עונתו הראשונה של דני אבדיה בליגה הטובה בעולם הייתה קשה. השיטה של סקוט ברוקס לא התאימה לו, הוא מיעט לקבל כדורים מחבריו לקבוצה וספג פציעה מדאיגה, אבל העונה יש אבדיה אחר ב-NBA והוא מוכיח כול לילה מחדש שהוא ראוי להיות שם.

היהלום הישראלי נראה נהדר תחת ווס אנסלד ג'וניור, הוא מרוויח דקות ונותן את כל כולו על הפרקט בשני צידי המגרש. בלא מעט משחקים העונה דני תרם משמעותית בפן ההתקפי, אך ללא ספק היכולת ההגנתית שלו היא מה שהביאה אותו לקדמת הבמה.

דני אבדיה חוסם (רויטרס)דני אבדיה חוסם (רויטרס)

כן, הוא בקדמת הבמה והוא אחד הכוכבים הראשיים של וושינגטון וויזארדס. מספיק לרשום "Avdija" בטוויטר בסוף משחק כדי לראות כמה האוהדים, העיתונאים וכל המי ומי מתלהבים מהישראלי. הוא שומר נחוש, ששם את הלב בשביל הקבוצה וזה ניכר לעין. כול חובב ספורט נהנה לראות שחקן שיורק דם עבור הקבוצה, ואבדיה לא מפסיק להילחם עד השנייה האחרונה בכל התמודדות.

העונה דני קולע, חוסם, מוסר, שומר, מוביל כדור ומוריד ריבאונדים במספרים נאים מאוד, אבל מעל הכול הוא פשוט הפך לשחקן NBA אמיתי. הוא דורש כבוד, רב עם שחקנים אם צריך (מקרה דאוויס ברטאנס), עוצר את השחקנים הטובים בליגה, השתלב ופשוט התבגר. מעטים הם שחקני הכדורסל להם יש סימן היכר, אבדיה הוא ביניהם. האיקס שהפורוורד מסמן כשהוא מבצע מהלכים הגנתיים נהדרים הפך להיות אחד הנושאים המדוברים בקרב אוהדי הקבוצה מעיר הבירה של ארצות הברית, ולנו נותר לקוות שהוא ימשיך ויעשה כמה שיותר איקסים.

דני אבדיה מול פילדלפיה (רויטרס)דני אבדיה מול פילדלפיה (רויטרס)

כמובן, לאבדיה יש עוד המון לאן לשאוף והוא אפילו לא קרוב לממש את הפוטנציאל שלו עד הסוף, אבל הוא בהחלט יכול להסתכל בגאווה על הכדורסל שהוא מציג עד עכשיו בליגה הטובה בעולם. בארצנו הקטנטונת הרבה פעמים אוהבים להעביר ביקורת ויש פעמים שהיא מוצדקת, אבל אבדיה, בגיל 20 בלבד, הצליח להתעלות על רעשי הרקע ולדעתי לא רק שהוא עומד בציפיות, הוא עולה עליהן. הוא הא(י)קס פקטור של וושינגטון.

הכתוב הוא טור דעה.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה