מותג העל הסיני Li-Ning הגיע לישראל עם השקת החנות הרשמית בקניון עיר ימים בנתניה. אם טרם שמעתם עליו, הגיע הזמן שתכירו את המותג שמיליארד סינים מכירים למעלה כבר מ-20 שנה.

ראשית, מדובר במותג הספורט המוביל באסיה עם 6,500 חנויות והכנסה של יותר ממיליארד דולר ב-2016. אם זה לא הרשים אתכם, נוסיף את העובדה שהחברה נסחרת בבורסה של הונג קונג בשווי של כ-1.5 מיליארד דולר. בקיצור, מדובר במותג הספורט המתפתח ביותר שאתם עדיין לא מכירים.

אם השם של הרשת מצלצל לכם ואתם מגיעים עם רקע של ידע ספורטיבי, אז אל תהיו מופתעים. את הרשת הקים המתעמל האולימפי לי נינג לפני למעלה מ-25 שנה.

לי נינג זכה בלא פחות משש מדליות במשחקים האולימפיים בלוס אנג’לס 1984 ונבחר לאחד הספורטאים הבולטים של המאה הקודמת עם 16 מדליות זהב בשתי אליפויות עולם ובמשחקים האולימפיים. אחרי סיאול ב־1988 הוא פרש מפעילות ספורטיבית כאחד מהאתלטים הגדולים ביותר בעולם וכנראה גם הגדול מכולם בסין.

כאמור, כיום לי נינג נחשב למותג הסיני הגדול והמוכר ביותר בתחום אופנת הספורט. החברה ניצלה את משחקי בייג'ינג 2008 לטובת צמיחת המותג לאחר שנינג נבחר להדליק את הלפיד האולימפי בטקס הפתיחה המרשים ביותר בכל הזמנים.

אגב, החברה צמחה לדבריו של לי-לינג מתוך האהבה לספורט, כאשר הלוגו המוכר של החברה נקרא Li-Ning Cross בהשראת התנועה של מר לי נינג כמתעמל.

כחלק מהמהלכים שנקטה החברה כדי לפנות לשוק האמריקאי ולענפים נוספים בכלל, הוחתם בין השאר הטאלנט דוויין ווייד – אחד מהשחקנים הטובים בהיסטוריה של ה-NBA וזוכה שלוש אליפויות עם מיאמי היט. מבחינת לי נינג לא מדובר בהחתמה שתישאר בענף הכדורסל בלבד ונראה שבקרוב תחתים החברה טאלנטים נוספים מעולם הכדורגל למשל.

ומה לגבי מוצרי החברה? נראה לכאורה שמדובר בחלום של כל ספורטאי. מוצרים איכותיים מאוד ועמידים לאורך זמן, כאשר הפן העיצובי מקבל חשיבות בלתי רגילה – זאת בניגוד למותגים אסייתיים אחרים.

גם בפן המחיר יש בשורה אדירה עם מוצרים רבים בשווי של מאות שקלים בודדים – בטח לא במחירים שנושקים לאלף ש”ח בדומה למותגי העל האחרים.

הצרכנים אם כן, צריכים לקבל החלטה שקולה: העיצוב, המחיר והניסיון העולמי בהחלט מטים את הכף לטובת המותג החדש והעולה, אך השאלה היא האם הם יהיו מסוגלים להתנתק מהמותגים המוכרים והטובים – שכידוע רובם, אם לא כולם, מייצרים את מוצריהם בסין ובמדינות נוספות במזרח אסיה. ימים יגידו.

נעליים החל ב-149.90 ₪ ביגוד החל ב-59.90 ₪. בסוף אוגוסט תפתח החנות השנייה של המותג בגרנד קניון בחיפה ובהמשך חנויות נוספות במיקומים מרכזיים.