פרסום ראשון: כדורגלן הפועל חיפה, עלי חטיב, גיבש בשבוע האחרון תביעת נזיקין על סך חצי מיליון שקלים נגד המעורבים בתקיפתו באצטדיון המושבה באמצעות עורך דינו הישאם הווארי. התביעה תוגש בשבוע הבא לבית המשפט המחוזי בחיפה.

חטיב יגיש את תביעת הנזיקין נגד מאמן השוערים של מכבי פתח תקווה, עמי גניש, שנגח בו, נגד יגאל ממן שלטענת השחקן בעט בראשו בזמן שהיה שרוע על כר הדשא ונגד הקבוצה ממלאבס לה יש אחריות שילוחית על כל הנעשה במגרש.

עו"ד הווארי שמייצג את השחקן אמר ל-ONE: "תביעת הנזיקין גובשה נגד כל המעורבים ויש כוונה להגישה לבית המשפט בחיפה כבר בתחילת השבוע הבא, אחרי שנשלים מספר פרטים נוספים דוגמת חברת הביטוח שאמורה לכסות את הארועים במגרש. תביעת הנזיקין תעמוד על חצי מיליון שקל ואולי קצת יותר מזה".

הקשר, שחזר להתאמן וערך אימוני ריצה כשהוא מצוייד במסיכה מיוחדת שנועדה למנוע פגיעות נוספות, מתכוון להגיש את התביעה בה יהיה פירוט מלא על הנזק הרפואי שנגרם לו כתוצאה מהאירועים האלימים שהתרחשו במגרש, כאשר הוא הסתמך בין היתר על האבחנה הרפואית שקיבל מביה"ח רמב"ם לפני עשרה ימים.

צפו ב-0:2 של הפועל חיפה על ראשל"צ

כזכור, הרופא שמלווה את חטיב ד"ר ליאון ארדקיאן ציין: "עלי סובל מחבלות בפנים, מהגבלה חמורה בהזזת הפה, מכאבים עזים שמקרינים לראש ולאזור הצוואר. יש לו פגיעות שמגבילות את תנועת הפה ותנועת הלסתות. עלי יצטרך לקבל חופשה ומנוחה לעשרה ימים".

חטיב באימון עם המסכה (דוברות הפועל חיפה)
חטיב באימון עם המסכה (דוברות הפועל חיפה)
 
משטרת ישראל רוצה מאסר בפועל לחטיב ולדנקוביץ'
משטרת ישראל מצידה דווקא הודיעה בכתב כי בכוונתה לעתור למאסר בפועל בעניינם של חטיב ודנקוביץ'. הודעה זו באה בכתב אישום שהוציאה המשטרה נגד השחקנים. עורך דינם של השניים, תומר נווה, אמר ל-ONE: "בתיקים חמורים פי עשרות מונים לא מבקשים מאסר בפועל, לכן תמוהה הדרישה שבמקרה הנ"ל נעשית דרישה שכזו".

כתב האישום מתבסס על תקיפת דני פרדה ובו נכתב: "במהלך התגרה תקף הנאשם 1 (דנקוביץ') את שחקן מכבי פתח תקוה דני פרדה בכך שסטר לו בפניו ודחף אותו, בעודו זה מתחבק עם מנהל הקבוצה וחוגג את ניצחון קבוצתו. בהמשך, ניגש הנאשם 2 (חטיב) לעבר המתלונן (פרדה) והכה אף הוא את המתלונן באגרוף לפניו".

שופט המשחק אסף קינן זומן להיות עד. הבעלים יואב כץ אמר: "הקורבן הפך לנאשם. אלו שנתנו לו את הבעיטות לא נאשמים. איך יכול להיות שאסף קינן יהיה עד כאשר בתצהיר בהתאחדות הוא טען שלא ראה כלום".

דני פרדה במהומה. המשטרה רוצה מאסרים בפועל (משה חרמון)
דני פרדה במהומה. המשטרה רוצה מאסרים בפועל (משה חרמון)
 

סמנכ"ל הפועל חיפה, בועז גולן, הגיב לדרישת המשטרה: "זה הזוי וחמור שהמשטרה מתערבת בנעשה במגרש הכדורגל כשסעיפי התקנון הכדורגל מדברים וקובעים מה יהיה עונשו של השחקן שמבצע עבירה כזו. אלה דברים שמקומם להיסגר בבתי הדין של ההתאחדות לכדורגל ולא במשטרה. לצערי היום הוציאה המשטרה כרטיס אדום לכל שחקני הכדורגל בישראל שמעתה יחששו לבצע עבירה, כי היא חלק מהמשחק מזאת מחשש שיפתח נגדם תיק פלילי והם יעצרו".

בתוך כך חטיב זוכה לתמיכה מצד ארגון השחקנים, כאשר מנכ"ל הארגון אריה אלטר אמר: "לצערנו הרב, המהלך של משטרת פתח תקווה בהמלצה להעמיד לדין את שחקני הכדורגל של הפועל חיפה, חטיב ודנקוביץ', הינו מהלך פופוליסטי מצער. המשטרה מתמקדת במקום הלא נכון, במקום לטפל בשורש הבעיה היא מחפשת כותרות בתקשורת. אני מאמין שהשכל הישר יגבר והפרקליטות לא תגיש כתבי אישום. אין לי ספק שאם לא כך יהיו פני הדברים, השחקנים יצטרכו לשקול תגובה קולקטיבית".

אריה אלטר (משה חרמון)
אריה אלטר: " המשטרה מתמקדת במקום הלא נכון" (משה חרמון)
 

 

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה