פרסום ראשון: הטירוף נמשך - משטרת ישראל החליטה הבוקר (רביעי) כי לא תאפשר לקבוצת הכדורסל של הפועל תל אביב לארח את משחק הדרבי הקרוב מול מכבי באולמה הביתי שבבית מכבי בראשון לציון, כך נודע ל-ONE.            

על-פי המשטרה, ההערכה היא כי 8,000 אוהדים אדומים צפויים להגיע אל משחק הדרבי הקרוב ובעקבות כך ישנה סכנה לרווחת הציבור. לא ברור כיצד צופים במשטרה את כניסתו של קהל גדול כל-כך לאולם המכיל רק 1,700 מקומות ישיבה? תמוה.

מאז אירועי המשחק מול ברק נתניה ביום ראשון האחרון, נשמעו באוזניהם של אנשי הפועל לא מעט טענות כי האולם בראשון לציון אינו ראוי לליגת העל, טענה קצת מופרכת לאור העבודה שהוא נחשב לאחד מהאולמות החדישים בישראל ומשמש כבר מספר שנים את הקבוצה המקומית של העיר, מכבי ראשון לציון.

בהודעה שהוציאה הפועל תל אביב נכתב: "משטרת ישראל הודיעה למנכ"ל הקבוצה, אריה מנדל, כי לא תאפשר לקבוצה לארח את משחק הדרבי בסיבוב הבא באולמה הביתי של הקבוצה. המשטרה טענה כי הסיבה לכך היא צפי לכ-6,000-8,000 אוהדים במשחק והאולם בראשון לציון צר מלהכיל את כל כמות הקהל".

בהפועל אף טוענים כי יש קשר ישיר בין העליהום כנגד הקבוצה מאז עלייתה לליגת העל להחלטת המשטרה וכי אין זה מקרי שהחלטה כזו מתפרסמת יום לפני העמדת הקבוצה לדיון משמעתי באיגוד הכדורסל. בעקבות הודעת המשטרה קיבלו בקבוצה החלטה כי אם לא יאפשרו להם לארח את הדרבי בראשון לציון - לא תופיע הקבוצה לדרבי.

מהומות בראשל"צ במשחק מול הפועל ת"א

בתגובה רשמית אמרו האדומים: "מאז חזרתנו לליגת העל אנו פועלים לשינוי כללי המשחק ולערכי הספורט הדוגלים במשחק תחרותי ושווה זכויות לכל הקבוצות באשר הן. מניעת אפשרות הקבוצה לארח את משחק הדרבי במגרשה הביתי נוגד את כל אותם העקרונות ואם החלטה זו תשאר בעיניה - אין טעם לקיומו של המשחק".

במשטרה טוענים כי על-פי הצפי שלהם בין 6,000 ל-8,000 אוהדים צפויים להגיע למשחק הדרבי הבא, כך הסיקו על-פי נתוני העבר ועל-פיהם קיים חשש כי אל האולם יכנס קהל גדול הרבה יותר ממה שהוא מסוגל ויכול להכיל.

בכירים באיגוד אמרו ל-ONE בתגובה: "זו שערוריה. לא נאפשר שדבר כזה יקרה, יש לשמור על אובייקטיביות כלפי כולם. בית מכבי נרשם כאולמה הביתי של הפועל תל אביב ושם היא צריכה לארח. האיגוד ייתן גיבוי למנהלת כדי שתפעל בעניין כי זהו תפקידה".

נאור, קלי ושולדברנד (יוסי ציפקיס)
נאור, קלי ושולדברנד. לא יעלו לשחק? (יוסי ציפקיס)
 

גם במנהלת הגיבו: "בעקבות פרסום מכתב שהגיע ממשטרת ישראל לקבוצת הפועל תל אביב, המנהלת סבורה כי זכותה של הפועל תל אביב לארח את משחקיה הביתיים באולם בראשון לציון אשר הינו האולם הביתי שלה העונה. הטענה שכמות גדולה של קהל מעוניינת להגיע למשחק אינה רלוונטית ואינה אמורה למנוע מהקבוצה לארח את המשחק באולמה הביתי. קוראים למשטרה ולקבוצה לערוך את כל הסידורים הנדרשים ולקיים את הדרבי באולמה הביתי של הפועל ת"א באווירה ספורטיבית ושקטה".

הדיון בעקבות האירועים מול נתניה - ביום שני
בית הדין של איגוד הכדורסל קיבל באופן חלקי את בקשתה של הפועל לדחות את הדיון המשמעתי בעניינה. בקבוצה ביקשו לדחות את הדיון שתוכנן למחר בשבוע, בטענה שחלק מהעדים אותם היא מעוניינת להביא, אינם יכולים להגיע בהתראה כה קצרה ובית הדין החליט לקיים את הדיון ביום שני הקרוב.

מעבר לעובדה שהאדומים ייאלצו לעבור לדרבי מחוץ לביתם, תובע האיגוד תובע גם שני משחקי רדיוס מול מכבי ראשון לציון והפועל ירושלים, שני משחקים שאמורים בפועל להכניס להפועל סכומי כסף יפים ולא לגרום לאובדן כלכלי קשה כל-כך המוערך בכ-170 אלף שקלים.

נתניה תומכת בהפועל
כתבנו, שי לוי, מוסיף שברק נתניה תעמוד לצידה של הפועל תל אביב במאבקה לקיום כל משחקי הבית במגרשה הביתי. בקבוצה מבהירים שחלפו הימים שבהם הכרעה ספורטיבית לא מוכרעת במגרש ומודיעים שאין לקיים שום משחקי ליגה עד שלא יוסדר ענין מגרשה הביתי של הפועל עם אבטחה מתאימה.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה