שני משחקי חוץ העונה של מכבי חיפה באירופה הניבו שני הפסדים. אחד הדחה אומללה נגד קייראט בסיבוב הראשון במוקדמות ליגת האלופות, המשחק השני היה ההפסד המביש באיי פארו, כאשר גם הניצחון על דינמו טבליסי במשחק החוץ נראה רע, ואכן ברק בכר הבין שהוא חייב להיות בבאקו מבחינת צורת המשחק של קבוצתו, יותר טקטי, מרוכז ומאורגן. הוא הכין את הקבוצה בצורה טובה, אבל זה הספיק רק ל-45 דקות.

הקבוצה שיחקה עם 10 שחקנים מאחורי הכדור ברוב שלבי המחצית הראשונה. כאשר היא הייתה צריכה ללחוץ גבוה את נפטצ'י באקו, היא ידעה לעשות זאת וכך היא עשתה את הגול הראשון. לכן השילוב בין לחץ גבוה מפעם לפעם לעמידה קבוצתית נכונה, כאשר כדור בין שניים לא עבר בין השחקנים וכדור עומק לא נכנס. המרווחים הגדולים היו הבלמים שלא היו מופקרים כמו במשחקי החוץ הקודמים. אך מה ששיחק מבחינת מכבי חיפה היה סגנון המשחק של הקבוצה מבאקו עם 5 שחקני הגנה כאשר המגנים שיחקו נמוך מאוד ושחקני נפטצ'י שיחקו בחלק שלהם ולא ניסו להתקיף את מכבי חיפה בשום פרמטר. לכן, ההשתלטות של הירוקים על שדה המשחק הייתה מוחלטת כאילו שיחקו בלי מתנגדת.

עומר אצילי (האתר הרשמי של מכבי חיפה)עומר אצילי (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

ואז מגיעה המחצית השנייה וסגנון המשחק של המארחת משתנה לחלוטין. המקומיים הופכים לשחק בסגנון בו שיחקו כמו בכל המשחקים בליגה, וקוראים לו בלאגן. הקבוצה שיחקה בפראות, אגרסיביות, המגנים התחילו לצאת גבוה, חילצו כדורים ממכבי חיפה בקלי קלות ועשו גולים במעברים בצורה מדהימה, בעוד השחקנים של ברק בכר היו נרפים, רכים ורחוקים משחקני באקו, ולכן הגולים הגיעו בכזו קלות.

מכבי חיפה חייבת לשים לב למכות נייחות נגדם. כל קבוצה מבקיעה נגד הירוקים או מקרן או הרמה לתוך הרחבה. הקבוצה לא עומדת נכון, השחקנים עומדים קרוב לרחבת החמש וכתוצאה מכך מביאים את הסכנה לשערם וככה הגיע הגול ב-2:1. העמידה הקלוקלת, הלא נכונה, השחקנים רחוקים מהיריב. כתוצאה מכך 3 שערים נכבשו בקלי קלות על הירוקים.

שחקני מכבי חיפה בפתיחת המשחק (האתר הרשמי של מכבי חיפה)שחקני מכבי חיפה בפתיחת המשחק (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

למזלה של חיפה יש לה את צ'ירון שרי, הכוכב הבלתי מעורער של הקבוצה. הוא יכול להיות קטסטרופה במשחקים אבל בעל רמה מנטלית מדהימה וב-20 הדקות האחרונות הוא לקח את המשחק על עצמו, כבש צמד והיה מצוין. למכבי חיפה היה מזל הלילה מכוון שהרחיקו שחקן למארחים (איסמעיל זולפוגארי) וכתוצאה מכך ההשתלטות של הירוקים על המגרש הייתה טוטאלית, והקבוצה הגיעה למצבים קורצים ביותר וגול השוויון של שרי עשה צדק בתוספת הזמן.

זו תוצאה מצוינת לחיפה. כי זה ההבדל בין מכבי חיפה שמשחקת עם הקהל בסמי עופר לבין מכבי חיפה שמשחקת בחוץ וחלשה. זה גם מה שיוביל בשבוע הבא את הירוקים לשלב הבתים. לברק בכר יש עוד עבודה רבה בעתיד עם מכבי חיפה של משחקי החוץ.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה