בליגת האלופות של עונת 2021/22 שוב אין לצערנו קבוצה ישראלית בשלב הבתים. שחקן ישראלי אחד ישנו עם מנור סולומון בשחטאר דונייצק, אבל הנציגות הגבוהה ביותר וזו שמעוררת כבוד בהתפשטות שלה ברחבי אירופה מגיעה בכלל מהכיוון הפיננסי. חברת Plus500 הישראלית שנותנת חסות לשלוש קבוצות במפעל הבכיר ביבשת ושמה מתנוססת על חולצותיהן – הנציגות הגבוהה ביותר של ספונסרית בצ’מפיונס.

אז במה מדובר? פלוס500 היא קבוצת פינטק גלובלית, המספקת מגוון פתרונות ומוצרים פיננסים ומפתחת ומפעילה פלטפורמות מסחר. הפלטפורמה זמינה בלמעלה מ-30 שפות, וביותר מ-50 מדינות. הקבוצה מחזיקה ברישיונות רגולטורים באנגליה, אוסטרליה, קפריסין, ישראל, ניו זילנד, דרום אפריקה, סינגפור ואיי סיישל. בפן הספורטיבי, לפני 7 שנים נוצר שיתוף הפעולה בין החברה לאתלטיקו מדריד וכשם שהקבוצה נכנסה לשנות השיא שלה על המגרש ומחוצה לו – כך גם החברה הישראלית התפתחה יחד איתה. כיום היא נותנת חסות גם לאטאלנטה, יאנג בויז ולגיה ורשה, ובנוסף עושה זאת גם במועדון הרוגבי בראמביז מאוסטרליה.

שחקני אתלטיקו עם החברה הישראלית (La Liga)שחקני אתלטיקו עם החברה הישראלית (La Liga)

החברה, אשר מאפשרת מסחר במגוון כלים פיננסים, חברה לאתלטיקו בתור הזהב של המועדון ורואה כיצד היא גדלה יחד איתה. כך היה גם בשיתוף הפעולה עם אטאלנטה, רגע אחרי משבר הקורונה שהכה בעיר ברגאמו ופגע קשות בקבוצה ובתושבים. בשיחה עם ONE מספרים מנכ”ל חברת פלוס500, דוד צרויה, וסמנכ”ל השיווק, ניר זץ, על שיתוף הפעולה בין החברה שקיימת כבר 12 שנים עם עולם הספורט אליו נכנסה ב-7 השנים האחרונות, מספרים על ה”מזל” שמביאים למועדונים, שיתוף הפעולה עם הקבוצות הנוספות, המטרות, משבר הקורונה, התקציב והאם יש סיכוי שיעניקו חסות לקבוצה ישראלית בעתיד?

“אנחנו חברת טכנולוגית ישראלית שיושבת בחיפה ונסחרת בבורסה בלונדון”, מספר המנכ”ל דוד צרויה על עבודתם. “אנחנו מספקים פלטפורמה למסחר ואנחנו בתקופה האחרונה נמצאים בגדילה לעבר מוצרים חדשים. רכשנו ממש לאחרונה שתי חברות בארצות הברית בעסקה בהיקף של 30 מיליון דולר וכחלק מהאסטרטגיה הזו אנחנו גם מרחיבים את השיווק כאשר כיום הוא נמצא בהיקף של מעל 200 מיליון דולר בשנה כשחלק עיקרי מהתקציב, 90 אחוז, מתבצע באמצעות שיווק טכנולוגי, כל נושא של החיפושים באינטרנט לדוגמה, ועוד עשרה אחוזים בשיווק אופליין, שכחלק מזה יש לנו גם את החסויות לקבוצות הספורט. בתקופות של קורונה מן הסתם יש פחות אופציות אופליין כי כולם בבית היום”.

פלוס500 ואטאלנטה (פלוס500)פלוס500 ואטאלנטה (פלוס500)

איך הגעתם לעולם הספורט?
המנכ”ל צרויה: “לפני 7 שנים פנו אלינו מאתלטיקו מדריד וזה עניין אותנו ופתח לנו את הראש לאפשרות של לתת חסויות ספורט. עשינו מחקרי שוק ובדיקות והבנו שיש קורלציה גבוהה מאוד בין קהל הלקוחות שלנו לבין אוהדי ואוהדות כדורגל וספורט בכלל. זה התאים לנו גם מפריסה גיאוגרפית שעיקר הפעילות שלנו באותה תקופה הייתה באירופה, ספרד מדינה חזקה אצלנו והגילאים מתאימים אז הלכנו על זה. ראינו כי טוב. את החסות אנחנו מודדים באמצעות חברות צד חיצוניות כמו ניתוח סטטיסטי שאומר לנו מה החשיפה שלנו מאותה מדינה ואנחנו מצליבים את זה עם הגידול אצלנו במדדים ויודעים לבצע הערכות מה התרומה של הדבר. זה קצת יותר קשה מאשר לנתח תרומה של שיווק אונליין כי שם אתה רואה בדיוק את המצב - הוצאת דולר, אתה רואה כמה הכנסת בדיוק. במצב הזה זה יש לנו יותר הערכות וניתוחים סטטיסטיים שמנסים להעריך מה התרומה ומה ההיקף, יכול להיות שבן אדם חיפש אותנו בגוגל ושילמנו על זה שם אבל בתודעה שלו הוא מכיר את פלוס500 כי הוא ראה אותה כבר בספרד וגם את זה אנחנו מנסים להעריך”.

מנכ”ל חברת פלוס 500, דוד צרויה (פלוס500)מנכ”ל חברת פלוס 500, דוד צרויה (פלוס500)

“הפרסום שלנו בספורט לא מסתכם רק בכדורגל, כאשר במהלך השנים פרסמנו גם ברולאן גארוס, יורוספורט, טור דה פראנס וחסות גם לקבוצת רוגבי באוסטרליה. שנת 2020, שנת הקורונה, הייתה שיא עבורנו במדדים מבחינת כמות לקוחות, הכנסות ורווחים, והייתה התעניינות בשווקים שעניינה את הסוחרים. כל אחד שטיפה מתעניין סחר במניות ובכלים נוספים ובעצם זה הביא לנו תוצאות טובות, ובעקבות כך גם העלנו את תקציב השיווק ובהתאם גדל גם תקציב החסויות והחלטנו לחפש לתת חסות לעוד קבוצות ספורט. אני יכול לספר שפונים אלינו באופן קבוע. במהלך השנים כל הקבוצות המוכרות מהליגות הבכירות פנו אלינו. בשנה שעברה החלטנו לעשות בדיקה מי הקבוצות שפנויות וגיבשנו רשימה של 20 קבוצות טובות עם פוטנציאל והתחלנו לנתח. לקחנו שירותים של חברת הניתוח הסטטיסטי. עשינו השוואות בין החשיפות של הקבוצות והסתכלנו על הביצועים שלנו באותן מדינות וכך הגענו וליקטנו את הבחירה בלגיה ורשה בפולין, יאנג בויז בשווייץ ואטאלנטה באיטליה”.

המנכ”ל הרחיב: “המאפיין הוא שמדובר בקבוצות שלא הלכנו בהן על המובן מאליו, על מועדון יקר שבו שפכנו את התקציבים שלנו, אלא חיפשנו מבחינה סטטיסטית קבוצות שיוכלו לתת לנו חשיפה גבוהה בעלות לא גבוהה יחסית לקבוצות פאר. אם ניקח את אטאלנטה אז ברור שלתת חסות לאינטר, מילאן או יובנטוס תביא יותר חשיפה, אבל גם העלות שלנו מצידנו תהיה גדולה הרבה יותר. באטאלנטה תפסנו קבוצה בתחילת תור הזהב שלה, קצת כמו שאנחנו רואים את אתלטיקו של 7 השנים האחרונות, שאלו שנות השיא. אטאלנטה קבוצת צמרת שהגיעה עד לשמינית הגמר של ליגת האלופות בעונה שעברה והפכה לשחקנית קבועה במפעל. לקחנו אותה במחיר הגיוני עבורנו. החשיפה מעולה באיטליה וכך אנחנו מצליחים לאפשר תקציב נוסף לשווקים נוספים. כנ”ל יאנג בויז שהגענו אליה אחרי שנים שהיו דווקא שייכות לציריך או גרסהופרס ובעונות כאחרונות עם מנכ”ל חדש גרמני שלקח את המועדון ועשה סדר, היא מפציצה וגם לקחה אליפות בפער ענק עונה שעברה. אותו הדבר גם עם לגיה ורשה שהיא דומיננטית בפולין. עשו שם עבודה נהדרת בכל הנושא של טיפול בגזענות, לקחו את המועדון קדימה בשנים האחרונות ויש להם המון חשיפה בפולין בכלל. לכן התקדמנו עם המועדונים האלה בחוזה לכמה שנים״.

הסכם החסות החדש (באדיבות לגיה ורשה)הסכם החסות החדש (באדיבות לגיה ורשה)

כמה העובדה שאתלטיקו ואטאלנטה נמצאות בשנות השיא שלהן תרמה לעבודה המשותפת ולחשיפה שלכם?
ניר, סמנכ״ל השיווק: “היופי פה הוא שתפסנו קבוצות גדולות בתחילת תור הזהב. אתלטיקו של לפני 7 שנים זו לא אתלטיקו של היום, לא בדירוג אופ״א, לא בכמות ההישגים וגם לא בקרב אוהדיה ברחבי העולם. עם אטאלנטה זיהינו משהו דומה מאוד בהפיכה שלה למותג בינלאומי. עם עלייה לליגה של הגדולות שזה דומה במקביל לתהליך שיש אצלנו בפלוס500 שעברה בזמן הזה להיסחר בבורסה הראשית בלונדון, וממשיכה לגדול ולהתפתח גם מבחינת כמות לקוחות וגם הכנסות ורווחים. זה משהו שממתג גם אותנו כאחת החברות המובילות באנגליה היום. באטאלנטה יש קבוצה בתהליך המראה למעלה, יש פה מן הסתם סיכון שלוקחים בדרך. אתה לוקח קבוצה שבעונה אחת לא טובה יכולה לצנוח למקום נמוך. לכן אנחנו גם עושים את הבדיקה שלנו גם מהצד המקצועי של המועדון, גם להסתכל על התנהלות ההנהלה של הקבוצות ולא רק הכדורגל ואנחנו רואים משהו שנבנה לשנים קדימה, גם מקצועית, גם בניית קבוצת הנוער, ראייה לטווח ארוך, בעלים מאוד יציבים וזה משהו שהוא עוזר לנו לקבל את ההחלטה ולהבין שיש קבוצה שיכולה לצמח יחד איתנו ובמאמצים שלנו להגדלת החשיפה”.

אנטואן גריזמן מוצג באתלטיקו, עם לוגו החברה (טוויטר)אנטואן גריזמן מוצג באתלטיקו, עם לוגו החברה (טוויטר)

אטאלנטה היא הקבוצה שנפגעה אולי הכי הרבה ממגפת הקורונה, העיר ברגאמו באופן כללי הייתה מהמוכות ביותר, כמה זה השפיע על הכניסה שלכם לקבוצה בתור נותני חסות?
ניר זץ: “כשנכנסנו לשיח עם אטאלנטה זה היה למעשה אחרי האירוע המפורסם של המשחק מול ולנסיה שהוביל לגל ההתפשטות בעיר. כמה חודשים לאחר מכן אנחנו הגענו והטראומה שלהם הייתה בתוך השיח, אבל מה שיפה שם זה שאטאלנטה, וזה אחד הדברים שעזרו לעיר ברגאמו ולאזור כולו להתאושש ולקבל קצת נחת, זה שמדובר בקבוצה שמצליחה באופן מסחרר. היא הגיעה באותה שנה לשלב גבוה בליגת האלופות שזה הישג חסר תקדים, סיימה את העונה בארבע הראשונות באיטליה והעפילה שוב לליגת האלופות. החיבור שם לקהילה הוא חיבור מדהים ויוצא דופן - לדוגמה, לכל תינוק שנולד בברגאמו מגיעה חבילה עם חולצה של אטאלנטה ישירות לבית החולים. אין משהו שיכול לחבר יותר משפחות ואוהדים לתוך הקבוצה והכדורגל”.

מתיאו פסינה (טוויטר)מתיאו פסינה (טוויטר)

אפשר להגיד שאתם מביאים מזל לקבוצות?
ניר (צוחק): ״אני חושב שכן. כדורגל מלא באמונות טפלות. זה התחיל עוד באתלטיקו עם המנכ”ל שם מיגל אנחל שממש היה שלב שהוא אמר ‘טוב, אנחנו צריכים איתנו את פלוס500 כי הם מביאים איתם משהו טוב’, וזה המשיך עם כל הקבוצות כי רמת ההישגים שהן מגיעות אליהן זה חסר תקדים. יאנג בויז בעונה הגדולה ביותר שלהן, אני מקווה שזה ימשיך ככה. להגיע לאלופות אחרי אליפות בהפרש עצום, לפתוח עם ניצחון על מנצ’סטר יונייטד. אנחנו לא ציפינו לזה ואם מדברים על רמת החשיפה אז אתה יכול לתאר לעצמך מה זה לפתוח עיתונים בלונדון יום אחרי משחק עם מנצ’סטר יונייטד ולראות את החולצה של יאנג בויז מתנוססת שם עם “פלוס500” על החזה”.

מאמן ושוער יאנג בויז עם אנשי Plus500 (יח"צ)מאמן ושוער יאנג בויז עם אנשי Plus500 (יח"צ)

איך עובד שיתוף הפעולה שלכם ברוגבי באוסטרליה?
”ברוגבי אנחנו קצת פחות מבינים אבל במספרים אנחנו מבינים בכל מקום. בחלק של המדידה ולהבין מה זה מביא לנו זה מתנהל בצורה מאוד דומה. בחלק של הספורט יש לנו את החברה המקומית והאנשים שלנו באוסטרליה שמבינים יותר מאיתנו ברוגבי, ספורט שלישראלים קצת קשה יותר להתחבר אליו. לאט לאט אנחנו לומדים והתחברנו. כשהיה גמר אליפות אוסטרליה אז מצאנו את הדרך לצפות בו ותוך כדי גם להבין את המשחק”.

איך נראים הבדלי התקציב בין מועדון רוגבי באוסטרליה לבין אתלטיקו מדריד לדוגמה?
”יש הבדלים ענקיים בסדרי הגודל גם בתקציב וגם בחשיפה, יש הבדל כשמדברים על קבוצה בינלאומית כמו אתלטיקו שמגיעה בכל שנה לשלב גבוה בליגת האלופות וזה מתבטא בתקציב לבין מועדון מאוסטריה”.

ניר זץ, סמנכ"ל השיווק בפלוס500. (צילום: נתנאל טוביאס)ניר זץ, סמנכ"ל השיווק בפלוס500. (צילום: נתנאל טוביאס)

יש כוונה להתחבר לקבוצות נוספות, ענפים נוספים?
”האסטרטגיה שלנו היא לייצר חשיפה וחשיפה חיובית ולהשקיע את הכסף במקומות שאנחנו מאמינים שיביאו דרך. אין לנו אסטרטגיה שאומרת שנתחבר לעוד מספר מסוים של קבוצות או ענף חדש, בכל מקום שנזהה הזדמנות אנחנו נמצאים בו. זה יכול לקרות גם להפך. במקומות שנרגיש שיהיה נכון לנו להפסיק ולעצור אז נעשה את זה. אנחנו עושים את השיקולים שלנו המקצועיים ולא הרגשיים אפשר לקרוא לזה, כי החיבור עם ספורט הוא מאוד רגשי אבל ההחלטה היא מקצועית”.

מה לגבי קבוצה ישראלית, יש אפשרות שתעניקו חסות?
”אין החלטה שלא נלך לקבוצה ישראלית. השיקול הוא שיקול של גודל השוק הישראלי וההזדמנות שיש. כרגע אנחנו מעריכים שהצורך הוא לא קיים כרגע בישראל אבל אם בעתיד נחליט להגדיל את ההשקעה בשוק המקומי פה ונחשוב שחסות בספורט הישראלי תאפשר לנו את הדברים אז לא נתבייש לעשות את זה, וכמובן עם קבוצות גדולות ומצליחות, דבר שיביא איתו השפעה חיובית”.

בקרוב גם בישראל? (רדאד ג'בארה)בקרוב גם בישראל? (רדאד ג'בארה)

יש לכם השבוע דרבי בליגת האלופות, יאנג בויז מול אטאלנטה.
”זה סיפור מדהים. יש ספונסר אחד בשלב הבתים של ליגת האלופות עם שלוש קבוצות וזה פלוס500. זה דבר שהיה שייך בעבר למותגי על כמו חברת ‘אופל’ שראו אותה בכל משחק על החולצות, גם ‘פליי אמירייטס’ שנכנסה חזק לעולמות האלה, והיום אנחנו הספונסר הכי משמעותי בליגת האלופות. להגיע למצב שיש משחק בליגת האלופות שהולך להתנוסס משתי הקבוצות הלוגו שלנו על החולצה זה מרגש. אפילו ביקשנו מהקבוצות לעלות להצגת השחקנים והמנון האלופות עם חולצות המשחק כדי שהלוגו יהיה בולט בצורה מקסימלית. 22 שחקנים מקצה לקצה, עם הלוגו שלנו. מרגש מאוד”.

אתם עוקבים אחרי המשחקים מקרוב ביציעים?
”הקורונה קצת שינתה את התמונה בהקשר הזה. הבריאות שלנו ושל העובדים זה לפני הכל, ואני חושב שדווקא במסגרת הפיכת האתגר לפתרון, היכולת שלנו להגיב מהר ולסגור חוזים גם מרחוק בלי לפגוש פנים אל פנים אלא רק בזום מול בעלי הקבוצות והמנכ”לים, להגיב ולא לחשוש ללכת קדימה, לדעת מה אנחנו רוצים, זה היתרון. יש צוות שמנהל את החסויות ויודע להבין איפה אנחנו רוצים חשיפה נוספת. זה משהו שלא כל אחד יכול להביא אותו. בהקשר הזה של הקורונה, רמת הביטחון שנתנו לקבוצות ועדיין נותנים להן בתקופה מערערת מבחינתן. תקופה שנעצרו משחקים ונותני חסות בספרד לקחו צעד אחורה, אנחנו נתנו גב מלא לאתלטיקו גם בתקופה הזו של חוסר הוודאות. אותו הדבר קרה עם הקבוצות הנוספות שיודעות שאנחנו נמצאים שם ובטוחים, והעובדה שהחברה מצליחה להצליח גם בתקופה הזו זה נותן להן ביטחון”.

שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים (La Liga)שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים (La Liga)

מה השאיפות שלכם הלאה?
”השאיפה הגדולה היא להמשיך לגדול מכל הבחינות. לקוחות, הכנסות ורווחים, שווי החברה, לגדול לשווקים חדשים, ארה”ב זו משימה גדולה שיצאנו איתה לדרך, ומשם השמיים הם הגבול”.

הפלטפורמות של פלוס500 מאפשרות מסחר במגוון כלים פיננסים: חוזי הפרשים (CFDs), מניות, חוזים עתידים ואופציות על חוזים עתידיים.  החברה עוסקת בפיתוח תוכנה, המהווה פלטפורמה למסחר בחוזי הפרשים CFDs המבוססים על מגוון כלים פיננסים: מניות, מטבעות וירטואליים, מדדים, סחורות, מט"ח, אופציות ותעודות סל. בנוסף, החברה השיקה את 'Plus500 Invest', פלטפורמה למסחר במניות ותעודות סל אשר הושקה תחילה בשווקים נבחרים ותוצע בהמשך בשווקים אירופאים נוספים, ’Plus500 Invest’. דרכה ניתן יהיה לבצע עסקאות דרך מגוון רחב של כלים פיננסיים הכוללים את המניות והתעודות הפופולריות ביותר בבורסות הגדולות בעולם. השנה רכשה פלוס500, את החברות Cunningham Commodities, LLC  ו-Cunningham Trading Systems, LLC שמאפשרות מסחר בחוזים עתידים ובאופציות על חוזים עתידיים. זוהי דריסת הרגל הראשונה של החברה בארצות הברית והיא תביא להרחבת השירותים המוצעים מטעם הקבוצה ברחבי העולם.