משחק העונה התקיים רק לפני שבוע וחצי (למרות שבתחושה נדמה שעברו חודשיים) והשאיר לנו טעם של עוד. והערב, בהחלט קיבלנו “עוד”.

מכבי ת”א הגיעה למשחק ללא השחקנים הזרים שלה והם משמעותיים מאוד. כמובן כאוהד כדורגל אני בעד “פייר-פליי” והייתי מעדיף שהמשחק יתקיים כמתוכנן בבלומפילד מלא ועם סגלים מלאים. ואם לא בבלומפילד אז למצוא אצטדיון נייטרלי ולא להחליף ביתיות. אך בכל זאת טוב שהמשחק מתקיים דווקא בימים כאלה. יש לי הרגשה שיושבי הממ”דים זקוקים למשחק יותר מכל הצופים האחרים.

מצד שני מכבי ת”א היא הקבוצה היחידה שאישרה לזרים שלה לעזוב את הארץ. לצורך השוואה, הזרים של אשדוד וב״ש, קבוצות שלא נותר להן כבר על מה לשחק ונמצאות עמוק בקו האש, נשארו בארץ. גם הזרים של הפועל ת”א נשארו. יש לי הרגשה שאם ג׳ורדי קרויף היה עדיין במכבי ת”א, הזרים היו נשארים בארץ עד לסיום המטרות.

סבוריט חוגג עם הרננדס וג'ראלדש. עם ג'ורדי, הזרים היו נשארים? (רדאד ג'בארה)סבוריט חוגג עם הרננדס וג'ראלדש. עם ג'ורדי, הזרים היו נשארים? (רדאד ג'בארה)

חצי השעה הראשונה של המשחק הייתה משמימה ומרדימה והרגישו בחיסרון הקהל, שבמשחק הקודם בין הקבוצות ראו כמה הוא משמעותי. ברבע השעה האחרונה של המחצית הראשונה מכבי ת”א הפכה דומיננטית ויצרה כמה מצבים טובים והראתה כמה הסגל של עמוק וחזק.

בכר הפתיע שהעדיף בהרכב את רודריגס על פני חזיזה, שבלעדיו הקבוצה נראית חסרת ברק וחסרת מחץ ועלה במערך שמרני. דווקא במשחקים הקודמים, בהם מכבי ת”א הייתה בהרכב מלא, ברק בכר עלה עם ארבעת שחקני ההתקפה שלו ומיקסם את היכולות מהסגל שלו. בכל פעם שרודריגס משחק, זה בא על חשבון אבו פאני או שחקן התקפה וזה מחליש את מכבי חיפה. 

ברק בכר (עמרי שטיין)ברק בכר (עמרי שטיין)

החצי השני נמשך בשליטה צהובה ועם שני שערים די דומים של שכטר, שסיים כדורי רוחב אחרי קרנות והוכיח פעם נוספת שהוא האיש הנכון בזמן הנכון. שכטר תמיד מגיע למשחקים החשובים וגם היום הוא הוכיח איזה ווינר הוא ונתן להנהלת מכבי ת”א חומר למחשבה לגבי העונה הבאה.

בחצי השני חזיזה החליף את רודריגס אך זה היה לאחר שער היתרון של מכבי ת”א והוא לא הצליח להשפיע על המשחק. בסופו של דבר מכבי חיפה תזכה באליפות לאחר עשור ולברק בכר זכויות רבות על כך, אך היום יש לו חלק גדול בהדחה הזאת. עם זאת – נכון, לבכר יש אשמה, אבל אי אפשר להעפיל הכל רק עליו. אף שחקן של מכבי חיפה לא הופיע למשחק.

מכבי ת”א ללא הזרים שלה וללא גולסה, ריקן, קנדיל וחוזז הייתה עדיפה על מכבי חיפה והאכזבה בכרמל היא עצומה. מכבי חיפה קיבלה את מכבי ת”א בהזמנה (משפט שחזר על עצמו כמה פעמים העונה) ויכלה היום סוף-סוף לנצח אותה העונה וגם להיות נגיעה מדאבל. אך בניגוד לכל התחזיות, זה היה היום של מכבי ת”א ושל שכטר, מה שמראה עד כמה הכדורגל הוא בלתי צפוי וכל משחק יוצר תאוריות חדשות. 

איתי שכטר חוגג (רדאד ג'בארה)איתי שכטר חוגג (רדאד ג'בארה)

מכבי חיפה כן תזכה העונה באליפות ללא ניצחון ליגה על מכבי ת”א, אך ההפסד הערב ישאיר לה טעם מר. ואילו מכבי ת”א יכולה לסיים את העונה עם גביע מתוק ותפגוש בגמר את הפועל ת”א לדרבי מרתק וחם.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה