איגוד השופטים הוציא הנחייה ולפיה שחקנים חובשי כיפה לא יוכלו לחבוש אותה במהלך משחקים.

אחד הנפגעים מהנושא הוא החלוץ יאיר כהן צדק, שחקנה של מכבי קביליו יפו, אשר לא יוכל לחבוש כיפה במהלך משחקים מטעמי אחידות ורצון למנוע בעיות בעקבות הקישור של דת וספורט. כבר מחר (שישי), יש ליפו משחק נגד עירוני בת ים ונקבע כי כהן צדק חייב להוריד את הכיפה או  שלא יוכל לשחק.

כהן צדק, הינו חרדי והדת היא חלק בלתי נפרד מחייו. אגודת מכבי קביליו יפו המומה מההחלטה ותתמוך בשחקן לאורך כל הדרך, גם אם הדבר אומר לא להישמע להנחיה.

רון עמיקם, דובר מכבי קביליו יפו, מאוכזב מההחלטה: “אנחנו לא מבינים איך יאיר כהן צדק מפריע למהלך המשחקים של הקבוצה כשהוא חובש כיפה. לא ייתכן שבמדינת היהודים יורידו כיפה מראשם של חרדים ולא חשוב מה הסיבה. מדינה שפועלת לגיוס כל בני הישיבה לצה"ל צריכה לשמור על אמונתם וגם על הרגליהם.

יש מספיק שומרי מצוות ודתיים בליגות הנמוכות וההתאחדות נותנת פריבילגיה לכך שהם ימשיכו לשחק. אין להם מסגרת אחרת, אין התאחדות אחרת ואין חוקי מדינה אחרים. מוטב יהיה כי איגוד השופטים ישקול שוב את ההחלטה שלו ולכל היותר יאפשר לדתיים לשחק במסגרת מגבלות מסוימות. כיפה זה בהחלט סממן דתי ובמדינת ישראל הדמוקרטית אסור להפלות אנשים על בסיס גזע מין ודת".

הוא הוסיף ואמר תוך הבעת הבנה ותמיכה באמונת השחקן: "מכבי יפו תעמוד מאחורי יאיר כהן צדק מאחורי כל החלטה שיחליט. אין לנו בעיה ללכת לבית דין משמעתי. הוא ימשיך ללכת עם כיפה, הנחיה כזאת לא נקיים, אנחנו לא נכפה עליו לשחק אחרת".

יריב טפר. &qout;קביעה של פיפ&qout;א&qout; (חגי ניזרי)
יריב טפר. "קביעה של פיפ"א" (חגי ניזרי)
 

יאיר כהן צדק אמר בנושא: “זה מצער אותי, חשבתי שצוחקים עליי בהתחלה כששמעתי על ההחלטה. אני לא מבין מה ההבדל ביני לבין מישהו אחר, למשל לאנשים ששמים כובע גרב על הראש במשחקים בחו"ל. אני בסך הכל ממושמע לדבר השם וזו דרך החיים שלי. לא לשים את הכיפה זה נוגד את האמונה שלי".

כהן צדק לא מוכן לפעול במנוגד לאמונתו: “אף פעם זה לא הפריע למישהו שאני חובש כיפה. אני מוכן לשים את הכיפה בצבע של השיער או התלבושות. אני לא מבין למה מונעים מבן אדם לעשות משהו שהוא מאמין בו. אני מתכנן להמשיך לשים אותה ומכבי יפו מאחורי, אני רוצה לעשות את זה על הצד הטוב ביותר".

מנכ"ל איגוד השופטים, יריב טפר אמר בנוגע לעניין: ”מבחינתנו זה לא משהו אישי לשחקן או לדת. זה כמו ששחקן ערבי יעלה עם כאפייה, גם פיפ"א נדרשה לעניין הזה ואנחנו לא רוצים לפתוח את הסכר. אנחנו מכירים הרבה ספורטאים דתיים, יש עוד אנשים חוץ ממנו והם מורידים את הכיפה למשחק ומחזירים אחר כך. כרגע זה חוקי המשחק ואנחנו לא רוצים לפתוח את הסכר בעניין הזה. אנחנו לא רוצים לפגוע, אנחנו דווקא מאוד מכבדים את הדת, אבל זה משהו שיכול להיות בעייתי. הדת היהודית היא לא היחידה ויש גם מוסלמים ולכל דת יש את הסממנים שלה ואנחנו שומרים את זה מחוץ למגרש".

תגובתו של אלי עציון יו"ר מרכז אליצור: "כמי שעומד בראש מרכז ספורט דתי אני חושב שזו חוצפה שאין כדוגמתה שראש איגוד השופטים במדינת היהודים יוציא הנחייה כזו. לא ייתכן כי במדינה יהודית ייאסר על שחקנים לשמור על זהותם היהודית בכל דבר ועניין. הוראה כזו תרחיק את אלפי הספורטאים הדתיים המעוניינים לקחת חלק במשחקי הכדורגל".

"כידוע הציבור הציוני דתי מעוניין להיות חלק מהחברה הישראלית ולהשתלב בכל המסגרות, אמירות ואיסורים כאלו יאלצו אותנו להקים מסגרות חלופיות בהן יוכלו הספורטאים הדתיים לשחק על פי אמונתם. אני רואה את הדברים בחומרה ופונה ליו"ר ועדת החינוך והספורט בכנסת וכן לשרת הספורט על מנת שיתערבו בנושא באופן מיידי. לדעתי, כל עוד השחקן משחק עם פנים גלויות, אין בכך פסול. דרישה כזו היא לא לגיטימית, בטח לא במדינת ישראל".

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה