מכבי חיפה לא הגיעה למחצית השנייה הערב, וכשהירוקים מתבטלים - התוצאות נגדם לא מאחרות להגיע והם משלמים מהר מאוד. נתחיל מההתחלה. במחצית הראשונה בסמי עופר היית רק קבוצה אחת והיא לבשה ירוק, כשהצהוב מנגד לא היה קיים ולא הגיע, בשום פרמטר של כדורגל. בית”ר ירושלים הייתה מבוהלת, על סף פאניקה, ואילו מכבי חיפה שיחקה את הכדורגל שלה בהתלהבות עם המון תשוקה, עם הנעת כדור נהדרת, עם מעברים מצוינים והפכה את בית”ר לעוד קבוצה על הדשא אבל ללא גוף, לא נשמה ולא שום דבר שקשור לכדורגל.

שני שערים מכבי חיפה כבשה במחצית הראשונה ולא היה חסר שהיא תבקיע עוד שלושה, זה היה ההבדל בין מכבי חיפה של 45 הדקות הראשונות לבין בית”ר. אבל מה לעשות, בכדורגל משחקים 90 דקות ויש שתי מחצית. כפי שכתבתי מעלה, חיפה לא הופיעה בחצי השני וזה בא לידי ביטוי בהתבטלות שלה. היא פשוט לא שמרה קרוב, הפסיקה להיות אגרסיבית, הפסיקה ללחוץ וניסתה לשחק רק כשהכדור היה ברגליה. ברגע שהכדור עבר לבית”ר, חיפה הייתה רחוקה מהמבנה הקבוצתי וההגנתי שלה, וזה לא מתאים לירוקים של החודש וחצי האחרון שהרגילו את האוהדים שהם יודעים לשחק גם בלי הכדור.

שחקני מכבי חיפה חוגגים עם דין דוד (עמרי שטיין)שחקני מכבי חיפה חוגגים עם דין דוד (עמרי שטיין)

את הדברים האלו ניצלה בית”ר. היא התחילה לצאת קדימה, להניע את הכדור, לעבור את החצי בצורה מהירה, המעברים שלה היו יותר אגרסיבים והיא קיבלה יותר ביטחון, וגם בעטה לקורה במצב שבנס לא נגמר בשער לחובת מכבי חיפה. אם בחצי הראשון הקבוצה של ברק בכר הראתה ביטחון של קבוצה שיודעת מה היא רוצה מעצמה, בחצי השני לא היה ביטחון, לא מנהיגות והקבוצה פשוט לא ידעה מה היא צריכה לעשות. 

מהרגע שנכנס מיכאל אוחנה זה הוביל לשינוי ולדעתי בית”ר יוצאת לדרך חדשה איתו. אוחנה זה כוכב כדורגל, דריבליסט בחסד עליון, יוצא עם הכדור בצורה מהירה, עובר שחקנים כאילו לא היו על הדשא ועושה מה שהוא רוצה כמעט. לחיפה היה מזל שהוא לא הצליח להשוות ל-2:2 בסיום. הוא עשה פעולה מדהימה שהסתיימה בשער של ירדן שועה, שכמו שהוא יודע הוא סיים עם כדור ברשת בשער נאה, עם קצת עזרה מג’וש כהן שהכדור עבר בין רגליו. שער מצוין של בית”ר, אבל ספיגה אומללה של חיפה.

מיכאל אוחנה וירדן שועה (עמרי שטיין)מיכאל אוחנה וירדן שועה (עמרי שטיין)

המעבר של בכר למערך של שלושה בלמים העיד מה קרה לקבוצתו בחצי השני. אם בית”ר הייתה בפאניקה בחצי הראשון, חיפה הייתה בפאניקה ברבע השעה האחרונה. בית”ר הבהילה את הירוקים שרק חיכו שהשופט החלש ארז פפיר, שהיה לו משחק אומלל, ישרוק לסיום. בסופו של דבר, חמש הדקות עברו ומכבי חיפה ניצחה, אבל היא צריכה לחשוב המון אחרי המשחק הזה ולשאול מה קרה לה במחצית השנייה ולמה זה הגיע למצב כזה. במקום שייגמר 4 או 0:5, היא החזירה במו רגליה את בית”ר למשחק.

אם מכבי חיפה רוצה רוץ עד הסוף מול הפועל באר שבע במאבק האליפות, מחצית שכזו, עם כושר גופני גבוה וכושר משחק מצוין אחרי המשחק באירופה, אסור שתחזור. לגבי בית”ר, כפי שאמרתי, היא תצא לדרך חדשה עם אוחנה. אם הקשר יפתח במשחקים הבאים, הוא יסחוב את הירושלמים למקומות שהם לא חשבו שיהיו בהם. 

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה