בהפועל תל אביב החליטו שלא לעבור על סדר היום על אירועי משחק ההפסד 3:2 לבית"ר ירושלים וקיבלו החלטה יוצאת דופן שעוד תכה גלים: בפעם הבאה שיושמעו קריאות גזעניות, שחקני הפועל ירדו לחדר ההלבשה ויפסיקו את המשחק.

ההחלטה הגורפת הזאת שהתקבלה במועדון, הגיעה בעקבות האירועים החריגים בהם הורחק טוטו תמוז בצהוב שני לאחר שסימן 'שקט' לקהל של בית"ר בהפסד בטדי לא נגמרים. במועדון האדום שמעו את הנהמות לעבר השחקנים שחומי העור של הקבוצה והחליטו שבפעם הבאה הם פשוט יפסיקו את המשחק. יש לציין שמדובר בהחלטה תקדימית איזשהי קבוצה בליגת העל.

גורם בכיר בהפועל אמר ל-ONE: "התקבלה החלטה בהנהלת הקבוצה שבפעם הבאה שיישמעו ביטויים גזעניים נגד השחקנים נרד מהדשא. יש גיבוי לכך מאופ"א ומפיפ"א ותקדימי עבר. בנוסף לכך, אנחנו חושבים שזה הזוי שלפחות הנהמות לא הוזכרו אפילו בדו"ח השופט. מילא הקללות, זריקת החפצים והבננות זאת שערורייה".

עוד קודם לכן, הוציא המועדון הודעה בה הוא כתב: "אנחנו מצפים מההתאחדות ומאיגוד השופטים לפעול בהתאם להנחיות הברורות והמחמירות מאופ"א ומפיפ"א ולהפעיל נגד הקבוצות והאוהדים הגזענים את הסנקציות החמורות שקבועות בחוקים ובתקנונים", נכתב בפניה. "ההרחקה של טוטו תמוז, מעבר לעובדה שהיא נוגדת את המגמה הברורה בכדורגל העולמי, בו שחקנים אינם מורחקים בגין אירועים דומים, בגינה מתן פרס לגזענות ומהווה צידוק מעוות לתופעה המסוכנת".

צפו: 2:3 ענק לבית"ר על הפועל בטדי

מאמן הפועל תל אביב, יוסי אבוקסיס, עלה לשידור בתוכנית הספורט של ישראל והתייחס לשיפוט: "לא צויין שום דבר שקשור לבננות בדו"ח השיפוט. אם לא ראו את הבננות ומה שזרקו עליי אוהדי בית"ר, אני לא יודע על מה השופט והמשקיף הסתכלו. זה נותן לגיטימציה לעשות את זה בכל משחק אם לא ישימו לזה סוף. מה שראו זה שטוטו תמוז רץ עם האצבע על הפה. יכול להיות שהיינו מפסידים גם ככה את המשחק, אבל לראות דברים רק של צד אחד הוציא אותנו מהכלים".

אבוקסיס הוסיף: "היינו טובים מאוד בחצי הראשון ובחצי השני זה התהפך. הכל היה במשחק אבל בסוף אנחנו צריכים לדבר על טעויות שיפוט וזה חבל".

טוטו תמוז מתפרץ לעבר גרינפלד (יוסי ציפקיס)
טוטו תמוז מתפרץ לעבר גרינפלד (יוסי ציפקיס)
 

החלטתם לרדת מכר הדשא אם דבר כזה יקרה פעם נוספת.
"זו החלטה שהתגבשה אצלנו לאחר המשחק. לא יכול להיות שנוהמים לעבר תמוז ודג'מבה דג'מבה ולא עושים שום דבר. הכעיס אותנו שהרחיקו דווקא את תמוז. כולנו הולכים אחרי ההחלטה הזו".

"בית"ר שיחקה מצוין בחלק השני, חשוב להגיד את זה. הגיע לה לנצח. אבל חבל שהגיעה החלטת השופט וחבל על הדברים שנאמרו לשני השחקנים שחומי העור שלנו. אם ההחלטה הייתה של איתן תבריזי זה חמור מאוד".

יש לציין כי אחד השחקנים שנפגע מאוד בעקבות האירועים הוא הקשר אריק דג'מבה דג'מבה, שאף אמר באימון הבוקר כי קראו אוהדי בית"ר קראו לעברו קריאות "כושי" ואף זרקו לעברו בננה: "אני מבין את ההתנהגות של טוטו תמוז", אמר הקמרוני, והוסיף: "היה קשה לו להתמודד עם זה. לא צריך להתעסק בצבע העור של השחקנים".

דג´מבה דג´מבה, תמוז ופנטסיל. לקחו קשה את המקרה (יוסי ציפקיס)
דג´מבה דג´מבה, תמוז ופנטסיל. הקמרוני לקח קשה את המקרה (יוסי ציפקיס)
 

בהפועל גם לא אהבו, בלשון המעטה, את העובדה שתמוז יועמד מחר לדין בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות, אחרי שבית"ר לא הועמדה לדין בעקבות אותן קריאות גזעניות, לכאורה. במועדון חוששים כי תמוז ייענש בהרחקה ממשחק נוסף, דבר שימנע ממנו לשחק בדרבי הגדול של ת"א נגד מכבי.

בהתאחדות לכדורגל סרבו להגיב לשאלה מה יעשו במקרה שהפועל אכן תרד מהמגרש אם מקרה שכזה יחזור על עצמו.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה