בתואר האליפות ושלח את אוסקר, דמבה בה ומוחמד סאלח, אך גם הם לא הצליחו להושיע את צ'לסי, שאיבדה נקודות חשובות במאבק הצמרת.

דויד לואיז מוכשל  (רויטרס)
דויד לואיז מוכשל (רויטרס)
 

סוונזי אירחה את נוריץ', שהייתה מעליה בטבלה לפני המשחק, אך חלפה על פני יריבתה עם 0:3. במחצית הראשונה דה גוזמן כבש צמד (38,30), במחצית השנייה היה זה ראוטלג' שהוסיף את השלישי והעלה את הוולשים מעל נוריץ' בטבלה.

קרדיף התארחה אצל ווסט ברומיץ' בקרב תחתית חשוב. המקומיים, שעלו ליתרון כפול משערים מהירים של אמלפיטאנו בדקה השנייה ודוראנס בדקה התשיעית, היו בטוחים שהניצחון עמוק בכיס שלהם, אבל חניכיו של אולה גונאר סולשיאר שאבו השראה מהמאמן שלהם וחזרו למשחק. ג'ורדן מאץ' צימק בדקה ה-30 וסטיבן קולקר השווה בדקה ה-73 מבישול של גארי מדל הדינמי. בתוספת הזמן כשתייבי ביפומא הצעיר החזיר את היתרון לווסט ברום בדקה ה-94 בשערו הראשון העונה. המשחק לא הסתיים, דקה לאחר מכן המחליף של סולשיאר, קרון דלי הנורבגי, השווה וחילק את הנקודות ב-3:3 ענק.

סולשיאר מסביר לשחקנים שלו  (רויטרס)
סולשיאר מרגיע את השחקנים, השתלם לו בתוספת הזמן (רויטרס)
 

סאות'המפטון אירחה את ניוקאסל והחניכים של מאוריסיו פוצ'טינו שלחו מסר עבור מאמן נבחרת אנגליה עם 0:4 מרשים. ג'יי רודריגס כבש את הראשון בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. במחצית השנייה היו אלה ריקי לאמברט בצמד נפלא (49 ו-89) ואדם לאלאנה (70) שניצחו בצורה מרשימה מאוד וחולמים על אירופה. 

סטוק סיטי אירחה את האל, המחצית הראשונה הייתה חלשה מאוד והסתיימה ללא שערים. במחצית השנייה פטר אודמוינגי (62) נתן ניצחון לסטוק שמשלימה חמישה משחקים ללא הפסד ומרגישה בנוח במרכז הטבלה.  

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה