עם ההרגשה הנוראית איתה מכבי תל אביב סיימה את המשחק בו הפסידה לכוכב האדום בלגרד, היא הגיעה לאולם במילאנו, שמצידה הגיעה למפגש ממקום אחר. מכבי תל אביב נמצאת בשבוע הכפול הראשון העונה ביורוליג וכבר ביום חמישי מצפה לה משחק בווילרבאן. אינני יודע מה הסתובב בראשו של יאניס ספרופולוס לפני הנסיעה למאבק הכפול הזה והאם הוא יסתפק בניצחון אחד מתוך שני המשחקים, אבל הקבוצה שלו נמצאת במצב שבו היא צריכה לסחוט מעצמה הרבה יותר בכל משחק. גם כדי לצבור ביטחון וגם כדי לחפות על ההפסד בבית לכוכב האדום.

בנוסף לכך, נוצר פיגור בטבלה אחרי שני הפסדים עבור הצהובים. אחת המטרות של יאניס כביכול הייתה להעמיד הגנה טובה יותר, אך את זה עוד לא ראינו ביורוליג העונה. מעבר ליכולת ההגנתית הקבוצתית שבה לא ראינו שום שיפור החל מפתיחת המשחק, אלא בדיוק להפך, ראינו גם במחצית הראשונה רכות וחוסר רצון להקרבה. מילאנו, שהיא קבוצה שלא רצה הרבה לפסט-ברייק ולא מחפשת להביס, הגיעה בקלות ל-52 נקודות, תוך שההגנה של מכבי לא קיימת.

יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

מעבר לכך, יאניס החליט להעלות בחמישייה את קינן אוואנס בעמדת הרכז אבל הוא כמעט ולא נגע בכדור ולא יזם ושלט כמו שמצפים משחקן בעמדה זו, ומהר הוא עבר לסקוטי ווילבקין בעמדת הרכז. מתיאס לסורט עלה גם כן בחמישייה והיה השחקן הכי יעיל של מכבי במחצית הראשונה. מי שעוד ראינו בחמישייה היה אנג’לו קלויארו שעשה מספר פעולות חסרות תועלת ואפילו רעות. ג’יימס נאנלי איכשהו היה הרע במיעוטו והמחצית הראשונה התאפיינה בשליטה מוחלטת של האיטלקים כשגם משחק ההתקפה היה רחוק ממה שמצפים ממכבי, כאשר השחקן האחרון שהצטרף לקבוצה, מתיאס לסורט, היה היעיל ביותר כאמור. יפתח זיו נכנס 42 שניות לסיום החצי ורומן סורקין שתי דקות להפסקה. הם לא אשמים בתוצאה.

במחצית השנייה מכבי ת”א הייתה קצת טובה יותר, ניצלה גם אדישות ושגיאות של השחקן הכי חכם של מילאנו בדרך כלל, קייל היינס, צימקה את הפער וסיימה את הרבע השלישי עם פיגור של 14 בלבד, כשהיה כבר 22 הפרש לזכות המארחת. קונסטאנטינוס מיטוגלו חגג על ההגנה של מכבי מבחוץ ומבפנים ללא עזרה של הגבוהים, כאשר הצהובים לא הגיבו בהגנה לתרגילים של מילאנו וספגו יותר מדי קליעות מהפינה. בזמן שהחלק האחורי של מכבי לא מגיב ולא משנה את תגובתו במהלך המשחק, התקווה היחידה של יאניס אם הוא רוצה להתעלות במשהו, זו צבירת הנקודות של דריק וויליאמס ברבע הרביעי. יחד עם זאת, בעליות ובירידות שיש ביכולות של השחקנים של מכבי, אין דבר בטוח שעליו אפשר להישען.

דריק וויליאמס קולע (איציק בלניצקי)דריק וויליאמס קולע (איציק בלניצקי)

אלופת ישראל נראית עדיין לא מחוברת, לא נעה מספיק ללא כדור וראינו היום שגם אטורה מסינה המאמן האיטלקי שם דגש גדול על ווילבקין, עם תשומת לב הגנתית כפולה עליו עם מניעת קבלת כדור ממנו. התוצאות האחרות שהושגו במקביל ביורוליג לא מעודדות מבחינת מכבי. וילרבאן גברה בביתה על אנדולו וזאת לפני הגעת הצהובים למשחק בו אולי הצרפתים יגיעו בזחיחות מסוימת, אבל הקבוצה של יאניס חייבת לשנות ולשפר את הרצון ואת הלכידות הקבוצתית, כי בצורת ההגנה וההתקפה הזו, שמתבססת על הברקות אישיות, או איך שהמשחק הקבוצתי מתפקד עם חוסר בטחון של יותר מדי שחקנים, היא צריכה להבין שדרושה פה התעוררות מיידית.

המשחק בצרפת הופך ליותר ויותר חשוב, אינני רוצה לומר קריטי, אבל מעבר לאיחור והבעיה בהכנה יותר מדי דברים לא מתפקדים בקבוצה וצריך התעוררות של כל המערכת. נכון, ברבע האחרון היה צמצום של התוצאה שנבע מקצת התעוררות של מכבי כאשר אוואנס תפקד קצת יותר טוב, והיא צריכה לנסות לנצל את זה לשיפור ההרגשה, אבל קשה לחזור מפיגור של 20 הפרש ולרוץ כך במשחק חוץ. נראה ביום חמישי במשחק בווילרבאן מה מכבי עשתה עם מה שקרה ברבע הרביעי והאם יבוצעו עוד צעדים לשיפור היכולת.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה