ענקית ציוד הספורט האמריקנית, חברת נייקי, ממשיכה את הרחבת ההשפעה שלה בשוק הסיני הענק. ההסכם החדש בין נייקי לסינים מבשר על כך שהחברה תהיה הספקית הרשמית והספונסרית של התאחדות הכדורסל הסינית וליגת הכדורסל, כאשר שני הצדדים החליטו להבליט את הכדור של נייקי כסמל לליגת הכדורסל. 

העיסקה בין שני הצדדים התקיימה בתיווכה של סוכנות אינפרונט צ'יינה. נייקי תספק את הכדור בעונת 2009/10 והוא ייקרא "כדור נייקי עלית צ'מפיונשיפ". הכדור הזה כבר משווק על ידי נייקי ביורוליג ובליגת המכללות של ארצות הברית. 

עבור נייקי השוק הסיני הוא השוק האסטרטגי החשוב הבא, ובשנים האחרונות היא עושה כל מאמץ להגדיל את אחיזתה בסין, עוד בטרם נפתחה אולימפיאדת בייג'ין בקיץ שעבר. 
 
במסגרת הזו נייקי כבר מספקת תלבושות לשחקני נבחרת הגברים, הנשים, הותיקים והצעירים של סין ושותפה לניהול מחנות אימון מיוחדים בכדורסל לאוכלוסיות שונות.

עיקר התחרות של נייקי הוא מול המותג הגרמני, אדידס. שתי החברות פתחו חנויות דגל בסין ומתחרות על תשומת לב הקהל. שתי החברות סבלו מהמיתון החריף בארה"ב ואירופה בשנה האחרונה, ואילו בסין נרשמה רמת מכירות טובה יחסית למצב הכלכלי. עבור נייקי סין היא כבר עתה השוק השני בגודלו אחרי השוק בארה"ב והיא ספק הספורט המערבי המוביל במדינה. 

ג´נג ג´יה (GettyImages)
ג´נג ג´יה. גם הטניסאית מאומצת על ידי נייקי (GettyImages)

נייקי השקיעה מאמץ מיוחד בחוזי אימוץ עם נבחרות סיניות והיא הספונסרית הרשמית של רובן, מעל ל-20 נבחרות. בנוסף, היא מאמצת את הספורטאים הסינים המצטיינים ובכך יוצרת זהות לאומית וגאווה בין הספורטאים הפופולרים למוצרים שלה. 

בין הספורטאים שנייקי אימצה נמצאים הטניסאית, ג'נג ג'יה מסצ'ואן, שזוכה להערצת מיליונים, ו-ליו צ'אנג משנגחאי, שזכה במדליית הזהב באולימפיאדת אתונה ב-110 מטר משוכות, ובבייג'ין עם תקוות ענק נאלץ לפרוש מהמירוץ בגלל מתיחה בשריר ואחר כך התנצל בפני העם הסיני. האתלט הוא ספורטאי על בסין שעושה מילוני דולרים וחתום גם עם חברת המשקאות, קוקה קולה.            

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה