שמעון אבוחצירא, מלך השערים של ליגת-העל, יצא ליוון כדי לחתום בקבוצה מקומית לעונה הבאה - כך נודע לראשונה ל-ONE. היציאה של אבוחצירא לחו"ל לא תואמה כלל עם הפועל פ"ת, שראשיה הגיבו בהלם על כך ואף הישעו אותו. זאת בעיקר על רקע העובדה שלקבוצה משחק גורלי נגד אשדוד בשבת.

אבוחצירא ניסה להסתיר את העובדה שהוא ביוון - ככל הנראה כדי לסכם את תנאיו בקבוצת לאריסה. במשפחתו טענו שהוא ישן בעוד הוא אמר שהוא בקברי צדיקים. המנכ"ל אפי צפריר גילה בסופו של דבר כי השחקן בחו"ל.

בפ"ת הודו כי קבוצת לאריסה היוונית שלחה נציגים למשחק הליגה האחרון מול מכבי פ"ת על מנת לבחון שחקנים. ניסיונות של הקבוצה לברר באיזה שחקן חושקת הקבוצה היוונית, עלו בתוהו. אולם היום, כשהתברר כי החלוץ טס לחו"ל כדי לחתום בקבוצה מיוון, הבינו במועדון כי הנציגים צפו באבוחצירא.

אבוחצירא, שכבש העונה 14 שערי ליגה, הבקיע גם בדרבי של פ"ת בו ניצחה הפועל 0:2 את היריבה העירונית שלה - משחק שככל הנראה הבטיח סופית את מקומה של הקבוצה בליגת-העל.

ביום שבת, פ"ת תתארח אצל אשדוד במטרה להבטיח רשמית עוד עונה בליגת-העל ואבוחצירא כאמור כבר לא מתוכנן להיות בסגל שלה לשנה הבאה אלא להתחיל קריירה אירופית. בינתיים, הוא גם אמור להיעדר מהאימון היום לקראת הקרב בשבת. הטענה שלו היתה "סיבות אישיות", אך בפ"ת לא ידעו כי הוא בכלל ביוון.

אימון ללא אבוחצירא

הפועל פ"ת ממוקמת כעת 5 נקודות מהמקום המוביל למבחנים עם 6 נקודות שנותרו בקופה, אלא שבגלל חתונתו והנסיעה ליוון, אבוחצירא לא נכח בחלק באימוני הפועל פ"ת לקראת המשחק הגורלי ביום שבת.

שמעון אבוחצירא. הנסיעה לא תואמה (אלעד ירקון)
שמעון אבוחצירא. הנסיעה לא תואמה (אלעד ירקון)

מערכת ONE ניסתה להביא את תגובתו של אבוחצירא לידיעה. בשיחה ראשונית טען השחקן שהוא בקברי צדיקים. במשפחתו של השחקן טענו בשיחה עם אפי צפריר שהוא ישן שינה עמוקה.

אבוחצירא. שבוע סוער - עם חתונה ונסיעה (עמית מצפה)
אבוחצירא. שבוע סוער - עם חתונה ונסיעה (עמית מצפה)

התעלומה נפתרה כאשר מנכ"ל הקבוצה, אפי צפריר שלח SMS לעו"ד יוסי גאייר וזה ענה לו: "אני נמצא בחו"ל עם שמעון אבוחצירא".

צפריר אמר ל-ONE: "זאת שערוריה, אנחנו נטפל בו בחומרה ומכל הבא ליד כולל השעיה ו-ועדת משמעת".

אפי צפריר: &qout;נמצה איתו את הדין&qout; (אלעד ירקון)
אפי צפריר: "נמצה איתו את הדין" (אלעד ירקון)

בהפועל פ"ת אמרו בחומרה: "זה שהוא יצא ללא ידיעת הקבוצה ביום של אימון מסכם לפני משחק גורלי, מראה כמה אכפת לו מהקבוצה. הוא ייענש בחומרה".

"נמצה איתו את הדין בצורה החזקה ביותר, הוא סיפר לנו שהוא רוצה ללכת לקברי צדיקים, הוא שיקר לנו בפנים וזו חוצפה לפני משחק גורלי בצורה הכי חמורה שיש. אנחנו בשוק, תודה שהודעתם לנו איפה אבוחצירא".

זאב זלצר. הגיב בהלם מוחלט (שי לוי)
זאב זלצר. הגיב בהלם מוחלט (שי לוי)

זאביק זלצר הגיב כאמור בהלם מוחלט: “אני בהלם יותר ממך אם זה נכון. אנחנו נבדוק את העניין הזה בהקדם ונטפל בו. אני אישית לא יודע על זה שום דבר. שמעון ביקש להשתחרר מהאימון היום מסיבות אחרות".

מאוחר יותר, הוציאה הקבוצה הודעה שנכתבה על ידי פרקליטה, עו"ד שי אליאס, ובה נאמר: "מועדון הכדורגל רואה בחומרה את התנהגות השחקן ביממה האחרונה. לאחר חתונת השחקן ובעקבות התחשבות חריגה של המועדון בבקשתו של השחקן לצאת לחופש, כדי להשתטח על קברי צדיקים, דבר החשוב לטענתו לו ולבני משפלתו, נעתר המועדון לבקשת השחקן".

אבוחצירא בדרבי. &qout;שיקר במצח נחושה&qout; (שי לוי)
אבוחצירא בדרבי. "שיקר במצח נחושה" (שי לוי)

המועדון המשיך בדבריו החריפים כלפי אבוחצירא: "המועדון נדהם לגלות כי השחקן שיקר במצח נחושה ופעל מאחורי גבה של הקבוצה וללא ידיעתה או הסכמתה עת יצא את הארץ יחד עם סוכנו עו"ד יוסי גאייר בכדי לסכם עם קבוצה מיוון".

"בכך שם השחקן את האינטרסים האישיים שלו על פני האינטרסים של הקבוצה תוך הפגנת זלזול, ביזיון והפרה בוטה של יחסי האמון שנתנה הקבוצה לשחקן. חמור מכך, החלטת השחקן לצאת לחו"ל בכדי לסכם עם קבוצה מיוון, שעה שחבריו לקבוצה נאבקים במשחק גורלי על הישארות בליגה ומלמדת על חוסר איפתיות מופגן".

בסיום ההודעה, הקבוצה מסרה כי הוחלט להשעות את השחקן עד לוועדת המשמעת.   

שחקני הפועל פ&qout;ת באימון. &qout;
שחקני הפועל פ"ת באימון. "חוסר אכפתיות מופגן כלפי הקבוצה"

למרות חשיבותו של אבוחצירא למערך של הפועל פ"ת בנוגע למאבק ההישרדות, בקבוצה שוקלים להשעותו עד סוף העונה בגלל שקריו.

מלך השערים, בינתיים
אבוחצירא הוא כעת מלך השערים של ליגת-העל ויש סיכוי סביר שהוא יסיים כך את העונה. עד כה כבש הכישרון הצעיר 14 שערים. 

אבוחצירא יחגוג בחודש אוקטובר יום הולדת 23. הוא גדל במחלקת הנוער של בית"ר טוברוק. בעונת 2003-2004 הוא החל לשחק בקבוצה הבוגרים של הפועל פ"ת. 

שמעון אבוחצירא. יצא ליוון (שי לוי)
שמעון אבוחצירא. יצא ליוון (שי לוי)

לאחר 3 עונות בליגת-העל עם הקבוצה ממלאבס, אבוחצירא ירד עם המועדון לליגה הלאומית. השנה כאמור, עונת החזרה לליגה הבכירה, יש לו 14 שערים ב-28 משחקים בהם שותף - ממוצע של שער לכל שני משחקים. 

בכל המשחקים בהם שותף העונה אבוחצירא בהפועל פ"ת הוא עלה בהרכב ומעולם לא איבד את מקומו ב-11. 

במקביל ליכולתו המוכחת שלו לכבוש, הסתבך אבוחצירא עם אוהדי הפועל פ"ת, שטענו כי הוא שלח אליהם אצבע משולשת.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה