הגרלת מוקדמות יורו 2016 שתיערך בצרפת נערכה היום (ראשון) ומלבד הבית שבו הוגרלה ישראל, הוגרלו עוד שמונה בתים.

היורו הקרוב יכיל 24 נבחרות, בניגוד לטורנירים הקודמים שהכילו 16 בלבד, עובדה שמעלה את הסיכוי לנבחרות בדרג של ישראל, להגיע לטורניר גדול.

שתי הנבחרות שיסיימו במקום הראשון בכל בית יעפילו אוטומטית, כשהנבחרת שתסיים עם מספר הנקודות הגבוה ביותר במקום השלישי תעפיל גם היא. 8 הנבחרות הנוספות יישחקו בשיטת הפלייאוף המוכרת, כשייפגשו אחת את השנייה בשני מפגשים, בית וחוץ.

ההגרלה הייתה בסימן שוערים אגדיים, כשבזה אחר זה עלו אל הבמה שוערי עבר גדולים שהגרילו את הנבחרות לבתים שלפניכם.

בית 1: הולנד, צ'כיה, טורקיה, לטביה, איסלנד, קזחסטן.

אם לשפוט ביחס להגרלה, נראה שזה אחד הבתים היותר מרתקים של המוקדמות. הולנד ככל הנראה לא תתקשה להעפיל, כשצ'כיה וטורקיה ייאבקו על המקום השני. איסלנד וקזחסטן יבואו להפריע.

בית 3: ספרד, אוקראינה, סלובקיה, בלארוס, מקדוניה, לוקסמבורג.

אלופת אירופה קיבלה הגרלה נוחה יחסית, כשכל תסריט מלבד מקום ראשון בהפרש שערים מוחץ הוא דמיוני. המאבק על המקום השני יתנהל בין אוקראינה, בלארוס, מקדוניה וסלובקיה, כשכל אחת מהן יכולה לסיים שנייה. לוקסמבורג תנסה להוציא נקודות ואולי לשבור את השיא של הנבחרת בבתי מוקדמות.

רובין ואן פרסי (רויטרס)
רובין ואן פרסי במדי נבחרת הולנד. יהיה גם ביורו 2016 (רויטרס)
 

בית 4: גרמניה, אירלנד, פולין, סקוטלנד, גיאורגיה, גיברלטר.

חניכיו של יואכים לב יטיילו ליורו בצרפת, פולין צפויה להצטרף אליה ואירלנד תיאבק עם סקוטלנד וגיאורגיה על המקום השלישי. גיברלטר תבוא ליהנות.

בית 5: אנגליה, שוויץ, סלובניה, אסטוניה, ליטא, סן מרינו.

בבית חמש המאבק על המקום הראשון די פתוח. אנגליה היא לא בדיוק הנבחרת שדורסת את הבית שלה, ותתקשה מול שוויץ וסלובניה. מול אסטוניה וליטא יהיה קשה לכל הנבחרות, שיפרקו את סן מרינו לגורמים, כרגיל.

פיליפ לאם ובואטנג בהלם (רויטרס)
פיליפ לאם. הגרמנים יוצאים לטיול (רויטרס)
 

בית 6: יוון, הונגריה, רומניה, פינלנד, צפון אירלנד, איי פארו.

הבית האפור של ההגרלה. יוון היא אמנם הנבחרת הבכירה, אך ברוב המשחקים כאן כל תוצאה היא אפשרית. איי פארו ישמחו לצבור נקודות. רומניה, הונגריה ופינלנד ינסו לתפוס את המקום השני. צפון אירלנד תנסה להפתיע לאחר שבשנים האחרונות עשתה התקדמות גדולה.

בית 7: רוסיה, שבדיה, אוסטריה, מונטנגרו, מולדובה, ליכטנשטיין.

רוסיה היא הנבחרת החזקה בית, אך שבדיה ואוסטריה הן לא בדיוק בשר התותחים של אירופה. הדרג של מונטנגרו מטעה, מדובר בנבחרת טובה מאוד. מולדובה וליכטנשטיין ינהלו מאבק עיקש על המקום האחרון בבית.

זלאטן איברהימוביץ´ (רויטרס)
זלאטן איברהימוביץ´. יגיע לטורניר האחרון בקריירה במדי הנבחרת? (רויטרס)
 

בית 8: איטליה, קרואטיה, נורבגיה, בולגריה, אזרבייג'אן, מלטה.

"בית המוות" של ההגרלה. איטליה היא אחת הנבחרות הטובות באירופה, וקרואטיה עונה לאותו תיאור. נורבגיה ובולגריה הן נבחרות עם מסורת שיכולת לעשות צרות בבית, שלא הולך להיות קל לאף אחת מהן. גם אזרבייג'אן ומלטה הן הנבחרות "החזקות" מבין הדרג הנמוך.

בית 9: פורטוגל, דנמרק, סרביה, ארמניה, אלבניה, צרפת.

הבית שבו צרפת תנהל משחקי אימון, יספק אולי את המפגש המעניין ביותר, כשכריסטיאנו רונאלדו ייפגוש את עמיתו לריאל מדריד, קארים בנזמה. דנמרק וסרביה ייאבקו ביניהן על המקומות השני והשלישי, כשארמניה ואלבניה כבר מבינות שהסיכוי שלהן אבד.

בנזמה ורונאלדו (רויטרס)
בנזמה ורונאלדו. ייפגשו לשני משחקי ידידות (רויטרס)
 

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה