אחרי עשור שלם מכבי חיפה אלופה! והיא עשתה את זה בזכות גדולה. הערב (ראשון) בסמי עופר קיבלנו אווירת כדורגל שלא נראתה בכדורגל הישראלי. אוהדי מכבי חיפה נתנו תצוגה של קבוצה אלופה וכל מה שנשאר לשחקנים זה לבוא ולשטוף את הדשא. כבר מהדקה הראשונה שחקניו של ברק בכר הגיעו למשחק של מאני טיים, שיחקו כמו גברים, ועלו במטרה אחת - לקחת אליפות, כשגם הירידה בחצי השני לא העיבה על החגיגה.

הקרדיט על האליפות הזו מגיע קודם לבעלים יעקב שחר שהימר על בכר ונתן לו את המפתחות לאימון הקבוצה, וכמובן על הבאת עומר אצילי למרות כל הביקורות שהיו מסביב. יענקל’ה התעקש והביא אותו למועדון. אבל האליפות רשומה יותר מכולם על מישהו אחד, וזה ברק בכר. הוא הביא את הווינריות שלו מב"ש, גרם לשחקנים בהתנהלות שלו וגם לאנשי המועדון, להבין שהוא הגיע במטרה אחת ברורה והיא לקחת אליפות. הוא ידע לעשות את ההתאמות הנכונות לתוך הסגל שקיבל, בנה קבוצה מגובשת שהפכה ליחידה אחת חזקה, רעבה שמאמינה בעצמה.

ברק בכר ואליניב ברדה (עמרי שטיין)ברק בכר ואליניב ברדה (עמרי שטיין)

מבחינת בכר זו האליפות הגדולה ביותר שלו כמאמן, יותר אף משלוש האליפויות שזכה בהן בהפועל ב"ש. כאשר אנחנו מסתכלים על הקבוצה שהייתה לבכר בב"ש שזכתה באליפויות, אז היו לו שם כמנהיגים את מיגל ויטור, וואקמה, מאור בוזגלו, אליניב ברדה, מאור מליקסון ועוד. לא מנהיג אחד, עשרה מנהיגים בהרכב. כאשר מסתכלים על מכבי חיפה, אז אין לה את המנהיג  שאפיינו את הפועל ב"ש או את מכבי חיפה בעונות האליפויות שלה בעבר או את מכבי ת"א.

בכר הוא המנהיג האמיתי של האליפות הזו. מאמן הירוקים הגיע והתעקש על הצוות שלו, הקיף את עצמו באנשים שהוא מכיר, נאמנים לו וביחד הם עשו עבודה פנטסטית. אחרי שנים רבות בכר יצר שקט מופתי ותעשייתי בכפר גלים, כל אחד ידע את מקומו ואת העבודה שהוא צריך לעשות.

המנהיגות של בכר באה לידי ביטוי בשבוע שעבר אחרי התיקו בקריית שמונה. בזמן שהשחקנים נשכבו על הדשא ונראו גמורים, מראות שאני חוויתי לפני כעשור כשחקן מכבי חיפה כאשר הפסדנו את האליפות במחזור האחרון מול בני יהודה, בכר ידע, למרות הסיטואציה הלא פשוטה, להרים את החניכים שלו ולהבהיר להם שהם לא יכולים לפספס את ההזדמנות לזכייה באליפות. זו הייתה עוד מהמורה שהוא עבר העונה עם הקבוצה שלו בדרך לתואר.

יעקב שחר (עמרי שטיין)יעקב שחר (עמרי שטיין)

בכר פגע בשחקני הרכש, בוגדן פלאניץ, רודריגס, דוניו וכמובן עומר אצילי שהגיע בינואר כאקס פקטור. במהלך העונה בכר ידע לנהל משברים בתקופות פחות טובות ויצא מהם יחד עם השחקנים שלו, מחוזקים וטובים יותר.

מקצועית למכבי חיפה הייתה העונה את ההגנה הטובה בליגה הרבה בזכותו של הבלם פלאניץ’ שהפך למנהיג בקו האחורי   של בכר ושיפר את השחקנים סביבו וגרם להם להיראות טוב יותר. מי שעזר לו בכך הוא השוער ג'וש כהן כאשר מתי שמכבי חיפה הייתה צריכה הוא הביא לה את הנקודות ותמיד היה שם בשביל הקבוצה.

חוסה רודריגס הפך לברומטר במרכז השדה יחד עם נטע לביא ואבו פאני, הם יצרו אמצע יוצא מן הכלל. למכבי חיפה גם הייתה השנה את ההתקפה הטובה בליגה, כאשר במחצית העונה הראשונה רוקאביצה כבש בצרורות, חזיזה ושרי בעונה פנטסטית וכמובן אצילי עושה עבודה נפלאה.

צ'ירון שרי חוגג (רדאד ג'בארה)צ'ירון שרי חוגג (רדאד ג'בארה)

האליפות הזו מסמלת יותר מכל המון צניעות, נחישות , והמון אמונה שאבדה לה בעשור האחרון. אחרי עשור לא פשוט מגיע לשחר ולקהל האוהדים הגדול שליווה את הקבוצה בתקופות הקשות לשמוח ולחגוג אליפויות מיוחדת לאחר עשור.

אחד הדברים החשובים מבחינת בכר בסיום העונה, הוא לגשת לשחר ולהתחיל לחשוב ולתכנן את העונה הבאה. כדי לשחזר את העונה הנוכחית בכר יצטרך לפחות 3-4 שחקנים חדשים, דומיננטיים ומובילים.

כולי תקווה שההנהלה, יענקל'ה ואור שחר יתנו לבכר לבנות קבוצה בהרבה יותר חזקה. מבחינת אישית, את צלחת האליפות האחרונה לפני עשור אני הנפתי יחד עם אריק בנאדו, שני שחקני בית שגדלו במועדון. אני אהיה מאושר ושמח לראות את נטע כקפטן בסיום עונה פנטסטית מניף צלחת לעיני 30 אלף איש בסמי עופר. 

אוהדי מכבי חיפה (רדאד ג'בארה)אוהדי מכבי חיפה (רדאד ג'בארה)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה