אחד הצופים המרותקים ביותר לכסא הערב (ראשון) ב-21:00 בגמר היורוליג בין אולימפיאקוס לבין צסק"א מוסקבה, הוא מאמן מכבי תל אביב נכון לכתיבת שורות אלה, דייויד בלאט.

למערכת ONE נודע שבלאט התבקש ע"י בכיר בצסק"א להמתין עם החתימה במכבי, ממנה גם ככה הוא לא מתלהב בעקבות הביקורת הקשה אותה הוא ספג ישירות מהבוסים שלו.

בשיחה עם גורם ישראלי עם נשיא צסק"א הבהיר אנדריי ואטונין שכרגע חשוב לקחת את גביע אירופה ורק אח"כ להתייחס לנושא המאמן בקבוצתו, שלמשרה זו מועמד גם ז'לימיר אוברדוביץ', מאמנה של פנאתינאיקוס שהפסידה בחצי הגמר לרוסים.

חובה להבהיר שבלאט צפוי לקבל את המפתחות לצסק"א מוסקבה רק אם הקבוצה לא תזכה בגביע היורוליג שאם כן, המאמן יונאס קזלאוסקאס צפוי להמשיך בתפקידו.

דייויד פדרמן מסר בתגובה ל-ONE: "זה נכון שהוא עדיין לא חתם רשמית במכבי ואני מתקשה להאמין שהוא יחתום בצסק"א, אני יכול לומר לך שהוא אישר לנו בעל פה שהוא יאמן את מכבי בעונה הבאה, הכל סגור איתו בעל פה, גם אנחנו מחכים לחתימה".

דייויד בלאט סירב להגיב לידיעה.

כידוע, בלאט נמצא בתקופה האחרונה באור הזרקורים לאחר שזכה לביקורות מצד מנהלי הקבוצה ובראשם דייויד פדרמן על היחס לו זכה תיאו פפלאוקאס, היווני הוותיק, מהמאמן.

אוברדוביץ´. גם הוא מועמד לתפקיד (GettyImages)
אוברדוביץ´. גם הוא מועמד לתפקיד (GettyImages)
 

בהנהלה ביקרו בחריפות את בלאט בתקופה האחרונה לאחר הכישלון שלו להגיע עם הקבוצה לפיינל פור בעקבות ההדחה מול אותה פאו, מה שהוביל לפיצוץ גדול ולאפילה סביב עתידו של המאמן. למרות שכבר סיכם עקרונית על המשך דרכו איש במועדון לא מצהיר באופן רשמי כי החוזה עמו ייחתם בקרוב.

כמו כן הביעו בהנהלה כעס על אופי הלחץ בו העמיד אותם בלאט בכל הנוגע להחתמתו של ריצ'ארד הנדריקס בקבוצה בכל סכום כספי אשר יידרש לכך. לצד כל אלו, יש לציין שהקבוצה זכתה העונה בשלושה תארים, גביע צ'אנס, גביע המדינה ובליגה האדריאטית.

דייויד בלאט, דייויד פדרמן ושמעון מזרחי. מתוח בגזרה (יוסי ציפקיס)
דייויד בלאט, דייויד פדרמן ושמעון מזרחי. מתוח בגזרה (יוסי ציפקיס)
 

צסק"א מוסקבה: אימפריה שחוזרת לשיאה העונה
צסק"א מוסקבה עלתה לגמר היורוליג שייערך ב-21:00 ותפגוש את אולימפיאקוס. בחצי הגמר גברו הרוסים על פנאתינאיקוס 64:66 לאחר שמחקו פיגור של 14 נקודות לאחר הרבע הראשון.

לא רבים זוכרים עכשיו שצסק"א חוותה בעונה שעברה את הרגעים הקשים ביותר שלה מבחינה מקצועית בשנים האחרונות. מינויו של דושקו וויושביץ' לתפקיד המאמן אחרי עונה מצוינת שלו בפרטיזן בלגרד לא עלה יפה, שחקנים נפצעו ונעדרו תקופה ארוכה, אחרים שיחקו מתחת לרמתם וגם חילופי המאמנים בהמשך לא הועילו.

יונאס קזלאוסקאס. לא ימשיך אם לא יזכה ביורוליג (GettyImages)
יונאס קזלאוסקאס. לא ימשיך אם לא יזכה ביורוליג (GettyImages)
 

צסק"א, זו שהגיעה ליותר מעמדי פיינל פור מכל אחת אחרת ביורוליג לאורך העשור האחרון ועד לאותו רגע, כשלה מלעלות אפילו לטופ 16. זה היה אחד הכישלונות הגדולים והמפתיעים שנרשמו ביורוליג, נפילה של ממש.

איכשהו, ג'יי אר הולדן וטרייג'אן לנגדון הצליחו בהמשך העונה לסחוב את הקבוצה לאליפות רוסיה והודיעו בסיום על פרישה, בעוד המאמן השלישי באותה עונה, יונאס קזלאוסקאס, ייצב אותה.

קירילנקו. מכוכבי צסק&qout;א מוסקבה העונה (GettyImages)
קירילנקו. מכוכבי צסק"א מוסקבה העונה (GettyImages)
 

בקיץ הוא המשיך בעבודה ובעזרת תקציב גדול והגעתם של אנדריי קירילנקו וננאד קרסטיץ' הוביל את צסק"א מרחק 40 דקות מהגמר. מולו תעמוד אחת מקבוצותיו הקודמות, אולימפיאקוס פיראוס.

צסק"א זכתה בעבר ב-6 תארי יורוליג, ב-18 אליפויות רוסיה (מחזיקה גם ב-24 תארים לפני פירוק ברית המועצות) וב-4 גביעים ברוסיה.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה