אלופת המדינה, מכבי תל אביב, פתחה היום (רביעי) רשמית את עונת 2013/14. הצהובים התכנסו במתחם האימונים בקריית שלום לאימון ראשון תחת הצוות המקצועי החדש בראשותו של פאולו סוזה. האחרון הוצג במסיבת עיתונאים שהועברה בשידור חי בערוץ ONE, ערוץ 50, ערוץ 550 ב-HD בהוט ובאתר. גם המנהל המקצועי, ג'ורדי קרויף, דיבר ארוכות על המאמן החדש ועל עתיד המועדון.

עבור מכבי מדובר בעונת מבחן. אחרי שהחזירו את האליפות לצד הצהוב של העיר ועברו זעזועים לא קטנים בפגרה, האלופה איבדה את המאמן שלה, אוסקר גארסיה, ובהמשך השבוע צפויה גם למכור את מלך שעריה, אלירן עטר, לריימס הצרפתית. אל הסגל של סוזה חזר ברק יצחקי מעונת השאלה באנורתוסיס פמגוסטה הקפריסאית והוא יצטרך למלא את מקומו של חברו הטוב בחוד.

סוזה נראה בטוח בעצמו והרגיש בבית במסיבת העיתונאים: "זה מועדון גדול, כבוד גדול עבורי להיות פה. לא מתייחס למועדונים גדולים או קטנים, ליגות גדולות או קטנות, זה לא קיים. מאמין בפרוייקטים. רוצה לגדול ביחד עם הפרוייקט הזה במכבי".

המאמן נשאל לגבי המטרות שלו: "כמאמן וכאדם אני תמיד צנוע, צריך ללמוד ולהעביר את הידע שלי למועדון, להעביר אותו לשחקנים, לראות אותם גדלים מיום ליום בדרך לתוצאות טובות יותר. המטרה לנצח בכל משחק. שמעתי על המועדון מג'ק ומג'ורדי. לא קל למצוא מועדון שאפשר יהיה בו לשלב רעיונות ושאיפות. מכבי קבוצה גדולה עם אוהדים רבים ועם הרבה התלהבות. רוצה לראות את השחקנים שלי נהנים לבוא לאימונים, ולא מתוך מחויבות. רוצה לראות אותם נחושים להתפתח. רוצים להיות צנועים אבל עם אומץ ולרצות לנצח בכל משחק".

סוזה: "אני לא דיקטטור"

המאמן החדש המשיך: "תמיד צריך להחשיב כל אספקט שיש בחיים. צריך לארגן את הרעיונות שלנו, הפוקוס שלי הוא 100 אחוז בעבודה שלי, להבין מה השחקנים צריכים על הדשא, לעזור להם להשתפר. רוצה שהם יוכלו להתחרות קודם כל אחד בשני, זה חשוב מאוד. צריכים קבוצה מאוזנת בכל העמדות".

על אופיו אמר הפורטוגלי: "לא תראו אותי מבקר את השחקנים שלי, לא תראו אותי מדבר באופן אישי על השחקנים. יש קבוצה. אני לא דיקטטור, אדם שמחפש את הידע בכל אדם ומרכיב אותו ביחד כדי להיות חזק".

פאולו סוזה במסיבת העיתונאים (יוסי ציפקיס)
סוזה: "רוצה לראות שחקנים נחושים" (יוסי ציפקיס)
 

המאמן נשאל כמובן לגבי חלום ליגת האלופות: "עם כל הכבוד שיש לנו ליריבות, רוצים לעבוד קשה, רוצים ליצור קבוצה עם אומץ ושאיפות ולא לפחד מאף אחד. זו לא מטרה קלה. אנחנו עדיין מתפתחים, מאמן חדש, רעיונות חדשים. גם לתקשורת יש חלק חשוב בזה, בלתת ביטחון לשחקנים. כדי להגיע לאירופה, עליי לאמץ רעיונות, לשחק טוב על מתפרצות ולעבוד על הגנה חזקה. לא נוכל להביא שחקנים כמו מסי". 

פאולו סוזה (יוסי ציפקיס)
פאולו סוזה. התורה של המאמן החדש (יוסי ציפקיס)
 

לגבי צוות האימון שיעבוד איתו, אמר פאולו: "נאצ'ו (איגנסיו טורנו) יהיה עוזר מאמן וכל האחרים יעזרו. לעת עתה, אנחנו שמחים עם צוות האימון שיש לנו". סוזה נשאל האם היה לו חלק בהחלטה לשחרר את עטר לריימס: "כל ההחלטות מתקיימות בשיתוף פעולה ביני לבין קרויף". 

פאולו סוזה עם קרויף (יוסי ציפקיס)
פאולו סוזה עם קרויף (יוסי ציפקיס)
 
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה