פרסום ראשון: מכה קשה למכבי תל אביב. השוער וינסנט אניימה  לא ימישך בעונה הבאה במדי האלופים הצהובים ויחזור אוטמטית לליל הצרפתית, בה הוא חתום לשנתיים נוספות בשכר עצום של 900 אלף יורו לעונה. ג'ורדי קרויף ואוסקר גארסיה יצטרכו לחפש שוער חדש שיעמוד בין הקורות של הצהובים, אשר ינסו לעלות לליגת האלופות ולשמור על תואר האליפות.

למערכת ONE נודע שליל לא משחררת את אניימה לעוד עונה במכבי תל אביב מטעמים מקצועיים וכלכליים. כאשר הזוכה הגדולה משחרורו של אניימה מליל הצרפתית היתה מכבי ששילמה רק 250 אלף יורו, חלק משכרו של אניימה שעשה עונה מדהימה במכבי ונתן שקט למערך ההגנה במהלך כל השנה.

וינסנט אניימה ל-ONE: "יש לי חוזה חתום לעוד שנתיים בליל וזה נורמלי לחלוטין שאצטרך לכבד את החוזה ולחזור לשם מיד בתום העונה כאן בישראל. באירופה לא מקובל לדבר עם מאמן ולשאול אותו אם אהיה שם מספר 1 או מספר 2. אני מקווה שהמאמן יאמין בי וייתן לי לשחק בליל כפי שאני יודע".

במכבי ת"א החלו בחיפושים אחר שוער זר, למרות שיש באפשורותם להחזיר לישראל את גיא חיימוב שהושאל לא.א.ק לרנקה מקפריסין. בכיר במכבי ת"א אמר ל-ONE: "זו אכן מכה קשה למכבי ת"א אבל אנחנו יודעים מראש שאניימה מחזיק בחוזה חתום לשנתיים נוספות בליל והיה ברור לנו שהוא יחזור לשם. אני מקווה שתוך שבועיים יהיו לנו חדשות טובות בנושא הזה ואולי הסיטואציה עוד תשתנה לטובתנו. מי שמכיר את ג'ורדי, יודע שיש לו תוכניות מגירה לכל בעיה הכי קטנה. יש לו גם תוכנית מגירה במקרה של עזיבת אוסקר גארסיה. לקרויף יש תוכנית מגירה למקרה שווינסנט יחזור לליל, כפי שקורה כרגע".

חברו הטוב של אניימה, ביקש להישאר בעילום שם וסיפר למערכת ONE: "החלום של אניימה להיות השוער של ליל ולשחק ברמות הכי גבוהות של אירופה, הוא מקווה אכן שהבשורות האלה סופיות ולא יגיע לשם שוב מאמן שיזרוק אותו החוצה כי לא ניתנה לו ההזדמנות להוכיח את עצמו בליל כפי שהוא עשה בישראל וכפי שעשה באליפויות הכי גדולות בעולם. אניימה שוער ענק הוא עוד יצליח בליל וזו בשורה ענקית בשבילו, התרגשות גדולה".

ליל אינה מחויבת מן הסתם להודיע למכבי תל אביב שווינסנט אניימה לא יחזור אליה בעונה הבאה. מכבי תל אביב היא זו שצריכה לפנות לליל ולברר אם ניתן לשאול אותו לעונה נוספת.

וינסנט אניימה (יוסי ציפקיס)
וינסנט אניימה. חוזר לליל (יוסי ציפקיס)
 

בצרפת פורסם כי במשחקה האחרון של ליל (0:3 על ריימס) נאלצה הקבוצה לשחק עם השוער השלישי, בארל מוקו מקונגו, במקום השוער הראשון, סטיב אלאנה ונקלעה עימו למשבר.

באותו ערב של המשחק, החליטה ליל שאניימה חוזר אוטומטית למקום בו הוא מחזיק בחוזה חתום 900 אלף יורו. כזכור, וינסנט אניימה, שהגיע לקדנציה שנייה בישראל, השלים העונה דאבל יוצא דופן, כאשר זכה עם ניגריה באליפות אפריקה ולאחר מכן גם הוסיף אליפות עם מכבי ת"א. למרות פתיחה בינונית, לקראת שלבי הסיום של העונה שוב הפך לכוח מאיים בשער ועזב לצהובים להבטיח תואר ראשון מזה 10 שנים.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה