כשמשה חוגג רכש את בית”ר ירושלים הוא החליט כי הוא הולך לשים לא מעט כסף בבניית המועדון שלו, אך יחד עם זאת הוא הדגיש בפני מקורביו כי הוא רוצה שהקבוצה, שמבחינתו שייכת לאוהדים, תהפוך אותם בסופו של דבר גם לשותפים שלו, אם לא באופן ישיר אז בעקיפין.

לידי ONE הגיעה התוכנית העסקית/שיווקית של בית”ר ירושלים לעונה הבאה. אנחנו חושפים לראשונה את הפרטים מתוך התוכנית הכוללת: מחקר כמותני מעמיק שנערך בחודש ינואר על ידי מכון “רושינק״ ובו בית”ר נחשפה לנתונים בנוגע לפופולריות של המועדון, הקשר של האוהדים לקבוצה, העניין שמביעים האוהדים בקבוצה והפוטנציאל הכספי הגלום בקהל הרחב של בית”ר ירושלים.

קלינגר: אחרי טרנר עברנו טלטלה קשה מאוד

בתחילת ינואר ישבו משה חוגג, המנכ”ל מוני ברוש והיו”ר אלי אוחנה ודנו בעתיד המועדון, בלי קשר לנושא המקצועי של הקבוצה והחליטו לגבש תוכנית עסקית בהובלתו של המנכ״ל מוני ברוש. למעשה, בבית״ר ירושלים כבר נערכים לעונה הבאה כשהיעד האסטרטגי העיקרי הוא הגדלת ההכנסות וזאת במטרה להעמיד תקציב גבוה מזה של העונה הנוכחית (כ-60 מיליון ש”ח).

בבית”ר הקימו צוות מיוחד בראשות המנכ״ל ברוש וגיבשו תוכנית אסטרטגית מקיפה שמתפרשת על פני מספר נושאים. כצעד מקדים לגיבוש התוכנית, ביצעו בבית”ר מחקר עומק כמותני מקיף שבחן את עוצמת המותג של מועדון הכדורגל ואת הפוטנציאל הכלכלי שלו.

מוני ברוש ומשה חוגג (אורן בן חקון)מוני ברוש ומשה חוגג (אורן בן חקון)

המחקר, שכלל סקר מקיף, מצא שבית”ר ירושלים הינו מועדון הכדורגל עם כמות האוהדים הגדולה ביותר בארץ. כרבע מאוהדי הכדורגל בישראל מדווחים שהם אוהדים את בית"ר ירושלים – מספרם מוערך בכ-100-120 אלף בוגרים (סביר כי בתוספת ילדים ונוער, מספר זה עשוי להתקרב ל- 200 אלף אוהדים) ועם פוטנציאל שוק של עד כחצי מיליון אוהדים (כולל אוהדים בעלי זיקה חלשה). שיעורים גבוהים יחסית של אוהדי בית"ר ירושלים, נמצאו בקרב גברים בגילאי 16-29, בעלי הכנסה ממוצעת, לא אקדמאים וכמובן תושבי איזור ירושלים. עוד עלה מהמחקר שנכון לינואר 2019, המועדון לא ממצה את הערך (פוטנציאל) הכלכלי שלו ביחס לכמות האוהדים.

הסקר/מחקר בחן את האופי שבו מסוקר המועדון בכלי התקשורת ואת ההשפעות שלו בהיבטי תדמית ומסחר. נמצא כי מרבית מהאוהדים חווים את הסיקור באופן שלילי ונמצא שעניין זה משפיע גם על רמת הקשר של האוהדים עם המועדון וגם על האופן שבו האוהדים משקיעים כסף בדמות רכישת כרטיסים, מנויים או מוצרים אחרים.

אוהדי בית"ר ירושלים. מושפעים מהסיקור (מרטין גוטדאמק)אוהדי בית"ר ירושלים. מושפעים מהסיקור (מרטין גוטדאמק)

אוהדי בית"ר ירושלים נשאלו האם לדעתם האופן שבו התקשורת מסקרת את המועדון הינו הוגן. כ-16 אחוזים בלבד השיבו בחיוב. לצד זה יש לציין כי מהסקר עולה שהקהל רוצה להיות מעורב בנעשה ובבית”ר כבר איפשרו העונה באמצעות חברי המועדון “בית”ריסט” לבחור את המדים לעונה הבאה ואת מיתוג האוטובוס הרשמי.

מלבד הסקר שהוסיף לראשי המועדון לא מעט מידע על הלקוחות שלו (האוהדים), בית”ר תעסוק בארבעה נושאים מרכזיים בולטים בתוכנית האסטרטגית של המועדון לשנים הקרובות.

לסיכום, מאז שהגיע חוגג לבית״ר הוא מדבר על בניית מועדון, והוא לא עוצר לרגע. בעונה הבאה הבעלים מתכוון לשדרג משמעותית את המועדון שרכש בנושא השיווק, הקשר עם הקהילה, השותפות עם האוהדים ושדרוג הכנסות המועדון באמצעות הכרה במותג בית״ר ירושלים.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה