המירוץ השביעי של עונת הפורמולה 1 נערך הלילה (ראשון) בקנדה וסיפק את הסיום הדרמטי ביותר שזכור על המסלול מזה זמן מה. סבסטיאן פטל ולואיס המילטון, שני הנהגים הגדולים של העשור האחרון, התחרו על הניצחון במירוץ, אך זה שסיים ראשון דווקא לא חגג בסיום.

הנהג הגרמני של פרארי, שלא השכיל לנצח באף אחד מששת המירוצים הראשונים של העונה, רשם את הפול פוזישן הראשון שלו העונה במונטריאול וגם היה זה שחצה ראשון את קו הסיום, אך המילטון, שסיים קצת פחות משתי שניות אחריו, היה זה שקיבל את הניצחון במירוץ, הודות להחלטה מעוררת מחלוקת של השופטים.

במהלך המירוץ פטל, שהוביל כמעט לכל אורך הדרך, נכנס לא טוב לאחת הפניות ויצא מתחומי המסלול. כשהוא חזר, בניסיון לשמור על ההובלה על המילטון, הוא נכנס למסלול במהירות ודחק את המילטון לכיוון הקיר. השופטים ראו בכך “כניסה מסוכנת” והטילו עליו עונש של 5 שניות – החלטה שוודאי עוד ידובר בה רבות, ושרבים רואים בה טעות. חמש השניות הללו העניקו להמילטון את הניצחון.

היה זה ניצחון חמישי העונה לבריטי של מרצדס, מה שהגדיל את הפער שלו בטבלת הנהגים. כעת להמילטון יש 162 נקודות במקום הראשון (חמש זכיות, פעמיים מקום שני) והוא מקדים את חברו למרצדס ואלרי בוטאס, שסיים רביעי בקנדה ונמצא במקום השני עם 133 נקודות. פטל נמצא במקום השלישי עם 100 נקודות בלבד. שארל לקלר, שסיים שלישי במירוץ בקנדה, נמצא במקום החמישי עם 72 נקודות, אחרי מקס ורסטאפן.

פטל, שזעם בסיום, לא קיבל בהבנה את ההחלטה ובטקס הסיום הניח את רגלו בהפגנתיות על הפודיום של הזוכה במקום הראשון, כשלאחר מכן הוא גם אמר: “לואיס היה מהיר יותר במירוץ אבל הצלחנו להישאר במקום הראשון. אתם צריכים לשאול את האנשים מה הם חושבים”. כשהצופים הגיבו ב”בוז” לבואו של המילטון להתראיין אמר פטל: “אנשים לא צריכים לקרוא ‘בוז’ לעבר לואיס, אלא להחלטות המצחיקות”.

פטל לא הסתפק במחאה על הפודיום והחליף את השלטים ליד המכוניות, כשהוא מזיז את השלט של המקום הראשון מהמכונית של המילטון ומניח לידה את השלט של המקום השני.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה