מכבי תל אביב במונאקו זה משחק שאין לו הרבה היסטוריה, אבל הייתה לו חשיבות רבה עבור הקבוצות. שתיהן הגיעו למפגש כשהן במשבר, אי אפשר לקרוא לזה אחרת. מונאקו פחות מעניינת אותנו, כך שנתרכז בצד הצהוב. בשיאו של המשבר החליטו במועדון להשעות את ג’יימס נאנלי מתוך תקווה שזה יעניק איזשהו זעזוע, אפקט חיובי או ניסיון לייצר הפרדה בין אלו שפחות מסתדרים בתוך הקבוצה.

אינני בטוח שזה הפתרון, אבל עם ההחלטה הזו מכבי התייצבה בצרפת והיא עדיין לא מצליחה לשנות את משחק ההתקפה העומד שלה. כך גם חלק מההרכבים שלה שלא מחוברים. אני לא יודע מי הביא את קמרון טיילור, אבל שמישהו ישכנע אותי שזה השחקן צריך לעלות בחמישייה ביורוליג והוא זה שאמור להביא את מכבי לפיינל 8. כשהוא עולה לפרקט באחת ההתקפות האחרונות, כשחייבים סל, שתי הזריקות שהוא זרק ב-15 דקות לא פגעו אפילו בחישוק – זוהי פשוט שערוריה, ועוד את נאנלי משאירים בארץ.

אנג'לו קלויארו (Stephane Danna - Direction de la communication)אנג'לו קלויארו (Stephane Danna - Direction de la communication)

האלופה הישראלית מרבה להחליף בעמדה מספר 5 כאשר אנטה ז’יז'יץ’ וג’יילן ריינולדס מחליפים אחד את השני, אבל שניהם שונים ביכולות שלהם, שונים בתרומה שלהם וגם בחשיבה שלהם על הקבוצה. נכון, גם ז’יז’יץ’ מוגבל במספר דברים, אבל הוא הרבה יותר יעיל. אי אפשר להשאיר אותו בחילוף על מייק ג’יימס אחד על אחד או עם חלק מהגארדים האחרים. צריך לתת לו את הכדורים במקומות אחרים מאשר שריינולדס מקבל אותם. לקראת סוף המחצית ז’יז’יץ’ ביצע חסימה נהדרת (בלוק שוט) על ג’יימס ומיד לאחר מכן הוא הוצא מהפרקט, מדוע? דווקא אחרי חסימה כזו כשחקן אתה מקבל ביטחון ודחיפה לדקות הבאות. למה להוציא אותו ולהכניס את ריינולדס הלא ממושמע שמחפש רק לקלוע ולא אוהב למסור? שלא נדבר על ההגנה שלו.

מעניין אם מישהו ישב עם ריינולדס וניסה לתקן את שגיאותיו כי יכול להיות שאפשר להוציא ממנו יותר, אך אין שינוי בתרגילים עבור מספר 5 כשהם מחליפים אחד את השני. מונאקו ממשיכה את מה שראינו מצד רוב יריבות מכבי במשחקים האחרונים: התמקדות בסקוטי ווילבקין עם שחקן מיוחד ומעין דאבל-אפ עליו בכל מצב. רק פעמים בודדות יש למכבי ת”א פתרון לכך כי השחקנים ליד סקוטי או חסרי יכולת כרגע ו/או חסרי בטחון ומפחדים להסתכל על הסל או לנוע למקומות הנכונים כשההגנה של היריבה ממוקדת בווילבקין. אז נכון, הוא קלע 31 נקודות, אולם גם הוא יודע שהוא צריך עוד שחקנים לידו שיוכלו לצבור נקודות. זה רק יוסיף למכבי.

קינן אוואנס (Stephane Danna - Direction de la communication)קינן אוואנס (Stephane Danna - Direction de la communication)

במצב די חשוב של המשחק מכבי רצה למתפרצת, 3 על 1, בפיגור שלוש הפרש, ושם ווילבקין הוביל את הכדור. מצד ימין שלו היה וויליאמס, מצד שמאל ז’יז’יץ’ ובמקום למסור לאחרון שיסיים בליי-אפ, ווילבקין הרים כדור לוויליאמס לאיזו קליעת שואו-דאנקינג וכמובן זה לא יצא לפועל. אלו פעולות מנצחות, פעולות תכליתיות ואני לא נגד שואו, אבל בעד קודם כל יעילות. אי אפשר להכניס את יפתח זיו חסר הביטחון ב-26 השניות האחרונות כשאתה צריך סל חשוב או שלשה חשובה, תן לו את הדקות של טיילור. זה קרה יומיים אחרי שאותו הדבר התרחש בדרבי.

פעם נוספת שמתחילים רבע אחרון בלי ווילבקין ואז עולה על הפרקט הרכב שמתקשה לעשות סל. זה עלה הערב רק בהגדלת היתרון של מונאקו בסל אחד, אבל זה היה חשוב מבחינתם כי במקום להיות במינוס שתי נקודות, זה קפץ לשש פלוס לצרפתים בסך הכל. רק לפני שבועיים במשחק נגד קאזאן נעשתה אותה שגיאה ומהובלה של ארבע הפרש, עד שווילבקין חזר, קאזאן כבר הובילה ואי אפשר היה להפוך את התוצאה. זהו הפסד שמיני ברציפות למכבי באירופה, מצב חסר תקדים, אבל זה לא מפתיע לאור היכולת שהיא מגלה בשבועות האחרונים. כבר לא סוד שהקבוצה הגיעה לקטע הזה של העונה עם כושר משחק חלש, לצד גם הגנה לא קיימת.

אנטה ז'יז'יץ' מטביע (Stephane Danna - Direction de la communication)אנטה ז'יז'יץ' מטביע (Stephane Danna - Direction de la communication)

היום מכבי הייתה נגד אחת הקבוצות החלשות במפעל ולא נעשה שום ניסיון להפתיע אותה. בשבוע שעבר בסנט פטרסבורג, יאניס ספרופולוס ניסה לראשונה זה הרבה זמן לשמור הגנה אזורית, 1-3-1, וחשבתי שגם היום הוא ינסה להפתיע את הצרפתים בזה, אולם זה לא קרה. עוז בלייזר, שכל התקרית של יאניס עם האוהדים התחילה איתו, שותף הערב ל-23 שניות בלבד. מה אנג’לו קלויארו תורם יותר ממנו שהוא קיבל 28 דקות? רומן סורקין שהיה מצוין לפני פציעתו וקיבלנו הודעה לפני שני משחקים שהתאימו לו סד מיוחד, שותף לשמונה שניות. מישהו יכול להסביר למה? נכון, יאניס בצדק אומר שיש הרבה לחץ במכבי, אבל מי שבא להיות חלק ממכבי אחת התכונות החשובות שלו זה לעמוד בלחץ. שחקנים, מאמנים, מנהלים וכו’.

אחרי שמונה הפסדים, המצב של הצהובים קשה ומבלי שמישהו העלה את זה, גם בליגה מצבה של אלופת ישראל לא טוב וזה בלשון המעטה. את הכושר הרע שלה ראינו בנס ציונה, ראינו בדרבי וגם בניצחונות הקטנים על באר שבע ואילת. אז זו לא הפתעה, זו תופעה מתמשכת. מישהו שם למעלה צריך לעשות חושבים טוב-טוב ולקבל החלטות. בינתיים, ההשעיה של נאנלי לא עשתה את האפקט הרצוי או המצופה.

סקוטי ווילבקין (Stephane Danna - Direction de la communication)סקוטי ווילבקין (Stephane Danna - Direction de la communication)

בנושא אחר, היום נודע כי הפועל ירושלים ומכבי ראשון לציון מנהלות משא ומתן על העברת נועם דברת לבירה תמורת סכום רציני ומכובד. זוהי עסקה מעניינת מאוד וכל הכבוד להנהלת הפועל ירושלים שהיא עושה את הצעד הזה. נכון, היו דיבורים על זה כבר בקיץ והם לא צלחו. נועם, מהכישרונות הגדולים בארץ, נפצע בשנה שעברה במרפק ומתחילת השנה לא משחק טוב ורחוק ממה שמצפים ממנו. אינני יודע אם זה בגלל הפציעה או משהו אחר, בכל מקרה זהו ניסיון מעניין ורציני לחזק את מצבת השחקנים הישראלים של ירושלים וזוהי אמירה רצינית של הקבוצה מהבירה.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה