ההידרדרות במצבו של המאמן ניר קלינגר בשבועיים האחרונים הובילה לדבר משמעותי שהוא המינוי העתידי של עומר בוקסנבוים בתור המנהל המקצועי הבא של הפועל תל אביב. המינו של בוקסה הוא משהו שהיה באוויר לגבי הקיץ הקרוב והפך לרשמי בעקבות הודעת המועדון שיצאה היום (שני) בשעות הצהריים. 

בוקסנבוים, שעשה ועושה עבודה נהדרת במחלקת הנוער עם מהפך גדול וצמצום הפערים ממכבי תל אביב, צמא לאתגר החדש ומחכה לקיץ כדי לפתוח קריירה חדשה בתור המנהל המקצועי של המועדון האדום. בראיון לאתר ONE, בוקסנבוים מספר על המעורבות שלו בבחירת קובי רפואה, החזון המקצועי שלו, היחסים עם הבעלים ומה יקרה אם ינחיתו עליו מלמעלה. 

עומר בוקסנבוים (חגי מיכאלי)עומר בוקסנבוים (חגי מיכאלי)

עומר מזל טוב על המינוי, איך זה להיות היום המנהל המקצועי העתידי של הפועל תל אביב?
מבחינתי זה רשמי כבר כמה חודשים אבל זה שזה יצא החוצה היום בצורה רשמית זה משהו אחר. קיבלתי החלטה שזאת השנה האחרונה שלי במחלקת נוער ואני חושב שאני מוכן לאתגר הבא שלי בכדורגל. ההנהלה פנתה אליי וקיבלתי החלטה משותפת עם הרצון של הבעלים שיש בינינו יחסים נהדרים על עבודה משותפת בקבוצה הבוגרת מהעונה הבאה". 

למה הרגשת מיצוי בנוער?
“הרגשתי מיצוי בנוער אחרי 7 שנים בעבודה עם מחלקת נוער, שנתיים בהפועל רמת גן וחמש שנים בהפועל תל אביב. זה בא מבפנים מבחינת המיצוי שלי, אין לי הסבר לזה. יש קצת עייפות מהעבודה במחלקת הנוער, אני מרגיש שאני רוצה אתגר אחר אבל באמת אין איזה משהו מעבר לזה”. 

עומר בוקסנבוים (הפועל ת"א)עומר בוקסנבוים (הפועל ת"א)

היית מעורב במינוי של קובי רפואה? 
“נפגשתי עם קובי רפואה אתמול. דיברנו, סיפרתי לו שאני נכנס לתפקיד שנה הבאה ואמרתי לו איך אני רואה את הדברים ומה אני רוצה לראות שיהיה בעונה הבאה, למרות שיש לו חוזה עד סוף העונה ועד סוף העונה זה שלו ויש לו את המטרות של השנה.  במידה והוא יצליח והכל אנחנו נעבוד ביחד. גם לו היה מה להגיד ובסך הכל היה בסדר. הייתה פגישה חיובית מאוד”. 

איך התרשמת מקובי? 
“אני מכיר את קובי הרבה זמן, עבדנו יחד. כשהוא היה בבוגרים אני הייתי במחלקת הנוער. להגיד שהתרשמתי מדבר כזה או אחר מפגישה של שעה שעתיים זה לא רציני. אני אכיר אותו עכשיו השנה יותר, כשנכנס לעניינים אנחנו נכיר לעומק ונהיה יותר חכמים. בסך הכל קובי מאוד מוערך בהפועל תל אביב ומאוד אהוב". 

קובי רפואה מגיע לוולפסון (שחר גרוס)קובי רפואה מגיע לוולפסון (שחר גרוס)

קובי יחליט לגבי צירוף שחקנים? 
“נעשה את זה בשיתוף פעולה מלא, אבל מן הסתם יהיו שחקנים שיגיעו מתוך מחשבה על העונה הבאה”. 

אתה חושב שאתה בשל ובנוי להיות מנהל מקצועי של הבוגרים של הפועל תל אביב? 
”ברור שאני בשל להיות המנהל המקצועי של קבוצת הבוגרים. בשל לגמרי. אחרת לא הייתי הולך על המהלך הזה”. 

איך באה לידי ביטוי העבודה המשותפת? הרי הוא היה בבוגרים ואתה בנוער. 
”קובי הגיע לכל המשחקים של הנוער והתעניין מאוד, היה בא למשחקי חוץ, הייתה לנו מערכת יחסים מאוד מקצועית ומאוד עניינית”. 

קובי רפואה (רדאד ג'בארה)קובי רפואה (רדאד ג'בארה)

מה תיקח מהעבודה שלך בתור מנהל מקצועי של מחלקת נוער? 
“הרבה מהדברים שעשיתי במחלקת הנוער אני אעשה גם בבוגרים. אני חושב שקודם כל אנשים. זה מתחיל ונגמר באנשים. אדאג להביא אנשי מקצוע טובים שהם גם אנשים טובים שאפשר לסמוך עליהם”. 

אתה תקבע על כל העניין המקצועי במועדון? 
”כל מה שקשור לקבוצת כדורגל. אני אקבע מהאפסנאי, מחנה אימונים, צוות מקצועי, שחקנים, כל מה שיתלווה לזה בקטע המקצועי. מה שאני אבנה ויהיה לי ערך שלי. אני אעשה את התפקיד שלי כמו שעשיתי בנוער. אני אמנה את המנהל המקצועי שיחליף אותי במחלקת הנוער. מחלקת הנוער חשובה לנו ולשנייה אחת לא נזניח אותה, ליהפך, אנחנו נרים את הרמה. הבעלים באמת נתנו לי את כל הבמה ונתנו לי גב מלא, אותו דבר יהיה עם הבוגרים. הכל כרגע נמצא בהתחלה, בעתיד נהיה יותר חכמים”. 

עומר בוקסנבוים, "אני אקבע את כל מה שקשור לכדורגל" (שחר גרוס)עומר בוקסנבוים, "אני אקבע את כל מה שקשור לכדורגל" (שחר גרוס)

התחלת לחפש או לבדוק שחקנים? 
”לא עוד לא. שחקנים מושאלים אני בודק, אבל עוד לא ישבתי על זה כמו שצריך. אני עדיין 200% במחלקת הנוער, יש לי שם עבודה ואני לא מזניח את זה לשנייה. תדע כשאתה עושה משהו לא ב-100% ואתה פוזל למקום אחד, הוא לא יכול להצליח לך. עד שאני לא אסיים את העבודה שלי במחלקת הנוער אני לא אתחיל בבוגרים. כשאני אסיים עוד מעט במחלקת הנוער אני אעשה את העבודה מאוד ברור ואני אהיה ב-200% על זה. אני לא אעבור לבוגרים של הפועל תל אביב תוך כדי, זה לא מתאים”. 

איך אתה יכול לקבוע אם קובי רפואה יכול להמשיך בתור המאמן שאותו לא בחרת? 
"יש לי שאלה, אם יש משהו טוב שעובד למה צריך להחליף? אם קובי יצליח למה צריך להחליף? מי אמר שאני וקובי לא נוכל לעבוד ביחד? למה זה סותר אחד את השני שהוא הגיע לפני ולא נוכל לעבוד ביחד?”. 

קובי רפואה, "נשים את האגו בצד" (חגי מיכאלי)קובי רפואה, "נשים את האגו בצד" (חגי מיכאלי)

אבל יש אגו בכדורגל. 
“זה בדיוק העניין. אנחנו נשים את האגו בצד. אני לא מחפש אגו ואנשים יודעים במחלקת הנוער שבאנו ממקום נקי ובוגר כדי להצעיד את המחלקה קדימה ונקווה שנוכל לעשות את זה גם בבוגרים". 

אתה מרגיש שיהיה לך גב מלא? לא תהיה סיטואציה שינחיתו עליך משהו? 
”שוב יש לי גב מלא ומערכת יחסים נהדרת עם הבעלים. אם ירצו להביא מישהו לקבוצה הבוגרת ואם ירצו לעשות שינוי הם יעברו דרכי. אם זה יתאים לי והכל אני יכול לקבל את זה ונהיה בשיתוף פעולה. אבל אם זה לא יתאים לי, זה לא יקרה ואם זה יקרה אני לא אהיה, זה מאוד פשוט. הם מכירים אותי חמש שנים. הם לא היו בוחרים בי אחרי היכרות של חמש שנים אם לא היו חושב שאני יכול לעשות שינוי ולקחת את המועדון למקום יותר טוב. הם חושבים שאני יכול לקחת את המועדון קדימה, אז הם סומכים עליי”. 

שרון ניסנוב וזאב גרינברג (רדאד ג'בארה)שרון ניסנוב וזאב גרינברג (רדאד ג'בארה)

למה רצית להתחיל ממחלקות נוער ולא בוגרים? 
”אני חושב שבשביל שנצליח לעשות שינוי מאוד מהותי ומשמעותי בתחום הזה של משחק הכדורגל, צריך להתחיל ממחלקות נוער. אני יכול להגיד שאצלנו בגלל שזה מועדון גדול, מעבר להשפעה בתוך הפועל תל אביב, יש השפעה לזה כלפי חוץ, כלומר מועדונים רוצים לעבוד ולעשות את הדברים כמו בהפועל תל אביב. יש לנו במה גדולה והרבה אנשי מקצוע, מגיעים צעירים, רוצים לשמוע מה אנחנו עושים ולקבל כלים. בגלל שזה מועדון גדול, יש לנו גם במה גדולה ואפשר להשפיע”. 

מה דעתך על הסגל של הפועל תל אביב? אתה חושב שהסגל הזה יכול להוציא יותר? 
”אני לא אענה על השאלה הזאת, זה לא המקום שלי עכשיו. כשאני אבנה את הסגל זה יהיה נכון. לבוא ולדבר על משהו שזה הבית שלי אבל לא התחום השיפוט הזה, אני לא אעשה". 

מה הפילוסופיה המקצועית של עומר בוקסנבוים? 
”יש לי פילוסופיית משחק, אבל עדיין אני אצטרך לחשוב יותר טוב ולדעת יותר טוב אחרי שאני אשב על החוזים של השחקנים, איזה שחקנים עוזבים ואיזה נשארים. לא כל שיטת משחק יכולה להתאים לשחקנים מסוימים. לפעמים אתה צריך להתאים את השיטה לפי שחקן מסוים. אחרי שנדע בקיץ איזה שחקנים נוכל להביא, נהיה יותר חכמים בקטע הזה".

שחקני הפועל תל אביב (ראובן שוורץ)שחקני הפועל תל אביב (ראובן שוורץ)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה