ענקית הטכנולוגיה יאנדקס ממשיכה להגדיל את פעילות פרויקט הרכב האוטונומי שלה בישראל והיום (חמישי) היא הודיעה רשמית על הרחבת הצי המקומי והטריטוריות שלה בתל אביב. עם שדרוגים טכנולוגיים של הרכבים והתוכנה החדשים, החברה מוכנה כעת לעבור למרכז העיר הסואנת. החברה הודיעה בימים אלו כי ביצעה כבר למעלה ממיליון קילומטרים של נסיעות מבחן עם רכביה האוטונומיים בכבישי ישראל ורוסיה.

החברה, אשר החלה לערוך נסיעות מבחן ראשוניות בישראל לקראת סוף השנה שעברה, מרחיבה את היקף הניסוי שלה בישראל ומתחילה כעת בגידול של צי הרכבים האוטונומיים שלה. כבר היום ישנם שלושה רכבים פעילים ומאושרים במצב אוטונומי מלא, עשרה יהיו מוכנים עד סוף השנה. רכבים האוטונומיים החדשים עברו שדרוגים שונים, הן ברמת התוכנה והן ברמת החומרה, והתוצאה הנה נסיעה חלקה יותר, נעימה יותר ותגובתיות טובה יותר לתרחישים שונים בכבישים- גם ברמת המשתמש וגם ברמת הבטיחות. דוגמה לשינוי ניתן לראות גם במערך החיישנים החדש, כך שגם מראה הרכב השתנה. 

כתוצאה מהתרחבות הפעילויות והניסויים המוצלחים אשר מבצעת החברה בארץ, היא קיבלה אישור לבחינת הרכבים האוטונומיים בסביבה עירונית "קשוחה" יותר, באזור דרום תל אביב. אזור עם תנועה עמוסה ובה הפרות רבות של חוקי התנועה כמו ביצוע פניות מנתיבים שגויים, מעבר צמתים ברמזור אדום, רחובות צפופים וצרים במיוחד אשר נהיים צרים עוד יותר עקב מכוניות חונות או "חניות כפולות", והולכי רגל שחוצים דרכים אלו ללא התראה. אופניים וקורקינטים חשמליים - דרך פופולרית לנוע במרכז העיר - מוסיפים עוד מפגעים בדרכים, כשמתנהגים לעיתים ככלי תחבורה ולעיתים כהולך רגל.

נתוני הרכב האוטונומי (Yandex)נתוני הרכב האוטונומי (Yandex)

"החלק המאתגר ביותר בטכנולוגיה של נהיגה אוטונומית הוא ניבוי ההתנהגות האנושית. ניתן ללמוד זאת רק דרך לקיחת חלק והשתתפות בדרכים עם נהגים אנושיים בתנאים שונים, כולל תנועה כבדה. התחלנו את הבדיקות שלנו בצפון תל אביב. כאן למדנו להתמודד עם תשתיות כביש מקומיות ומה שנקרא 'כללים חברתיים'. כעת אנו מוכנים ליישם את הידע הזה במרכז העיר, שם נוכל לאתגר את הטכנולוגיה שלנו בתרחישים המסובכים ביותר", הסביר דמיטרי פולישצ'וק, ראש מערך הרכב האוטונומי ביאנדקס.

נכון לעכשיו, החברה נמנית עם קבוצה מצומצמת מאוד של חברות ברחבי העולם שהצהירו כי כלי הרכב האוטונומיים שלהן נסעו יותר ממיליון קילומטרים במצב אוטונומי מלא בכבישי ערים מרכזיות. מתחילת 2018, כלי הרכב האוטונומיים של יאנדקס כבר ביצעו מעלה ממליון קילומטרים של נסיעות מבחן בכבישי ישראל ורוסיה. נסיעות אלו לא הופרעו - ללא קשר לשעה, מזג האוויר או תנאי הדרך.

הקילומטרז' הכולל הולך וגדל יחד עם הרחבת צי הרכבים האוטונומיים של החברה. בשנת 2018 צי הרכבים של יאנדקס 75 אלף קילומטרים של נהיגה אוטונומית, כעת, המכוניות עוברות מרחק כזה תוך פחות משבוע. כיום, בצי הבדיקות של החברה, יותר מחמישים רכבים אוטונומיים. ביום אחד בלבד, המכוניות האוטונומיות אוספות 20 טרה של נתונים ונוסעות בסך הכל 15 אלף קילומטרים - אותו הקילומטראז' של נהג ממוצע - בשנה שלמה.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה