התחושה הכללית מליל אמש (חמישי) בנוקיה היא שכולם יצאו די מרוצים. מכבי אשדוד אומנם הובסה 83:63 בגמר ע"י מכבי ת"א, אך היא את שלה בהחלט עשתה בעצם העפלתה לפיינל פור והעובדה שהגיעה עד לגמר הייתה למעשה בונוס גדול על הצורה שבה התנהלה במשך השנתיים שלה בליגה הבכירה.

אחד האנשים שאחראים להצלחה הגדולה של הקבוצה הדרומית הוא המנהל המקצועי, עו"ד שי האוזמן, שהיה שותף מלא ועיקרי בבניית סגל השחקנים ובחירת הצוות המקצועי. לאחר ההפסד למכבי בגמר סיכם האוזמן את העונה: "לא ייאמן שהגענו לכאן. זו לא עונה אחת, אלא שנתיים. עשינו מסע לחלוטין בלתי צפוי. גם אנחנו לא צפינו, קצת חלמנו, אבל לא צפינו את זה. נתנו את כל מה שיכולנו. זה היה מעט גדול עלינו ונגמרנו פיזית ברבע הרביעי. לא היה לנו מספיק כלים כדי להתמודד עם אחת הקבוצות הטובות באירופה. אנחנו מאוד מקווים לחזור לפה בעתיד".

באשדוד יעשו הכל כדי לשמר את הקבוצה של העונה, אבל גם הם יודעים שמדובר במשימה כמעט בלתי אפשרית. המטרה הראשונה היא להשאיר לעוד עונה את הקפטן, מאיר טפירו, אבל למרות שהוא כבר בן 37 ,יש מספר קבוצות שחפצות בשירותיו כשמכבי חיפה היא אחת מהן.

על העבודה שמצפה לו ולקברניטי המועדון בקיץ סיפר האוזמן: "אנחנו רוצים את מאיר ורוצים שהוא יישאר. אנחנו חושבים שזה אפשרי וגם מאיר רוצה להישאר. יש לנו אופציות על לא מעט שחקנים כמו אלכס טיוס, רובי בוסטיין, גלעד קרני, דרור חג'ג', דניאל גור אריה ואנטון שוטבין אז כמותית לא מעט שחקנים אמורים להישאר ואנחנו נפעל שהם יישארו.

צפו במכבי ת"א זוכה באליפות ה-50

"בכנות, את ג'וש קרטר וג'וש דאנקן קשה לי לראות נשארים פה עוד שנה, למרות שאנחנו ננסה, אבל חלק מהדיל שהיה בינינו לקראת השנה השנייה הוא - קחו את הצ'אנס איתנו, תגדלו איתנו עוד שנה ואז תקפצו במקום מדרגה אחת - שתיים או שלוש ואני חושב שהם כבר שם. לחלום לא עולה כסף, אבל להביא כסף זה קשה. אנחנו אסירי תודה על תקציב מינימום ואם יהיה יותר מזה אז כמובן שנהיה מאושרים", סיים האוזמן.

אחד מכוכבי העונה המפתיעה של אשדוד היה הסמול פורוורד, ג'וש קרטר, שבגמר קלע 14 נקודות, אך רק עם 1 מ-7 מטווח השלוש נקודות. קרטר כנראה יעבור בשנה הבאה לקבוצה גדולה יותר ובינתיים חולם עדיין על ה-NBA. הוא התפנה לסכם את הגמר ואת העונה שהייתה לו באשדוד: "הייתה לנו עונה טובה. הגענו למשחק על האליפות והרגשתי טוב בגלל זה. למרבה הצער, הפסדנו בגמר לקבוצה מצוינת, אבל עשינו את כל מה שיכולנו, שיחקנו חזק ואני מרוצה מזה.

מאיר טפירו. מחזיק בהצעה גם ממכבי חיפה (שי לוי)
מאיר טפירו. מחזיק בהצעה גם ממכבי חיפה (שי לוי)
 

"מכבי שיחקו טוב. הם קלעו באחוזים גבוהים ואנחנו לא הצלחנו לקלוע מבחוץ. הם פשוט קבוצה טובה יותר. אני חושב שהייתה לנו קבוצה נהדרת השנה. היו לנו תקופות פחות טובות, אבל תמיד נשארנו ביחד והייתה פה חבורה מדהימה של אנשים וכולם היו ממש חברים אחד של השני. לא היו שחקנים עם גישה לא טובה ותמיד הייתה אווירה טובה בין השחקנים ובקבוצה כולה. אני מקווה שהעונה הזאת תעזור לי לשחק ברמות הגבוהות ביותר. אני אשחק הכי חזק שאני יכול ואקח כל הזדמנות שתהיה לי בעתיד", סיים קרטר.

משה ביטון הפורש: "מאמין שאשאר בחיק איגוד השופטים"
עבור השופט הוותיק, משה ביטון, גמר הפיינל פור אמש היה המשחק האחרון בקריירת השיפוט והוא נפרד מהמשרוקית לאחר 34 שנה. לאחר ששפט את משחק הגמר הוא סיפר ל-ONE על סיום הקריירה: "האמת, אני עדיין לא מעכל את זה אני חושב. כל היום טלפונים ועכשיו הברכות, אבל כנראה שזהו. אני חושב שזה המעמד הכי בכיר בכדורסל הישראלי וזהו מעמד בהחלט מכובד לסיים בו את הקריירה".

ביטון (שי לוי)
משה ביטון. איגוד השופטים מאבד את אחד השופטים הבכירים (שי לוי)
 

עוד אמר ביטון: "אני לא יודע כמה יחסר לי, ימים יגידו. יש הרבה דברים שאני אזכור, אבל אני מאמין שאני אשאר בחיק איגוד השופטים עם החברים הנפלאים שעובדים, החבר'ה הצעירים שיהיו דור ההמשך. אני מאמין שהם יחזיקו את האיגוד יפה וימשיכו את הדרך שלנו. יש לנו הרבה שופטים צעירים טובים ואני סומך עליהם בעיניים עצומות. לאוהדי הכדורסל המסר שלי הוא שישמרו על הגינות, ספורטיביות, בריאות ושיהנו". 

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה