יואל רזבוזוב, אלוף ישראל במשך עשר שנים ברציפות, שוקל להודיע על פרישה אם ענייני איגוד הג'ודו לא ייפתרו בהקדם. רזבוזוב שהשתתף בשתי אולימפיאדות ואף זכה במדליית כסף באליפות אירפה בשנת 2004, עבר להתחרות במשקל כבד יותר, מ73 קילו ל-81 קילו.

רזבוזוב פתח את הלב כשדיבר עם ONE על מצבו האישי ונשמע כאוב מאוד: "אני בשלב הכי קריטי בקריירה שלי אחרי שעליתי ממשקל של 73 קילו ל-81 קילו. מבחינה בריאותית לא יכלתי לשמור על המשקל ואני צריך לראות מה יהיה הקריטריון האולימפי. אם לא אספיק להשיג נקודות בטורנירים הקרובים אצטרך לקבל את ההחלטות שלי ואולי לתלות את החליפה. לצערי פספסתי את הטורניר שנערך ברומא".

רזבוזוב הוסיף: "בקרוב נערך טורניר מינסק והגראנד פרי ברוטרדאם. הסגל האולימפי תומך בי בתוכנית מאושרת על חשבון הספורט ההישגי. הבעיה היא שאיגוד הג'ודו ששימש כצינור להעברת כספים מרשם העמותות מושבת ואני לא יכול לקבל את הכסף הדרוש. מה שנשאר לי לעשות זה להוציא את הכסף מהכיס שלי ומדובר בהרבה, קרוב ל-15,000 שקלים שזה כמעט כמו המשכורת השנתית שלי".

הג'ודוקא דיבר גם על מצב הנבחרת והודה: "אני בבעיה ואני מסדר הכל לבד, גם אם אסע זה לא יהיה בראש שקט. כאב לי לראות את הנבחרת. המאמנים מנסים לחזק את כולם אבל החבר'ה מתחילים להישבר".

אלוף ישראל במשך עשר שנים דיבר עם על התחרות החשובה בעולם וציין: "שנה וחצי לפני אולימפיאדה ואף אחד לא יודע מה יהיה, המצב קשה. הייתי מיואש גם בגללי אבל בעיקר בשביל הספורטאים הצעירים והנבחרת. אני מאמין שזה יסתדר בסוף כי קשה להאמין שהשרה תיתן לענף עם שלוש מדליות והמון פטנציאל להתפרק. חבל שזה יזרק לפח אבל בינתיים אנחנו סובלים”.

ג´ודו רזבוזוב (רויטרס)
רזבוזוב בפעולה. "אולי אצטרך לתלות את החליפה" (רויטרס)
 

אורן סמדג'ה, מאמן נבחרת ישראל, הגיב לאפשרות שיואל רזבוזוב יפרוש ואמר ל-ONE:" יואל לא אמר את המילה האחרונה שלו. אני רואה את הנכונות שלו באימונים וזו תכונה נערצת. הוא עושה הכל כדי להגיע ללונדון 2012”.

עוד הוסיף המאמן “מה שקורה כרגע זה שהאיגוד הודיע על הפסקת העבודה של צוות המאמנים בעשירי לחודש הזה. לפני שבועיים נשלל מהאיגוד הניהול התקין ובשיחה שנערכה בדלתיים סגורות ביקשתי בצורה חד משמעית שהצעדים שיינקטו לא ייפגעו בנבחרת ובספורטאים, גם אם יחליטו ללכת על פירוק".

סמדג'ה המשיך: "שיעבירו את הכסף של הפרוייקט שהובטח לספורטאים ב-2010ליחידה לספורט הישגי שתטפל בנו. לא מזמן נערכה תחרות ברומא כחלק מהסבב העולמי, אף אחד מהבנים לא טס ובעקבות זאת הם איבדו נקודות חשובות. בקרוב יש טורניר במינסק ותחרות גראנד פרי ברוטרדאם, שזו תחרות בסדר גודל של אליפות העולם".

אורן סמדג´ה (אלעד ירקון)
אורן סמדג´ה. "אסור לפגוע בספורטאים" (אלעד ירקון)
 

על ההמשך הוסיף סמדג'ה: "כרגע הספורטאים רשומים על הטיסה אך לא ידוע אם הם יטוסו, זה תלוי במינהל הספורט שצריך להחליט האם להעביר את הכסף ליחידה לספורט הישגי. אחרי שיחה שערכתי אתמול עם גילי לוסטיג, הוא הביע רצון שהדבר יתקיים ושהוא מוכן לקחת על עצמו את הנושא הזה אם האיגוד יילך לפירוק. אם זה יקרה, זה יהיה תהליך ארוך וצריך לזכור כי ענף הג'ודו השיג שלוש מדליות אולימפיות וכי הוא הענף הבכיר ביותר".

עוד אמר המדליסט האולימפי: "אסור לפגוע בספורטאים שגם ככה נראה כי הסיכוי להכניסם ללונדון 2012 ולאולימפיאדת 2016 קלוש. בכל אופן אנחנו ממשיכים באימונים וזאת למרות שהפסיקו את הקצבת האוכל. גם עם הבעיות והקשיים הספורטאים ממשיכים להתאמן בכל הכוח ואני פשוט מעריץ אותם על כך שהם לא מרימים ידיים. אני מתכוון ליצור קשר עם לימור לבנת, שרת הספורט, שאני יודע שהיא בקיאה בנושא. כל מי שהענף קרוב לליבו צריך לדעת שגם אם הולכים לפירוק אפשר לעשות את זה בצורה חכמה”.

אליס שלזינגר מקבלת תעודת הוקרה מלימור לבנת (רועי גלדסטון)
הג`ודוקא אליס שלזינגר מקבלת תעודה מלבנת. "היא בקיאה בנושא" (רועי גלדסטון)
 

איגוד הג'ודו עדיין לא פתר את הבעיות הגדולות שרובצות סביב הענף לאחר שלפני שבועיים,רשם העמותות החליט לשלול ממנו את האישור למנהל תקין. יו"ר איגוד הג'ודו, אדי קואז, פנה אמש (שלישי) למינהל הספורט ורשם העמותות בהצעה לפתור את הבעיה שנוצרה ואף ביקש לקבוע בחירות שיתקיימו על פי תוצאות העונה החולפת.

קואז רוצה ליצור הנהלה משותפת יחד עם האופוזיציה עד סוף העונה הנוכחית ובתומה לערוך בחירות על פי התקנון. אם לא יגיעו להסכמה עד ה-14 בחודש, לא מן הנמנע כי איגוד הג'ודו יודיע על פירוק.

יו"ר האיגוד, אדי קואז, אמר ל-ONE: "הגשתי כמה הצעות כדי למצוא פתרונות. אם יקבלו, מצויין ואם לא, אני עדיין מקווה שהאיגוד ימשיך לעבוד”.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה