אלוף המדינה בכדורסל וכוכב מכבי חיפה בעונה החולפת, גל מקל, יוצג הערב (רביעי) ב-20:15 על ידי הדאלאס מאבריקס במסיבת עיתונאים רשמית ב-אמריקנס אירליינס ארינה בדאלאס, טקסס. מקל ילבש את הגופיה מספר 33, פירוש שמו גל בגימטריה.

מקל, כזכור, סיכם רשמית בשורות המאבריקס לשלוש שנים בהן ירוויח 2.4 מיליון דולרים בכל התקופה. על התעניינותה של דאלאס ב-MVP של ליגת העל בעונה החולפת, פורסם לראשונה באתר. יחד עם מקל, ככל הנראה, צפויים לעלות לפודיום, שיין לארקין, שנבחר ע"י דאלאס במקום ה-18 בדראפט האחרון ויילחם ראש בראש עם הישראלי על דקות בעמדת הרכז המחליף, וכן הגארד, ריקי לאדו, שנבחר בסיבוב השני בדראפט, אך זהות המשתתפים טרם פורסם רשמית על ידי הקבוצה.

רגע לפני מסיבת העיתונאים החגיגית, התפנה כוכבה הבלתי מעורער של המועדון, דירק נוביצקי, שעל פי מקורות ONE היה מן הגורמים העיקריים בהבאתו של הגארד לקבוצה, לשיחה קצרה עם ONE, מביתו בדאלאס על הכישרון החדש של טקסס.

"אני זוכר את מקל בתקופה ששיחקתי יחד עם נבחרת גרמניה מול ישראל ביורובאסקט 2011", הפתיע נוביצקי כשהתייחס להיכרותו על הרכש החדש.

"לא יצא לנו ממש לשחק אחד נגד השני באותו משחק אבל עבר הרבה זמן מאז ואני בטוח שהוא התפתח לשחקן הרבה יותר מוכשר", הוסיף הגרמני בהתייחסותו לתבוסה 91:64 שהנחילו הגרמנים לישראל, אז תפר נוביצקי 25 נקודות מול מקל, שרשם שורה סטטיסטית מזערית של 2 נקודות, 2 ריבאונדים ואסיסט בארבע דקות בסך הכל.

"אני נרגש ומצפה בכיליון עיניים לראות לאיזה שחקן הפך ומחכה לשתף עימו פעולה", הוסיף נוביצקי, שמחזיק בטבעת אליפות בליגה הטובה בעולם.

נוביצקי. &qout;שחקן פיק אנד רול מצוין&qout; (רויטרס)
נוביצקי. "שחקן פיק אנד רול מצוין" (רויטרס)
 

על אף שטרם נפגש עם מקל אישית ומכיוון שלא נכח בטריי-אווט של הישראלי בקבוצה בחודש שעבר, נוביצקי מושכנע כי מקל הוא שידרוג למשחק ההתקפי של המאמן ריק קרלייל: "שמעתי עליו הרבה דברים טובים. בעיקר מה שהגיע לאוזני ושימח אותי זה שאנשים אומרים על גל שהוא שחקן פיק אנד רול מצויין, כך שאני מאוד מקווה שנוכל לעשות יחד הרבה דברים טובים על המגרש בשביל המועדון שלנו".

מקל, כזכור, עקב תקלות טיסה, פספס אחד משני המבחנים בדאלאס אך הספיק בכל זאת להרשים את הצוות המקצועי של המאבריקס בראשות ובעיקר את הבעלים, מארק קיובן, שהסכים להחתימו על חוזה ארוך טווח מבלי לראות אותו פיזית בפעולה ולו פעם אחת.

גל מקל. הגופיה מספר 33 מחכה לו (יוסי ציפקיס)
גל מקל. הגופיה מספר 33 מחכה לו (יוסי ציפקיס)
 

בשבת הקרובה יערוך מקל הופעת בכורה בליגת הקיץ בלאס ווגאס יחד עם קבוצתו החדשה כאשר תשחק מול הסקרמנטו קינגס. ביום א', במשחקו השני שלו במדים הכחולים יפגוש מקל את השארלוט בובקאטס, שם יתמודד מול מיודענו ג'רום דייסון מחולון, ג'יימי סקין ממכבי אשדוד ודרון וושינגטון מברק נתניה. ביום שלישי יפגשו מקל וחבריו קבוצת כוכבים מליגת הפיתוח של ה-NBA.
 

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה