סוף לסיגריות במגרשי הכדורגל? אתמול (רביעי) הוגשה הצעת חוק שמקבלת תמיכה גדולה מהקואליציה וגם מהאופוזיציה שתאסור עישון סיגריות במגרשי כדורגל בישראל. את הצעת החוק יזמה חברת הכנסת ממפלגת יש עתיד, ד"ר עדי קול, בשיתוף ותמיכת משרד הבריאות והשרה, יעל גרמן.

פרויקט שנקרא 'חבר שלך בכנסת' הוביל אוהדי כדורגל רבים לכתוב על נושא המטריד אותם במגרשי הכדורגל, עישון. נער בן 17 העיר את תשומת לבה של חברת הכנסת, עדי קול, שהחליטה לקחת את התלונות צעד אחד קדימה עד כדי מימוש. כיום החוק אוסר על עישון בבית קפה, אוטובוסים, פאבים ובעיקר מקומות ציבוריים, היוזמה החדשה תצטרף אליה גם את מגרשי הכדורגל והאמפיתיאטרון.

הצעת החוק צריכה לעבור את אישור הממשלה ולאחר מכן לצאת באופן רשמי בהרחבת החוק הקיים, והעונש הצפוי למי שיעשן במגרשים הוא קנס כספי. גובה הקנס ייקבע בשיתוף עם הגורמים הרלוונטים.

קול מסרה בתגובה: "הרעיון התקבל מאזרח צעיר, אוהד כדורגל, שמאס במגרשים צפופים ואפופי עשן ופנה אליי בנושא, מדובר בסטנדרט שקיים כבר שנים בכל המגרשים בעולם ואין סיבה שגם בארץ לא נוכל להנות מכדורגל טוב ונטול עשן. אם רוצים לפתח תרבות כדורגל צריך להתייחס לכדורגל בתרבות".

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה