לעומת שנים עברו, מכבי תל אביב קרובה להשלים את סגל השחקנים לעונה הקרובה כאשר לצוות המקצועי, בהתחשב בשיטה בה בחרו לבנות את הקבוצה, חסרים שחקנים בשלוש עמדות. הרכז, הפאוור-פורוורד, והסנטר.

לקבוצה יוחסו שמות רבים של שחקנים העשויים להגיע לנוקיה, חלקם מציאותיים יותר, אחרים פחות. בין ההנהלה למאמן קיימים לא מעט חילוקי דעות באשר מי אשם במצבה של הקבוצה כיום. גורמים במועדון מפנים אצבע למאמן דייויד בלאט, אך דווקא מקורבים למאמן חורצים שהבעיה היא בהנהלת הקבוצה. לשמירת תיקון ההליכות וגישור בין השניים הביאה מכבי את שחקן העבר הקרואטי, ניקולה וויצ'יץ', שישמש מעין ג'נרל מנג'ר.

מכבי ת"א – סקירת מצב
דריק שארפ: ביום רביעי האחרון נפגשו ראשי הקבוצה, שי רקנאטי ודני פדרמן עם עוזר המאמן אך התקדמות במ"ומ לא נרשמה. בקבוצה קבעו שמשכורתו של שארפ גבוהה מדי וביקשו שיקצץ בכ-50 אחוזים. בקבוצה אף ישנם אנשים שמעוניינים בפרידה אחרי 17 עונות משותפות. ילדיו האמריקאים של שארפ ואשתו מעוניינים לשוב לארה"ב ולא מן הנמנע שגארד נבחרת ישראל לשעבר ירד מהארץ.

ליאור אליהו: מאז הודיע ביום ראשון המנכ"ל המשותף, דני פדרמן, לאליהו כי הקבוצה יוצאת מחוזהו, בין הצדדים לא נרשם קשר. הפורוורד למעשה נמצא מחוץ למכבי ומתעניינות בו מספר קבוצות אירופאיות, ביניהן גלטרסאיי ופנרבחצ'ה, עליהן פורסם לראשונה באתר. ל-ONE נודע שגם סגנית טורקיה בנויט ואפילו פינאר קארשיאקה הרימו טלפון וגיששו אודות הקפטן לשעבר. גם קאזאן הרוסית נכנסה לבנק השמות שמעוניינות באליהו. מכבי כרגע לא בלחץ ולא תהיה לה בעיה להחתים שחקן במקומו בעמדה ארבע. הכדור נמצא כעת אצל אליהו ובקבוצה מחכים לצעד הבא שייקח.

אליהו. במועדון מחכים לצעד הבא של ליאור (יוסי ציפקיס)
אליהו. במועדון מחכים לצעד הבא של ליאור (יוסי ציפקיס)
 

סופוקליס שחורציאניטס, סטפון לאזמה ונייט ג׳אוואי: על פי מקורות ONE, השניים הראשונים אינם צפויים בשלב זה לשוב להיכל. בלאט התעניין בעלותו של לאזמה המבקש כמיליון דולרים לעונה ונמצא מחוץ למסגרת התקציב של הקבוצה. נכון לעכשיו גם סופו אינו יעשה את דרכו לנתב"ג בקיץ הקרוב. על אף שמאמן אלופת יוון, ארגיריס פדולאקיס, מעריך את סופו שחתם בפאו בקיץ הקודם בעוד הכוכבים הזרים נטשו לשדות זרים, הוא מעוניין לשלב קצב משחק מהיר יותר בעונה הקרובה וסופו אינו עלה הדרישות הללו. נכון לעכשיו, סופו חתום בשורות פאו לשנתיים נוספות כשהצעה רשמית ממכבי כלל לא הגיע.

סופו בקדנציה הקודמת.  (יוסי ציפקיס)
סופו בקדנציה הקודמת. לא צפוי להגיע להיכל (יוסי ציפקיס)
 

בנוגע לגבוה השלישי בסעיף זה, מכבי אינה ירדה מאופציית הסנטר האוסטרלי, נייט ג׳אוואי, שסיים חוזה בן עונה בברצלונה ומחלים מפציעה בכף רגלו. הסנטר האוסטרלי מזכיר בלא מעט פרמטרים את שחורציאניטיס אלא שבפועל, ג'אוואי נחשב כיום לשחקן משופר בהרבה מהיווני וממוצעיו אף טובים יותר באחוזים מהשדה, קו העונשין, כדורים חוזרים, חסימות ועבירות. האוסטרלי, שסבל משיטת המשחק של צ'אבי פסקוואל, אמר ל-ONE שהוא מעוניין להשתלב במערכת של מכבי.

טייריס רייס: הגארד האמריקאי נמוך הקומה ששיתף פעולה בעונה החולפת עם יותם הלפרין בבאיירן מינכן נמצא בתוכניות של מכבי, אך מדובר במ"ומ מאוד רגיש. סוכנו של רייס, בראד איימס, המייצג גם את ג'רמי פארגו, אינו נמצא ביחסים טובים מול חלק מהנהלת הקבוצה. פארגו ואיימס, שסיכמו רשמית תנאים עם מכבי על חוזה לשנתיים ללא יציאה עבור 2.5 מיליון דולרים, פגשו את דני פדרמן בפיינל פור היורוליג בלונדון כדי לסכם פרטים אחרונים. מעט לאחר מכן, רופא הקבוצה, ד"ר גיא מורג, היה בדרכו לטיסה לשיקאגו כדי לערוך לגארד בדיקות רפואיות במתחם האימונים של השיקאגו בולס בטרם יחתום במכבי. אלא ששעות ספורות לפני הטיסה, פארגו קיבל הצעת ענק מצסק"א, צילצל למכבי ופוצץ את ההסכם. מאז, היחסים בין השניים רעועים ולמרות שמכבי נסעה לגרמניה, צפתה ברייס בפעולה וראיינה אותו לאחר מכן, מוקדם לדעת אם יתבשל משהו בגזרתו.

יוגב אוחיון: צפו לקיץ ארוך נוסף בכל הקשור לחוזהו של אוחיון בשורות מכבי וקובאן הרוסית. גורמים בקבוצה הרוסית מסרו שמבחינתם, אוחיון נמצא תחת חוזה בקבוצה. יתרה מכך, מכיוון שהרכז היווני של הקבוצה, ניק קלאת'ס, עשוי להשתמש בסעיף היציאה בחוזהו ל-NBA, בקבוצה מייחסים לאוחיון חשיבות גדולה בעמדת הרכז הראשון. מצד שני, אם שואלים את סגנית אלופת ישראל, גם עימה אוחיון חתום לעונה הקרובה, ואין לו סעיף יציאה המאפשר לו להצטרף לקובאן. עורך דינו של אוחיון מעורה בפרטי חוזהו הרוסי של הרכז ומקיים בימים אלה שיחות עם ראשי קובאן לצורך הבהרות משפטיות שצפויות להכריע היכן ישחק בעונה הקרובה.

אוחיון. עוד קיץ ארוך צפוי בגזרת הרכז (יניב גונן)
אוחיון. עוד קיץ ארוך צפוי בגזרת הרכז (יניב גונן)
 

שארונס יסיקביציוס: עתידו של רכז ברצלונה ומכבי לשעבר מעורפל מאוד מכמה סיבות. הראשונה, שאראס מחכה לתשובה ממאמן בארסה צ'אבי פסקוואל האם ימשיך לעונה נוספת בקטאלוניה או ישוחרר. השנייה, מכיוון שעל אף התעניינות ממכבי ופאו, שאראס, במהלך כל הקריירה שלו, לא חתם בקבוצה בשלב כל כך מוקדם בקיץ. לשאראס סנטימנטים לכל אחת מהקבוצות איתן זכה ביורוליג. בישראל ובברצלונה מחזיק הליטאי במסעדות וביוון יש לו וילה יוקרתית, כך שהחלטה מקצועית בוודאי שהוא עוד לא קיבל. דייויד פדרמן אוהב מאוד את שאראס וישמח לראותו לובש שוב צהוב, אך מכאן ועד חתימה, הדרך עוד ארוכה.

דאקרו פלאניניץ יושאל, ניק קיינר-מדלי יפוצה כספית או ע"י מכבי או קבוצה שתקלוט אותו ויעזוב. רוט מתנדנד לכיוון היציאה וישנן חילוקי דעות בין ההנהלה לצוות המקצועי בנוגע לצירופו של יותם הלפרין.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה